Στο πλάνο είναι ενταγμένη η δημιουργία 4 νέων καταστημάτων Intersport, αλλά και δύο ακόμη μίνι ΙΚΕΑ, εκ των οποίων το ένα στη Βουλγαρία, με ορίζοντα λειτουργίας το φθινόπωρο και το δεύτερο στην Αθήνα, που θα εγκαινιαστεί πριν τα Χριστούγεννα.
Ωστόσο, πέρα από τις επεκτάσεις στο δίκτυο αναμένεται να μπουν στο ζύγι της βιωσιμότητας άλλα σημεία του δικτύου. Έτσι, όπως αναφέρθηκε, έως το τέλος Ιουνίου στόχος είναι να μειωθεί στο μισό το εμβαδό των ΙΚΕΑ σε Γιάννενα και Λάρισα, διαθέτοντας τους υπόλοιπους χώρους σε υπομισθωτές.
Παράλληλα στην αγορά της Τουρκίας έως το τέλος Ιουνίου, αναμένεται ο Ομιλος να έχει κλείσει 12 από τα 23 καταστήματα Intersport που διατηρούσε στη χώρα, αλλά και να επανεξετάσει σε δεύτερο χρόνο τη βιωσιμότητα των υπολοίπων.
Παράλληλα έως τον Ιούλιο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η σύσταση της νέας εταιρείας εκμετάλλευσης ακινήτων Trade Estate, η οποία διαθέτει ήδη στο χαρτοφυλάκιο της ακίνητα εύλογης αξίας ύψους 184 εκατ.ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου η υπό σύσταση AEEAΠ έχει παράλληλα υπό διαπραγμάτευση τρία νέα projects και προκαταρκτικές επαφές και για άλλα ακίνητα, εκτιμώντας ότι σε βάθος διετίας θα έχει διπλασιάσει την αξία αποτίμησης των ακινήτων της.
Παράλληλα όπως αναφέρθηκε χτες η επανεκκίνηση της οικονομίας έχει φέρει και πάλι τους πελάτες στο κατώφλι του δικτύου. Έτσι τον Απρίλιο και τον Μάιο οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση κατά 80%, αν και βέβαια η διαφορά ερμηνεύεται από το γεγονός ότι πέρυσι τέτοια εποχή πέρυσι υπήρχε σκληρό «απαγορευτικό». Το ενδιαφέρον είναι ότι τα φυσικό κατάστημα και στην περίπτωση του ΙΚΕΑ και των άλλων σημάτων «δείχνει» τη δύναμή του και αποτελεί το βασικό πυλώνα πωλήσεων.
Αναλυτικά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 34,1% παρά τη θεαματική άνοδο των online πωλήσεων. Στους ίδιους μήνες οι πωλήσεις των ΙΚΕΑ σε Βουλγαρία και Κύπρο αυξήθηκαν κατά 15,6%.
Αντίστοιχα, τα δίκτυα αθλητικών της Intersport και της Athlete’s Foot στο α’ τρίμηνο της χρονιάς εμφάνισαν πτώση πωλήσεων κατά 11,9% αλλά αύξηση κατά 9% στο εξωτερικό (Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία.
Έτσι στο α’ τρίμηνο του 2021, ο όμιλος υπέστη σε ενοποιημένη βάση απώλεια πωλήσεων 10,5% (με τις online πωλήσεις αθροιστικά σε όλες τις αγορές να εκτοξεύονται κατά 142,2%.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr