Τελικά μετά από δύο αναβολές της εκδίκασης της υπόθεσης εκβίασης της εταιρείας, η δικάσιμος ορίστηκε για τον Οκτώβριο. Ποια είναι η αίσθησή σας για την εξέλιξη της υπόθεσης και επίσης σας έχει προσεγγίσει η πλευρά της ΜΙG;
Θα ήταν αδόκιμο να κάνω την όποια πρόβλεψη εξέλιξης της υπόθεσης. Τον πρώτο λόγο έχει η δικαιοσύνη και πρέπει το έργο αυτό να το χειριστεί αποκλειστικά η ίδια. Όσον αφορά την πλευρά της MΙG, δεν έχει γίνει καμία συνάντηση. Αυτό που ξέρω είναι ότι οι νυν ιδιοκτήτες της εταιρείας δεν θέλουν να την πουλήσουν.
Δραστηριοποιείστε σε ένα κλάδο, όπου η τεχνογνωσία και η ποιότητα έχουν τον πρώτο λόγο. Έχετε δρομολογήσει νέες επενδύσεις;
Το φετινό business plan της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου 8 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα κατευθυνθεί στο μεγαλύτερο μέρος του στην δημιουργία νέων αποθηκευτικών χώρων στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης και στην αναβάθμιση των παραγωγικών διαδικασιών. Μόνο μέσω της πραγματοποίησης τέτοιου είδους επενδύσεων έχεις τη δυνατότητα να διατηρήσεις το μερίδιο αγοράς και εν συνεχεία να το ενισχύσεις. Σήμερα στο φρέσκο γάλα ελέγχουμε το 13,5% της αγοράς, ενώ στο γιαούρτι φθάνουμε στο 9% το οποίο ανεβαίνει στο 19% εάν επικεντρωθούμε αποκλειστικά στο παραδοσιακό γιαούρτι.
Το 2007 η εταιρεία αντιμετώπισε μία σταθεροποίηση πωλήσεων και μία σημαντική πτώση στα κέρδη της. Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την φετινή περίοδο;
Καταρχήν θα ήθελα να πω ότι οι περυσινές ζημιές ύψους 1,9 εκατ. ευρώ οφείλονται κατά 85% περίπου στην εκρηκτική άνοδο της πρώτης ύλης και στο ράλι του πετρελαίου που ακόμη δεν έχει κοπάσει. Εξαιτίας της επιλογής μας να μην περάσουμε όλη αυτή την ακρίβεια στους καταναλωτές γνωρίζαμε ότι στο τέλος θα γράψουμε ζημιές. Για φέτος πιστεύω ότι θα επιστρέψουμε στην κερδοφορία, ενώ σαφώς τα πράγματα θα είναι καλύτερα από το 2009. ενίσχυση εκτιμώ ότι θα έχουμε και στις πωλήσεις μας που πέρυσι έκλεισαν στα 180,6 εκατ. ευρώ από 176,9 εκατ. ευρώ το 2006, όπου εκείνη τη χρονιά τα κέρδη μας ήταν 4 εκατ. ευρώ.
Πρόσφατα, η εταιρεία πραγματοποίησε μία ακόμη στρατηγική συνεργασία. Αυτή με την ισπανική Pascual, τη μεγαλύτερη γαλακτοβιομηχανία της Ισπανίας. Tι προσδοκάτε από αυτή την συμφωνία;
Την επόμενη εβδομάδα ξεκινάμε την διάθεση των δύο πρώτων χυμών της Pasqual στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για φρέσκους φυσικούς χυμούς NFC (Not >From Concentrate), που παρασκευάζονται χωρίς τη χρήση συμπυκνωμάτων, σε στενή συνεργασία με τους Ισπανούς παραγωγούς, σε 6 μόλις ώρες από τη συγκομιδή των καρπών, από τις καλύτερες ποικιλίες πορτοκαλιών. Σε ετήσια βάση με τους δύο αυτούς χυμούς αναμένουμε έσοδα πάνω από 1 εκατ. ευρώ. Από 2009 το πλάνο είναι να διανέμουμε στην Ελλάδα 9 περίπου κωδικούς της ισπανικής εταιρείας, οι οποίοι όμως δεν θα είναι μόνο χυμοί αλλά και επιδόρπια γάλακτος.
Σε πιο μακροπρόθεσμη βάση το πλάνο είναι να επεκτείνουμε ακόμη περισσότερο την συνεργασία αυτή, τοποθετώντας πλέον και ικά μας προϊόντα στην ισπανική αγορά.
Ετοιμάζετε και άλλες στρατηγικές συνεργασίες στο μέλλον;
Υπάρχει κάτι νέο που συζητάμε, το οποίο πιστεύω ότι και θα οριστικοποιήσουμε πριν από το Σεπτέμβριο. Αυτό που μπορώ να πω στην παρούσα φάση είναι ότι αφορά τον κλάδο των γαλακτοκομικών. Κατ άλλα στις προτεραιότητές μας είναι να στηρίξουμε και να διευρύνουμε τις στρατηγικές συνεργασίες που έχουμε συνάψει την τελευταία τριετία. Αυτές είναι με την Emmi, την Αrla, τη La Dorna και τη Unilever. Σας αποκαλύπτω ότι σημαντικές εξελίξεις θα έχουμε άμεσα από την πλευρά της Αrla, όπου συζητάμε την επέκταση της συνεργασίας μας στη φέτα.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr