Τάδε έφη, Γιάννης Αλιγιζάκης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ, μιας από τις λεγόμενες «μεσαίου» μεγέθους ελληνικές εταιρείες εμπορίας καυσίμων, που τα τελευταία ωστόσο χρόνια αναπτύσσεται διαρκώς. Η συνέντευξή του στο «Reporter» δεν αφορά μόνο στους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας της οποίας ηγείται, αλλά είναι εφ όλης της ύλης.
Αναφέρεται στις στρεβλώσεις της αγοράς, λέγοντας ότι για μια από αυτές ευθύνονται οι ίδιες οι εταιρείες που όταν συλλαμβάνεται ένας πρατηριούχος για λαθρεμπόριο, εκείνες δεν «κατεβάζουν» το σήμα τους, φοβούμενες ότι θα χάσουν μερίδια. Μιλάει για το κλειστό επάγγελμα των βυτιοφορέων που επιτέλους πρέπει να «ανοίξει» ώστε να μπορεί μια εταιρεία να αποκτήσει το δικό της στόλο, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα να πέσουν και οι τιμές στις οποίες πωλεί τα προϊόντα της.
Τέλος σχολιάζει τις εξελίξεις στην αγορά των καυσίμων, πιστεύει ότι το 2009 θα δούμε εξαγορές και ανακατατάξεις μεριδίων, αλλά και ότι οι 21 εταιρείες εμπορίας καυσίμων που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι υπερβολικά μεγάλος αριθμός για μια χώρα του δικού μας μεγέθους.
Όσο για τα σχέδια της ΕΛΙΝΟΙΛ δεν αποκλείει μια από τις εταιρείες που θα πρωταγωνιστήσουν στο νέο αυτό τοπίο να είναι η ίδια. «Αν προκύψει ευκαιρία εξαγοράς θα την εξετάσουμε σοβαρά», λέει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ωστόσο ότι θα πρέπει η εν λόγω εταιρεία να διαθέτει ελεγχόμενο δίκτυο που να μην είναι ανταγωνιστικό στο υφιστάμενο της ΕΛΙΝΟΙΛ και η κουλτούρα της να ταιριάζει προς τη δική μας.
Στην εγχώρια αγορά καυσίμων δραστηριοποιούνται 21 εταιρείες. Κάποιοι εκτιμούν ότι ο αριθμός αυτός είναι υπερβολικός για μια αγορά του δικού μας μεγέθους. Ποια είναι η γνώμη σας;
Η εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών για χρόνια άφηνε περιθώρια να επιβιώνει μεγάλος αριθμός εταιριών ενώ συντηρούσε και κάποια εμπορικά παράδοξα καθώς στον κλάδο μας ακόμη και σήμερα δραστηριοποιούνται εταιρίες που παρουσιάζουν πωλήσεις χωρίς να διαθέτουν δίκτυο. Πλέον θεωρώ ότι με τις μεγάλες απαιτήσεις σε κεφάλαια κίνησης, το ρευστό οικονομικό κλίμα και τον έντονο ανταγωνισμό η αγορά δεν μπορεί να στηρίξει 21 εταιρίες.
Επίσης πολύ συζήτηση γίνεται το τελευταίο διάστημα, ότι το 2009 θα είναι έτος εξαγορών στην ελληνική αγορά καυσίμων. H ΕΛΙΝΟΙΛ κινείται προς την κατεύθυνση ενδυνάμωσής της, με την ενσωμάτωση κάποιας άλλης εταιρείας;
Είναι γεγονός ότι οι δύσκολες συνθήκες στην αγορά πετρελαιοειδών την τελευταία τριετία σε συνδυασμό με την παγκόσμια κρίση που ζούμε επηρεάζουν τον κλάδο και ειδικότερα τις μικρές εταιρίες, αρκετές από τις οποίες θα αντιμετωπίσουν, αν δεν αντιμετωπίζουν ήδη, σημαντικές δυσκολίες και η εξαγορά για κάποιες από αυτές αποτελεί ορατό ενδεχόμενο. Εμείς, διαθέτοντας ισχυρή μετοχική σύνθεση, ένα εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο και σημαντικές υποδομές, μπορούμε και θέλουμε να προσθέσουμε δύναμη στο δίκτυο μας. Όμως δεν θα κάνουμε κινήσεις εντυπωσιασμού. Αν προκύψει ευκαιρία, θα την εξετάσουμε σοβαρά. Θα πρέπει όμως η εταιρία αυτή να έχει ελεγχόμενο δίκτυο που να μην είναι ανταγωνιστικό στο υφιστάμενο δίκτυο μας και επίσης να είναι κοντά στη δική μας εμπορική φιλοσοφία και κουλτούρα έτσι ώστε να μπορεί να ενσωματωθεί ομαλά και να προσθέτει αξία στο δίκτυο ελίν.
Βρίσκετε σε εξέλιξη η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου από την εταιρεία. Πότε θα έχει ολοκληρωθεί, πόσα κεφάλαια εκτιμάτε ότι θα αντλήσετε, και πως σχεδιάζετε να τα αξιοποιήσετε;
Οι διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί περί τα τέλη Δεκεμβρίου και εκτιμούμε ότι θα αντλήσουμε κεφάλαια της τάξεως των 25 με 30 εκ. ποσό που φυσικά θα εξαρτηθεί και από το κλίμα που θα επικρατεί στο Χρηματιστήριο εκείνη την εποχή. Τα κεφάλαια αυτά θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη του ιδιόκτητου δικτύου της εταιρίας.
Πόσα πρατήρια διαθέτει σήμερα η εταιρεία, και πόσα θα διαθέτει μετά και από την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου;
Η ΕΛΙΝΟΙΛ σήμερα διαθέτει 530 πρατήρια. Με τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου εκτιμούμε ότι θα αγοράσουμε άλλα 30 με 35 πρατήρια σε ορίζοντα τριών ετών. Όμως παράλληλ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr