Σύμφωνα με την μελέτη ο κλάδος πληροφορικής αναμένει ανάπτυξη της τάξης του 9% στη διετία 2007 2008, ενώ η ανάπτυξη του κλάδου των τηλεπικοινωνιών εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στο 5%.
Με βάση τη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, ο συνολικός κύκλος εργασιών των εταιριών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών το 2005 άγγιξε τα 18,9 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 2%, ενώ για το 2006 εκτιμάται ότι θα εμφανίσει αύξηση κατά 4,2%.
Για τις εδραιωμένες επιχειρήσεις του κλάδου τα μεγαλύτερα οφέλη αναμένεται να προέλθουν από τη διαφοροποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους και από την ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών και συνεργασιών με επιχειρήσεις άλλων υποκλάδων. Ο βασικός μοχλός για την επίτευξη της διαφοροποίησης θα προέλθει από την ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών και συνεργασιών με επιχειρήσεις άλλων υποκλάδων, καθώς και από την αύξηση των δαπανών τους σε έρευνα και καινοτομία για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.
Οι ταχέως αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών αναμένεται να πετύχουν μεγάλα οφέλη ανάπτυξης αν δώσουν έμφαση στις αγορές του εξωτερικού.
Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις «χαμηλών επιδόσεων» αντιμετωπίζουν σημαντικές απειλές, και εκτιμάται ότι θα ωφεληθούν από την ευρύτερη ανάπτυξη του κλάδου, κυρίως αν εστιασθούν σε «νησίδες αγοράς» (niche markets) και επιδιώξουν στρατηγικές συνεργασίες με μεγαλύτερους παίκτες ή συγχωνεύσεις.
Αναφορικά με τη ζήτηση, εκτιμάται ότι τη μεγαλύτερη αγορά για τις εταιρίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών αποτελούν οι επιχειρήσεις σε ποσοστό 65% του συνολικού κύκλου εργασιών, ακολουθούν οι καταναλωτές σε ποσοστό 25% και το Δημόσιο σε ποσοστό 10%.
Οι βασικότεροι πελάτες του κλάδου είναι το εμπόριο, η βιομηχανία και οι τηλεπικοινωνίες και ακολουθούν η ναυτιλία, ο τουρισμός και η υγεία.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ιδιωτική κατανάλωση των νοικοκυριών για αγαθά και υπηρεσίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, και σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, η κατανάλωση τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών καταλαμβάνει πλέον ένα σημαντικό τμήμα των συνολικών δαπανών, των ιδιωτικών νοικοκυριών που υπολογίζεται στα 101 ευρώ μηνιαίως και ξεπερνά τα 4,3 δισ. ευρώ ετησίως.
Αναλυτικότερα σε ότι αφορά ειδικότερα χαρακτηριστικά και στοιχεία του κλάδου, το Παρατηρητήριο για την ΚτΠ κατέγραψε τα εξής:
ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΜΕΑ ΤΠΕ
Στον τομέα ΤΠΕ δραστηριοποιούνται περίπου 1.900 επιχειρήσεις (86% πληροφορική και 14% τηλεπικοινωνίες). Ο τομέας είναι νεοσύστατος, με το 83% να έχουν ιδρυθεί την περίοδο 1990-2005 και την πλειοψηφία (77,2%) να δραστηριοποιείται στην Αττική. Ο ρυθμός εμφάνισης νέων επιχειρήσεων στην Περιφέρεια είναι ταχύτερος (54,9% έναντι 37,8%) στην Αττική, χωρίς όμως να σημαίνει ότι μπορεί να μεταβληθεί η διαρθρωτική εικόνα του εγχώριου τομέα ΤΠΕ σύντομα και σημαντικά. Οι επιχειρήσεις πληροφορικής είναι σημαντικά μικρότερες από τις επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών. Κατά μέσο όρο απασχολούνται 43 άτομα στην πληροφορική έναντι 141 (χωρίς τον ΟΤΕ) στις τηλεπικοινωνίες.
ΕΞΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Η εξαγωγική δραστηριότητα εμφανίζεται περιορισμένη (ποσοστό μεγαλύτερο από το 60% των επιχειρήσεων δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην Ελλάδα) και προέρχεται κυρίως από τις μεγάλες επιχειρήσεις εμπορίας, διανομής και μεταποίησης ΤΠΕ, ενώ γεωγραφικά είναι προσδιορισμένη κυρίως στα Βαλκάνια. Ωστόσο είναι εμφανής η τάση αρκετών επιχειρήσεων κυρίως του τομέα των Υπηρεσιών Πληροφορικής, να αυξάνουν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό και μάλιστα σε πιο ανεπτυγμένες αγορές (ΗΠΑ, Κεντρική Ευρώπη) παρέχοντας προϊόντα υψηλής τεχνολογίας.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Σε επίπεδο ανταγωνισμού οι επιχειρήσεις θεωρούν ως κύριο στοιχείο του περιβάλλοντος τους τον ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών (77,1%) και δευτερευόντως τον ανταγωνισμό σε όρους marketing και διαφήμισης (20,8%). Σε ό,τι αφορά τις επιχειρηματικές στρατηγικές, κυρίαρχος στόχος των επιχειρήσεων είναι η αύξηση του μεριδίου αγοράς για τα υφιστάμενα προϊόντα τους
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr