Πλαφόν στην βενζίνη. Σωστό ή λάθος.
Ξεκινώ από την παραδοχή ότι όλοι έχουν και δίκιο και όλοι άδικο. Το Υπουργείο Ανάπτυξης θεώρησε ότι με την επιβολή πλαφόν θα συγκρατούσε τα φαινόμενα αισχροκέρδειας που υπάρχουν αναμφίβολα- στην αγορά και τα οποία δίνουν δυναμικό παρόν κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ωστόσο, με την επιβολή του 1,241 ευρώ στην αμόλυβδη ουσιαστικά επέτρεψε στα πρατήρια που πωλούσαν φθηνότερα -έως και 1,215 ευρώ- να πουλάνε με βάση αυτό. ’ρα έχασε και δεν κέρδισε ο καταναλωτής και το κράτος. Προσωπικό μου πιστεύω, είναι ότι το τελευταίο μήνα η τιμή ανά κυβικό στην αμόλυβδη έχει πέσει κατά 170 ευρώ και αυτό έχει μετακυλιθεί στον καταναλωτή. Αυτός είναι ο κανόνας που επικρατεί στο σύνολο των πρατηρίων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλα λειτουργούν στην εντέλεια και πάντα προς όφελος του καταναλωτή. Από την πλευρά των πρατηρίων που λειτουργούν στα νησιά, όπου εντοπίζονται και τα περισσότερα φαινόμενα αισχροκέρδειας αυτό που μπορώ να πω είναι ότι ένα βασικό στοιχείο που δικαιολογεί εν μέρει την υψηλότερη τιμή της αμόλυβδης είναι το κόστος μεταφοράς που είναι αυξημένο κατά 70-80 ευρώ. Βεβαίως δεν μπορώ να παραβλέψω ότι τα περισσότερα πρατήρια στα νησιά λειτουργούν με ένα καθαρό περιθώριο κέρδους 150 ευρώ το κυβικό, όταν το πρατήριο της Αθήνας λειτουργεί με καθαρό περιθώριο κέρδους κατά μέσο όρο- 50 ευρώ το κυβικό. Με την επιβολή του συγκεκριμένου πλαφόν, το Υπουργείο Ανάπτυξης κατάφερε να περιορίσει το περιθώριο κέρδους των πρατηρίων στα νησιά στο 95-100 ευρώ το κυβικό.
Πολύ συχνά μιλάμε για τις στρεβλώσεις της αγοράς πετρελαιοειδών που κάνουν κακό και στα έσοδα του κράτους αλλά και στην τσέπη του καταναλωτή; Τι πρέπει να γίνει, κατά τη γνώμη σας έτσι ώστε η αγορά να λειτουργεί από τη μία σύμφωνα με τους νόμους της ελεύθερης οικονομίας και από την άλλη να παταχθούν τα όποια φαινόμενα αισχροκέρδειας;
Πρέπει να γίνονται πιο συστηματικοί έλεγχοι από την Πολιτεία. Τα κακώς κείμενα της αγοράς δεν πρέπει να περιορίζονται στους 3 μήνες του καλοκαιριού και στους 3 μήνες τουτ χειμώνα. Το Υπουργείο Ανάπτυξης πρέπει να έχει σωστή άποψη για την πορεία της αγοράς καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Από την άλλη, ο καταναλωτής πρέπει κάποια στιγμή να καταβάλλει την τεράστια δύναμη που έχει στα χέρια του. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ευαισθητοποιηθεί περισσότερο και να αναζητά τα πρατήρια που πωλούν φθηνότερα και όχι απαραιτήτως εκείνα που βρίσκονται κοντά στο σπίτι του ή τη δουλειά του.
Όσον αφορά την επέκταση των πρατηρίων της Ρεβόιλ, ποια είναι τα μελλοντικά σας πλάνα;
Ο στόχος είναι κάθε χρόνο να δημιουργούμε περί τα 40 νέα σημεία πώλησης,ενώ σήμερα λειτουργούμε 410 πρατήρια. Η επέκταση αυτή μεταφράζεται σε ένα ύψος επένδυσης μεταξύ 4-5 εκατ. ευρώ ετησίως. Με τα σημερινά δεδομένα, η εταιρεία στον κλάδο των πετρελαιοειδών ελέγχει ένα σημαντικό μερίδιο της τάξεως του 5,3%, με πρώτη δύναμη του χώρου την ΕΚΟ, η οποία ελέγχει το 17% της αγοράς. Τη δεύτερη και την τρίτη θέση στον κλάδο καταλαμβάνουν αντίστοιχα η BP και η Shell με μερίδια 15,5% και 15%. Ενημερωτικά να σας πω ότι σήμερα συνολικά στην ελληνική αγορά υπάρχουν περίπου 8.000 πρατήρια και πέρυσι έκλεισαν 600. Παρόλα ταύτα, ο αριθμός των πρατηρίων στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσιος από την Γερμανία που φθάνει τα 4.500 πρατήρια, ενώ στην Ιταλία ξεπερνούν τα 8.500.
Οι εκτιμήσεις για την οικονομική πορεία της εταιρείας φέτος ποιες είναι;
Καθοριστική παράμετρος των μεγεθών, όχι μόνο για μας αλλά συνολικά για τον κλάδο είναι το πως θα κινηθεί το πετρέλαιο θέρμανσης φέτος. Πέρυσι, αλλά και φέτος το Φεβρουάριο το πετρέλαιο θέρμανσης κινήθηκε πτωτικά μεταξύ 10%-11%. Όσον αφορά ειδικότερα την Ρεβόιλ, το 35% των εσόδων της προέρχεται από το πετρέλαιο θέρμανσης και ακολουθεί με 30% η αμόλυβδη, ενώ το 25% είναι το πετρέλαιο κίνησης. Για την φετινή μας οικονομική πορεία, εάν τελικώς το πετρέλαιο κίνησης κινηθεί όπως πέρυσι, δεν περιμένω κάποια αξιόλογη μεταβολή στα θεμελιώδη της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ένας τζίρος της τάξεως των 455 εκατ. ευρώ και προ φόρων καθαρά κέρδη περ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr