Αυτό ανέφερε ο επικεφαλής της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, κατά τη διάρκεια του conference call ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα της παρελθούσας χρήσης αλλά και τις εξελίξεις της φετινής αποφεύγοντας ωστόσο να κάνει προβλέψεις
Η Jumbo θα επιβιώσει, αυτό είναι σίγουρο είπε και συμπλήρωσε πως «πρέπει να προετοιμαστούμε για τα χειρότερα». «Είμαι πολύ ανήσυχος» είπε ο επικεφαλής της Jumbo σημειώνοντας πως κανένα κατάστημα του δικτύου δεν πρόκειται να κλείσει, υπογραμμίζοντας «πως όταν είσαι σε πόλεμο, πρέπει να έχεις παρατεταγμένες όλες τις δυνάμεις σου». Πρόσθεσε πως ο αγώνας επιβίωσης το 2020, θα δώσει τη δυνατότητα στον όμιλο να βρίσκεται σε καλύτερη θέση το 2021.
Αναφερόμενος στον ανταγωνισμό, με αφορμή σχετική ερώτηση αναλυτή, είπε: «ότι τα κάνει όλα λάθος αλλά κάνει και ένα σωστό. Παραμένει ζωντανός», ενώ εκτίμησε ότι ο ανταγωνισμός (ο ευθύς ανταγωνισμός της Jumbo) που είναι μικρότερος από τον όμιλο του όπως είπε, θα τα επιβιώσει, εν αντιθέσει με κάποιους μικρούς προμηθευτές.
Για τα ενοίκια και τους μισθούς είπε ότι είναι ελεγχόμενο το κόστος. Όπως ανέφερε, τα μισθώματα για τα 35 περίπου ακίνητα (από τα 80 του συνολικού δικτύου) που είναι ενοικιαζόμενα, οι εμπορικές ρήτρες, που είχε συνάψει η Jumbo, επέφεραν αυτόματη προσαρμογή ενοικίου, καθώς σχετίζονται με το τζίρο που πραγματοποιεί κάθε κατάστημα. «Είχαμε αυτή την πρόνοια, προ κρίσης και πανδημίας, γεγονός που απομακρύνει σ’ αυτή τη φάση έναν ακόμη παράγοντα δυσκολίας».
«Το θέμα είναι με τα αποθέματα», σημείωσε. Όπως είπε ήδη το 25% των αποθεμάτων της αλυσίδας αντιμετωπίζεται ως «πλεονάζον» και άρα θα επηρεάσει τη ροή αγορών και ανεφοδιασμού της τους επόμενους μήνες. Πέρα από τα εποχιακά είδη (πασχαλινά), εκτίμησε ότι και από τα καλοκαιρινά είδη αναμένεται να διατεθούν μόνο το 50% και το 60% των σχολικών ειδών.
Αναφορικά με το επενδυτικό πλάνο του ομίλου και αν αυτό θα αλλάξει λόγω των γεγονότων, ο επικεφαλής της Jumbo, σημείωσε πως «οι επενδύσεις θα καθυστερήσουν γιατί τίποτε δεν λειτουργεί».
Αναφορικά με το e-commerce ανέφερε πως πριν την κρίση το μερίδιο στο σύνολο του τζίρου του ομίλου ήταν στο 2,5% και πλέον έχει ξεπεράσει το 5%. «Πρακτικά έχουμε διπλασιάσει την έκθεσή μας στο e-shop. Στόχος μας είναι η κατανάλωση σε αυτό το κανάλι να παραμείνει ισχυρή και μετά την επαναλειτουργία των καταστημάτων». Στη Ρουμανία το e-shop της αλυσίδας θα λειτουργήσει στις αρχές του 2021 και ο στόχος είναι το μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις να αγγίξει το 10% και στην Κύπρο εντός του 2020. Παρ’ όλα αυτά ο κ. Βακάκης έσπευσε να συμπληρώσει πως η στρατηγική της Jumbo είναι να στέλνει τους καταναλωτές στα φυσικά καταστήματα. «Δεν θέλουμε να πουσάρουμε το e-commerce», είπε.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr