Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει εστιάσει την προσοχή της στην αγορά του παγωτού. Τι καινούργιο ετοιμάζετε σε αυτήν την αγορά ;
Καταρχήν, πιστεύω ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει πλέον αντιληφθεί την ποιότητα των παγωτών μας, όπως επιβεβαιώνει και το μερίδιο μας που αυξάνεται σταθερά. Σήμερα ελέγχουμε πανελλαδικά το 7%, που φθάνει όμως στο 17% στην Βόρειο Ελλάδα. Θεωρώ απόλυτα εφικτό τον στόχο να πιάσουμε στην αγορά των 300 εκατ. Ευρώ περίπου το 10% την προσεχή τριετία. Αυτό θα γίνει και μέσα από το λανσάρισμα νέων κωδικών αλλά και με την επιπλέον υποστήριξη των ήδη υπαρχόντων. Συνολικά σήμερα η εταιρεία διακινεί 60 κωδικούς εκ των οποίων οι15 δημιουργήθηκα ν φέτος.
Είναι σημαντικό, ότι φέτος καταφέραμε να αποκτήσουμε παρουσία σε δύο κατηγορίες παγωτών που έχουν προστιθέμενη αξία και επιπλέον συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες αυξητικές τάσεις. Αναφέρομαι στα premium παγωτά με την branda Ενστικτο και στα mini παγωτίνια σε πολυσκευασίες. Και οι δύο αυτές κατηγορίες, οι οποίες στην διαδρομή θα εμπλουτιστούν και με αρκετούς κωδικούς, αναμένω να προσδώσουν αρκετά στην εταιρεία, ενώ σκοπεύουμε να ενισχύσουμε και τα σημεία διάθεσης των ειδών μας.
Επιθετική πολιτική ανάπτυξης ακολουθείτε όμως και στην αγορά του γιαουρτιού. Ποια είναι τα πλάνα σας προς αυτή την κατεύθυνση;
Δεν θα έλεγα ότι ακολουθούμε επιθετική πολιτική ανάπτυξης, απλώς εκμεταλλευόμαστε το προβάδισμα που έχουμε έναντι του ανταγωνισμού να εδρεύουμε στο νομό που παρασκευάζει το περισσότερο φρέσκο γάλα σε όλη την χώρα. Ο νομός Σερρών παράγει ετησίως 65 χιλ. τόνους φρέσκο γάλα και από αυτό χρησιμοποιούμε για την παραγωγή των δικών μας προϊόντων. Μολονότι ξεκινήσαμε παρουσία σε αυτήν την κατηγορία γαλακτοκομικών πριν από τέσσερα χρόνια, ήδη ελέγχουμε πανελλαδικό μερίδιο 6,5%, ενώ στην Βόρειο Ελλάδα κατέχουμε το 18-20%. Ο στόχος μας είναι να ενισχύουμε περαιτέρω το μερίδιό μας, εξ ου και η απόφαση να διεισδύσουμε στην αγορά των παιδικών γιαουρτιών.
Πόσο εύκολη είναι η είσοδος μιας «επαρχιακής» γαλακτοβιομηχανίας στα ράφια των αθηναϊκών αλυσίδων σούπερ μάρκετ;
Θεωρώ ότι με όλη την αγορά του λιανεμπορίου οι σχέσεις που διατηρεί η Κρι Κρι είναι πολύ καλές. Και σε αυτό πρωταρχικό ρόλο έχει παίξει η πολύ καλή ποιότητα των προϊόντων μας. Βάσει αυτής της ποιότητας αρκετές είναι οι αλυσίδες που μας έχουν εμπιστευτεί να παράγουμε private label για λογαριασμό τους. Σας αποκαλύπτω ότι πριν από λίγες ημέρες κλείσαμε συμφωνία με την αλυσίδα Σκλαβενίτη για να της παρασκευάζουμε γιαούρτι, ενώ ανάλογη συμφωνία έχουμε με τον ΑΒ Βασιλόπουλο και πάλι στο γιαούρτι αλλά και με τον όμιλο Carrefour στο παγωτό. Σήμερα τα private label μας αποφέρουν υ το 5% περίπου του συνολικά πραγματοποιηθέντος τζίρου.
Κινήσεις διείσδυσης πραγματοποιείτε όμως και στα Βαλκάνια. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας προς αυτή την κατεύθυνση;
Μετά την Βουλγαρία, ο στόχος είναι να αποκτήσουμε παρουσία και στη Ρουμανία. Το μοντέλο ανάπτυξης σε αυτή την αγορά, θα γίνει όπως και στη Βουλγαρία. Δηλαδή μέσω συνεργατών θα διεισδύουμε τόσο στην αγορά του catering όσο και στην οργανωμένη λιανική. Παράλληλα στους στόχους μας είναι και η ενίσχυση των εξαγωγών που ήδη αντιπροσωπεύουν το 9% του τζίρου μας και κατευθύνονται σε Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία.
Ολοκληρώνοντας σε οικονομικό επίπεδο, ποιες είναι οι φετινές σας εκτιμήσεις;
Έχουμε πει ότι σε ενοποιημένη βάση ο φετινός τζίρος θα φθάσει τα 39,5 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων καθαρά κέρδη τα 4 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, υπάρχει πιθανότητα να κάνουμε κάποια αναθεώρηση προβλέψεων στην περίπτωση που συνεχίσει το ράλι τιμών στις πρώτες ύλες, υπάρξει άνοδος των επιτοκίων κ.λπ.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr