Ιστορικά η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) εισήχθη στο σύγχρονο επιχειρηματικό λεξιλόγιο στα μέσα της δεκαετίας του ' 90, όταν δημιουργήθηκε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Επιχειρηματικότητας για την Βιώσιμη Ανάπτυξη (World Business Council for Sustainable Development WBCSD, 1995). Με τα χρόνια άρχισενα μετατρέπεται σε στρατηγική επιχειρηματική πολιτική, να αποκτά ουσία και περιεχόμενο και στις μέρες μας να αποκτά δυναμική παρόμοια με εκείνη του marketing, των πωλήσεων, του ανθρώπινου δυναμικού και των Logistics. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι περισσότερες εισηγμένες επιχειρήσεις δημοσιοποιούν ετήσιους απολογισμούς ΕΚΕ., ενώ σε πολλά διεθνή χρηματιστήρια έχουν δημιουργηθεί ειδικοί δείκτες που παρακολουθούν, καταγράφουν και αποτιμούν την πορεία επιχειρήσεων που υιοθετούν τις αρχές της. Σήμερα πλέον η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα και τις ελληνικές επιχειρήσεις με αρκετές από αυτές πλέον να την θεωρούν αναπόσπαστο τμήμα της επιχειρηματικής τους πολιτικής που ξεφεύγει από το πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων και αποτελεί μοχλό για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους στο πλαίσιο του ευρύτερου προβληματισμού για βιώσιμη ανάπτυξη.
Μία σειρά από παράγοντες που καθιστούν επίκαιρη και συνεχώς αυξανόμενη τη σημασία της Ε.Κ.Ε είναι:
·Η άνοδος του βιοτικού επιπέδου στις αναπτυγμένες χώρες που οδηγεί τους καταναλωτές, και εν γένει τους πολίτες, να στρέψουν την προσοχή τους από την ποσότητα των αγαθών που απολαμβάνουν στην ποιότητά τους, τις επιπτώσεις που αυτά έχουν στην υγεία τους και τις συνθήκες παραγωγής τους, ιδιαίτερα όταν αυτά παράγονται σε αναπτυσσόμενες χώρες.
· Η ίδια αυτή άνοδος του βιοτικού επιπέδου σε συνδυασμό με τις ολοένα και πιο ορατές επιπτώσεις από την ανθρώπινη δραστηριότητα στο περιβάλλον (τόσο των ανεπτυγμένων όσο και των αναπτυσσόμενων κρατών) αυξάνει την ευαισθησία σε θέματα προστασίας του φυσικού αλλά και του πολιτιστικού περιβάλλοντος.
· Γίνονται εμφανή τα όρια των δυνατοτήτων του κράτους στην επίλυση των ολοένα και πιο περίπλοκων οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων και γίνεται ορατός ο συμπληρωματικός ρόλος που μπορούν να παίξουν οι επιχειρήσεις. Ενδιαφέρουσα είναι η άποψη κάποιων επώνυμωνΕλλήνων managers για το θέμα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και συγκεκριμέναπως την αντιμετωπίζουν οι δικές τους εταιρείες.
Βασίλης Λώλας, Διευθυντής Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων της Coca Cola Τρία Εψιλον
Η έννοια της μακροπρόθεσμης δέσμευσης και προοπτικής είναι η παράμετρος εκείνη που αναδεικνύει την προστιθέμενη αξία που προσδίδει κάθε εταιρία στο πλαίσιο της κοινωνικής της υπευθυνότητας. Η τελευταία αποτελεί μια νέα, ολιστική προσέγγιση του επιχειρείν, και είναι σημαντικό να αξιολογείται και να αξιοποιείται από κάθε εταιρία ως ένα ουσιαστικό βήμα διαλόγου με τους κοινωνικούς της εταίρους σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησής της, και όχι ως ένα μέσο ευκαιριακής προβολής. Για το λόγο αυτό πρέπει η δέσμευση της κάθε εταιρίας να μετουσιώνεται σε πράξη που θα συνεισφέρει στην Αειφόρο Ανάπτυξη μέσα από το πέρασμα των χρόνων.
Προς αυτή την κατεύθυνση έχει επιλέξει η Coca-Cola Τρία Έψιλον να επενδύει συστηματικά. Πρωταρχικός μας στόχος είναι να καλύπτουμε τους βασικούς τομείς που συνθέτουν τη στρατηγική μας για Κοινωνική Υπευθυνότητα: Να έχουμε αξιόπιστη παρουσία στην αγορά, παρέχοντας ποιοτικά προϊόντα για τα οποία ακολουθούνται αυστηρές διαδικασίες κατά το στάδιο παραγωγής αλλά και σε όλη την αλυσίδα τροφοδοσίας, να διασφαλίζουμε το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, να αναπτύσσουμε τους ανθρώπους μας, να επενδύουμε στην προστασία του περιβάλλοντος και να συμβάλλουμε στην ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών και των επιμέρους κοινωνικών συνόλων. Συγκεκριμένα, με έμφαση σε πολύχρονες συνεργασίες, η εταιρία στηρίζει το θεσμό των Special Olympics επί 18 συναπτά έτη, το έργο τουMDA Hellas για άτομα με νευρομυϊκές παθήσεις, τη WWF Hellas με τα «Θερινά προγράμματα εθελοντικής εργασίας».
Ταυτόχρονα, στην Coca-Cola Τρία Έψιλον αναλαμβάνουμε πρωτοβουλ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr