Σαμπουάν-Καλλυντικά: Σε αντίθεση με την προηγούμενη κατηγορία όπου πρωταθλητές μεριδίων είναι τα private label σε αυτήν την αγορά πρωταγωνιστές αναδεικνύονται αποκλειστικά οι πολυεθνικές. Αναλυτικότερα, στην κατηγορία σαμπουάν, οι πωλήσεις της οποίας σε αξία διαμορφώνονται περί τα 54 εκατ. ευρώ, ενώ σε όγκο φθάνουν τα 14 εκατ. μπουκάλια, αδιαμφισβήτητος ηγέτης είναι η εταιρεία Προκτερ& Γκάμπλ ( Pantene, Wash&Go κ.ά) με μερίδιο βάσει αξίας- 40,3% και ακολουθεί η Lever με 27,8% (Ο rganics, Timotei κ.λπ.). Οσον αφορά στα καλλυντικά που προορίζονται για την περιποίηση προσώπου οι πωλήσεις των οποίων αγγίζουν τα 30 εκατ. ευρώ η L'Oreal με το ομώνυμο σήμα και το Garnier ελέγχει το 42% της αγοράς με δεύτερη βασική πρωταγωνίστρια την BDF (Ν ivea) η οποία αντιπροσωπεύει το 35%. Ανατροπή δεδομένων παρατηρείται στην κατηγορία των καλλυντικών για το σώμα, καθώς σε μία αγορά συνολικής αξίας περί τα 10 εκατ. ευρώ, η Lever αναδεικνύεται πρώτη αντιπροσωπεύοντας το 32% και ακολουθούν οι BDF με 25,2% και η L'Oreal με 25%. Τέλος στα αποσμητικά, η Προκτερ &Γκαμπλ αναδεικνύεται και πάλι πρώτη με μερίδιο 27,7% ενώ σχεδόν σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται η Lever με μερίδιο 26,9%.
Απορρυπαντικά: Μία ακόμη αγορά όπου η κυριαρχία των πολυεθνικών στο ράφι των σούπερ μάρκετ είναι απόλυτη. Βάσει λοιπόν στοιχείων στα απορρυπαντικά ρούχων δύο εταιρείες βρίσκονται στην πρώτη θέση με την κάθε μία να ελέγχει μερίδιο της τάξεως του 36%. Πρόκειται για την Προκτερ & Γκαμπλ με το σήμα Ariel και την Unilever με το σήμα Skip. Παράλληλα στα απορρυπαντικά πιάτων την πρώτη θέση με 55% καταλαμβάνει η Προκτερ & Γκαμπλ και ακολουθεί με 17% η Palmolive και με 12% η Unilever.
Ελαιόλαδο-Μαργαρίνες: Πεδίο αντιπαράθεσης για δύο μόνο εταιρείες έχει εξελιχθεί η αγορά του τυποποιημένου ελαιολάδου όπως επιβεβαιώνουν και τα σχετικά στοιχεία. Σε μία αγορά που αποτιμάται περί τους 35.000 τόνους και σε αξία περί τα 160 εκατ. ευρώ, leader με μερίδιο της τάξεως του 32% είναι η εταιρεία Ελαϊς και ακολουθεί στη δεύτερη θέση η Μινέρβα με 27%. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που παρατηρείται σε αυτή την αγορά και αναμφίβολα κυοφορεί εξελίξεις στο μέλλον είναι η σημαντική αύξηση μεριδίου που έχουν πετύχει τα PL, τα οποία βάσει των πωλήσεων που πραγματοποιούν ήδη αντιστοιχούν στο 18% της αγοράς. Με μερίδιο που αγγίζει το 85% ηγείται από την άλλη η Ελαϊς και στην κατηγορία μαργαρίνες, ο τζίρος της οποίας ήδη έχει φθάσει τα 90 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 44 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι πραγματοποιούν τα προϊόντα fuctional (λειτουργικά).
Μακαρόνια: Misko, Melissa και Private Label κυριαρχούν σε αυτήν την καταναλωτικ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr