Η επερχόμενη το 2020 εφαρμογή του νέου Κανονισμού, σύμφωνα με τον οποίο θα είναι υποχρεωτική για τα πλοία η χρήση καθαρών καυσίμων, με χαμηλή περιεκτικότητα θείου 0,5%, αποτελεί μια ριζική τεχνολογική αλλαγή, την αφετηρία μιας νέας εποχής της λειτουργίας των πλοίων.
Ο στόχος της νέας νομοθεσίας είναι τα πετρέλαια των πλοίων κατά την καύση τους να μην εκπέμπουν αέρια ρυπογόνα για το περιβάλλον και επιβλαβή για την υγεία του ανθρώπου και να είναι σε κάθε περίπτωση ασφαλή, όπως ορίζουν διεθνείς κανονισμοί για τα πλοία και τα πληρώματα τους.
Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή καθώς και περαιτέρω επιστημονική μελέτη της παρατηρούμενης αυξητικής τάσης να χρησιμοποιηθούν ισοδύναμοι εναλλακτικοί τρόποι προσαρμογής με τον νέο αυτό Κανονισμό. Ιδιαίτερα, τεχνικές μέθοδοι στα πλοία, που θα αφαιρούν το θείο από τα καυσαέρια το οποίο, στη συνέχεια, πιθανώς θα απορρίπτεται σωρευτικά στη θάλασσα μαζί με υπολείμματα της καύσης και ορισμένα επιβλαβή μέταλλα και θρεπτικά άλατα.
Αυτές οι απορρίψεις δημιουργούν στη HELMEPA πολλά ερωτηματικά και έντονη ανησυχία για τις μακροχρόνιες επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στο θαλάσσιο περιβάλλον. Και είναι αδιανόητο σήμερα, στην τόσο προηγμένη τεχνολογικά εποχή μας, αναγκαίες παγκόσμια προσπάθειες μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης να αποβούν τελικά επικίνδυνες για το ήδη επιβαρυμένο θαλάσσιο οικοσύστημα.
Τέλος, το εν λόγω Δελτίο Τύπου της HELMEPA εκδίδεται και στην Αγγλική, με την ευχή όπως οι ανησυχίες που εκφράζει ληφθούν υπόψη από εκείνους που θα λάβουν τις τελικές αποφάσεις προς όφελος της παγκόσμιας κοινότητας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr