Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, το πρώτο τρίμηνο τρέχοντος έτους οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Lexus αυξήθηκαν κατά 103%, των Bentley κατά 600%, των Jaguar κατά 120%, των Hymer κατά 200%, και των Chrysler κατά 28%. H Chrysler που αντιπροσωπεύεται από τον όμιλο Συγγελίδη και η οποία διευθύνεται από τον κ. Ανδρ. Σολουτσιδάκη κατέχει μια σταθερή θέση στη κατηγορία της.
Εξαιρετική εμφανίζεται η πορεία των πωλήσεων της Porsche, η οποία κατέχει σταθερά τα ηνία στις πωλήσεις των πολύ ακριβών αυτοκινήτων. Το συγκεκριμένο τρίμηνο οι πωλήσεις Porsche αυξήθηκαν κατά 15,4%.
Με ελαφρώς υψηλότερες προσδοκίες κινείται και η εγχώρια αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων κατά το τρέχον έτος (2007) μετά τη διετή επιβράδυνσή της. Αυτό προκύπτει από έρευνα της STATBANK, σύμφωνα με την οποία το τρέχον έτος η εγχώρια αγορά των «τεσσάρων τροχών» αναμένεται να κυμανθεί στο επίπεδο των 270-275 χιλιάδων νέων επιβατικών αυτοκινήτων.
Η παραπάνω εκτίμηση στηρίζεται στους παρακάτω παράγοντες:
Πρώτον, στην προσδοκία ελαφριάς βελτίωσης του οικονομικού κλίματος.
Δεύτερον, στο γεγονός ότι οι τιμές των προϊόντων πετρελαίου ευρίσκονται σε σχετική ύφεση.
Τρίτον, στη σταθεροποίηση των επιτοκίων.
Τέταρτο, στην όξυνση του ανταγωνισμού των εταιριών μέσω της παροχής κινήτρων για την απόκτηση αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τα πιστωτικά προγράμματα των τραπεζών.
Πέμπτο, στη διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου στις 12-20 Μαίου 2007, στο πρώην Ανατολικό αεροδρόμιο, που αναμένεται να τονώσει το ενδιαφέρον του κοινού.
Έκτο, στη μη ύπαρξη τεκμηρίου για την απόκτηση του αυτοκινήτου.
Όλα αυτά βεβαίως δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να οδηγήσουν σε θεαματικές αλλαγές αλλά συνηγορούν σε μια έστω μικρή βελτίωση των επιδόσεων της αγοράς των «τεσσάρων τροχών».
Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων κινήθηκαν ως εξής:
2001: 280.212
2002: 268.489
2003: 257.293
2004: 289.753
2005: 269.733
2006: 267.706
Εάν λοιπόν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις των εκπροσώπων της αγοράς, αυτή ίσως προσεγγίσει τις 275 χιλιάδες οχήματα. Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2007, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων εμφανίζονται αυξημένες κατά 4,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2006.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2000 η αγορά είχε υπερβεί το επίπεδο των 290 χιλιάδων νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Το επίπεδο αυτό η αγορά επιχείρησε να το υπερβεί και κατά το 2004 χωρίς ωστόσο να το επιτύχει. Έτσι, η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου το 2004 αυξήθηκε κατά 12,6% για να φτάσει τα 289.753 νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Έκτοτε ακολούθησε πτωτική πορεία.
Στην πραγματικότητα, οι διαστάσεις της αγοράς είναι κατά πολύ μεγαλύτερες διότι στα παραπάνω πρέπει να προσθέσει κανείς και όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πρωτο-κυκλοφόρησαν το 2006 στους ελληνικούς δρόμους. Έτσι, στις περίπου 268 χιλιάδες των νέων οφείλει κανείς να συνυπολογίσει και ταπερίπου 37 χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που πρωτο-κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους κατά το 2006.Έτσι, ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων που πρωτο-κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους κατά το παρελθόν έτος υπολογίζεται σε κάτι λιγότερο από 305 χιλιάδες οχήματα.
Segments
Από τις επιμέρους κατηγορίες (segments)αυτοκινήτων, αυτές οι οποίες στο διάστημα 2004 - 2006 εμφανίζουν την μεγαλύτερη αύξηση του μεριδίου αγοράς τους είναι οι:
-4Χ4 ATV μεταξύ των οποίων και τα Suzuki Grand Vitara, Daihatsu Terios, Suzuki Jimny, BMW X3, Chrysler Cherokee, Mercedes ML, Mitsubishi Pajero και Kia Sorento. Η εν λόγω κατηγορία ενώ το 2004 αντιπροσώπευε το 5,7% της συνολικής αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων, το 2006 ανέβηκε στο 6,7%.
- τα μικρά αυτοκίνητα (segment A) που απέσπασαν το 9,9% της αγοράς κατά το 2006 όταν το 2004 ήλεγχαν μόλις το 7,5%. Η άνοδος της εν λόγω κατηγορίας έχει σχέση τόσο με την οικονομική δυσπραγία όσο και με τα οξύτατα κυ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr