Αυτό τόνισε μιλώντας εκ μέρους του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Mytilineos, Ευάγγελου Μυτιληναίου, ο Παναγιώτης Γαρδελίνος, Γενικός Διευθυντής Τομέα Επιχειρηματικής Δραστηριότητας EPC της Εταιρίας, χτες, στην τελετή για την παρουσίαση της Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων του τμήματος «Κιάτο - Ροδοδάφνη».
«Η ανάταση της εθνικής μας οικονομίας μετά και την δοκιμασία της πανδημίας θα έλθει μέσα από την αναβίωση των μεγάλων έργων. Τα σύγχρονα μεγάλα έργα είναι φιλόδοξα και πάνω από όλα στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης» τόνισε ο κ. Γαρδελίνος προσθέτοντας ότι «η Γενική Διεύθυνση που προΐσταται μετασχηματίζεται και πλέον ονομάζεται Τομέας Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης».
«Η στρατηγική αυτή κίνηση μας φέρνει στο προσκήνιο για ακόμα μία φορά, καθώς οι διεθνείς επιταγές σήμερα καλούν για μία «πράσινη» στροφή, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης» ανέφερε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Mytilineos και συμπλήρωσε:
«Με τον ανανεωμένο Τομέα Sustainable Engineering Solutions, η Mytilineos προσαρμόζει την τεχνογνωσία της στις Λύσεις Βιώσιμης Ανάπτυξης και παράλληλα σχεδιάζει:
α) Να συνεχίσει να αξιοποιεί το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην κατασκευή θερμικών μονάδων και να αναπτυχθεί περαιτέρω στο χώρο της Μεταφοράς & Διανομής και
β) Να αναπτυχθεί στοχευμένα στο χώρο των υποδομών, μέσω έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων και έργων που απαιτούν ειδική τεχνογνωσία».
Σε σχέση με το έργο Κιάτο - Ροδοδάφνη, συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων που διαθέτει έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11.000 μ. περίπου, οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 2.150 μέτρων, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες, 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ο κ. Γαρδελινος τόνισε ότι στοχεύει:
- στη μείωση του χρόνου διαδρομής και στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σιδηρόδρομου με ταυτόχρονη αύξηση της μεταφορικής ικανότητας της γραμμής και της αξιοπιστίας των δρομολογίων και
- στη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας τόσο κατά την κυκλοφορία των συρμών, όσο και κατά την κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών με την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος Σηματοδότησης και την κατάργηση των Ισόπεδων Διαβάσεων
Επίσης η νέα σύνδεση με σιδηρόδρομο που είναι ένα μέσα φιλικό προς το περιβάλλον που φιλοδοξεί:
- να εκτρέψει σημαντικό ποσοστό της οδικής κυκλοφορίας προς το σιδηρόδρομο, περιορίζοντας τη κίνηση,
- να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας και φυσικά
- να μειώσει τις εκπομπές αέριων ρύπων.
Σημειώνεται ότι η νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη Αιγίου είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για ολόκληρη την περιοχή της Πελοποννήσου, καθώς συνδυαστικά με τον προαστιακό, ο επιβάτης θα μπορεί να ταξιδέψει σε περίπου δύο ώρες τη διαδρομή Νερατζιώτισσα (Μαρούσι) - Διακοφτό. Το συνολικό της κόστος μόνο του σοδηροδρομικού έργου έφτασε στα 273 εκατ. ευρώ και αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Mytilineos στην Ελλάδα. Βέβαια, με τα παράπλευρα έργα ο προϋπολογισμός σχεδόν τετραπλασιάζεται.
«Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στην ίδια εκδήλωση κ. Κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, μετά τον διαγωνισμό του 2014 οπότε και το ανέλαβε η Mytilineos ολοκληρώθηκε.
«Στις κατασκευές υπάρχουν δυο ειδών εταιρίες, αυτές που καθυστερούν τις πληρωμές, που δίνουν παράλογες εκπτώσεις. Αυτό το παράδειγμα αφορούσε αυτό το έργο μέχρι το 2014. Υπάρχουν όμως και άλλες εταιρίες συνεπείς υγιείς που παραδίδουν, σωστά κι έγκαιρα τα έργα. Η εταιρία που ανέλαβε το έργο από το2014 έκανε σοβαρή δουλειά και έδειξε ότι μπορεί να κάνει πολλά» συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής.
Σημειώνεται ότι σύνθετο έργο που περιλαμβάνει τη διπλή γραμμή συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων, τρεις σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου), έξι στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης), έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11.000 μ. περίπου, οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 2.150 μέτρων, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες, 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ξεκίνησε το 2006 από τη Μηχανική. Μετά από πολλές περιπέτειες και κινδύνους απώλειας κοινοτικών πόρων, το έργο ολοκληρώνεται από τη Mytilineos. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 920 εκατ. ευρώ με το 81% εξ αυτών να προέρχεται από εθνικούς πόρους και το υπόλοιπο από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Σήμερα χρησιμοποιείται η μία γραμμή από τις δυο όπου «τρέχουν» 6 συρμοί την ημέρα ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να προωθηθεί και μια σειρά παραπληρωματικών έργων, όπως π.χ. η οδική διασύνδεση του σταθμού Αιγίου, όπως ανακοινώθηκε χτες.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr