Σημειώνεται πως μέχρι το βράδυ της Παρασκευής, εκτός της διαδικασίας παρέμειναν οι υπόλοιποι υποψήφιοι του διαγωνισμού, ΑΒΑΞ, Intrakat και GD Infrastrutture αντίστοιχα.
Το ιστορικό
Στον διαγωνισμό είχε αρχικά μειοδοτήσει προ δύο ετών η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ.
Ωστόσο, το έργο βάλτωσε μετά από προσφυγή της Ιταλικής GD Infrastrutture, η οποία μάλιστα αποτέλεσε την αφορμή για πρώτη φορά, το Συμβούλιο της Επικρατείας να εκδώσει απόφαση με την οποία η αρνητική απάντηση τεχνικών εταιρειών εάν συμμετείχαν ποτέ σε θέματα στρέβλωσης ανταγωνισμού, να εκλαμβάνεται ως ψευδή δήλωση, από τη στιγμή που οι εταιρείες έχουν μπει σε διευθέτηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Για τον λόγο αυτό πάγωσε η κατακύρωση του έργου και άνοιξε ένα νέος πόλεμος προσφυγών με την απόφαση του υπουργείου στις αρχές του 2020 να επαναπροκηρύξει το διαγωνισμό.
Την απόφαση αυτή προσέβαλε και πάλι η GD Infrastrutture στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η οποία και έγινε δεκτή. Το υπουργείο και η ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ απάντησαν με προσφυγή στο ΣτΕ, η οποία όμως απορρίφθηκε.
Προ ενός μηνός, ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε από τη Βουλή ότι το υπουργείο είναι αναγκασμένο να συνεχίσει το διαγωνισμό και να καταβάλλει προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση και να μην κινδυνεύσει η χώρα με δημοσιονομική διόρθωση και επιστροφή χρημάτων προς την Ε.Ε. Για το λόγο αυτό κάλεσε τις εταιρείες να ανανεώσουν τις προσφορές τους.
Ο κ. Καραμανλής έχει χαρακτηρίσει το έργο μνημείο κακού σχεδιασμού αφού επιλέχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση μια συμπληρωματική εργολαβία σκούπα ύψους 150 εκ. ευρώ όταν το συνολικό έργο και με την έκπτωση είχε προϋπολογιστεί σε 177 εκατ. ευρώ. Όπως μάλιστα έχει επισημάνει, πρόκειται για ένα πανάκριβο έργο, το κόστος του οποίου ανά χιλιόμετρο έχει φτάσει τα 6,1 εκατ. ευρώ.
Το έργο
Το Άκτιο-Αμβρακία συνολικού μήκους 48,5 χιλιομέτρων, που θα ενώσει το Ακτιο με την Αμβρακία και την Ιόνια Οδο είχε ξεκινήσει με τέσσερις εργολαβίες το 2010.
Από αυτές κατασκευάστηκαν με δυσκολία μόνο τα 15 χιλιόμετρα, με το έργο να έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου την τελευταία δεκαετία και να έχει ήδη απορροφήσει δαπάνες ύψους 120 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr