Πρόκειται για ένα έργο που πέρασε από συμπληγάδες πέτρες για να κατασκευαστεί όταν ανέλαβε να το ολοκληρώσει η ΜΕΤΚΑ. Η σιδηροδρομική γραμμή είναι συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ. Ξεκίνησε η κατασκευή του το 2006 και έπρεπε να παραδοθεί το προηγούμενο καλοκαίρι. Χρειάστηκε όμως πλήθος παρατάσεων και εκατοντάδων εκατομμυρίων για να ξαναμπεί στις ράγες με κίνδυνο ακόμη και επιστροφής κονδυλίων στην ΕΕ. Η αρχική εργολαβία είχε ανατεθεί στην Μηχανική όμως στην πορεία η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη και προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός που κέρδισε η ΜΕΤΚΑ. Η σχετική σύμβαση υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 2014.
Το σιδηροδρομικό έργο αποτέλεσε μία από τις μεγάλες δοκιμασίες της νέας διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στις αρχές του χρόνου χρειάστηκε να διαπραγματευτεί στις Βρυξέλλες ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της δημοσιονομικής διόρθωσης με την επιστροφή 240 εκ. ευρώ.
Στην τεχνική συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στα μέσα του προηγούμενου Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του υπουργείου Ανάπτυξης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, αποφεύχθηκαν τα χειρότερα και ορίστηκε καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ο περασμένος Απρίλιος.
Ωστόσο το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης φρέναρε την πορεία του σιδηροδρομικού έργου, το οποίο ανέστειλε τους ρυθμούς κατά την διάρκεια της δίμηνης καραντίνας. Οι εργασίες ξεκίνησαν πάλι σε εντατικούς ρυθμούς το τελευταίο δίμηνο, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων και την παράδοση του έργου που θα γίνει την προσεχή Τρίτη παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και του προέδρου της Mytilineos Ευάγγελου Μυτιληναίου.
Η γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη εξυπηρετείται από τρεις σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης).
ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr