Η αγορά της ένδυσης δεν βρίσκεται και στα καλύτερά της. Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε την κρίση;
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι η αγορά μας κινείται πτωτικά. Σε ένα τέτοιο κλίμα δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές επιτυχίας. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να υποστηρίξεις το σήμα σου με επενδύσεις και επιπρόσθετα να συμμετάσχεις ενεργά στους νέους εμπορικούς πόλους (Mall) που δημιουργούνται στην αγορά. Εμείς στην εταιρεία έχουμε δρομολογήσει για φέτος επενδύσεις άνω του 1,2 εκατ. ευρώ και αυτές ως επί το πλείστον αφορούν νέα καταστήματα, ανακαινίσεις παλιών καθώς και αναβάθμιση του software. Οσον αφορά σε πιο μακροπρόθεσμη βάση η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση νέων αποθηκευτικών χώρων, που είναι απαραίτητοι καθώς το δίκτυό μας αυξάνεται ραγδαία και άρα χρειάζεται ανάλογη υποστήριξη. Από την άλλη βρισκόμαστε σε συζητήσεις με όλα τα επιχειρηματικά σχήματα που έχουν ξεκινήσει ή ετοιμάζονται να κατασκευάσουν εμπορικά κέντρα στην Ελλάδα, έτσι ώστε να αποκτήσουμε μία δυνατή θέση σε αυτά. Στο πλαίσιο αυτό συζητάμε και με το group Sonae-Χαραγκίωνη αλλά και με επιχειρηματίες στη Λάρισα.
Ποια είναι τα πλάνα επέκτασής σας σε Ελλάδα και εξωτερικό;
Ξεκινώντας από το εξωτερικό σας αποκαλύπτω ότι κλείσαμε ένα ακόμη κατάστημα στη Ρουμανία, το οποίο πρόκειται να εγκαινιάσουμε το Σεπτέμβριο του 2009. Οι προβλέψεις μας είναι ότι η συγκεκριμένη αγορά θα κινηθεί ακόμη πιο δυνατά στο μέλλον και ως εκ τούτου πρέπει να έχουμε προλάβει να αποκτήσουμε σε αυτή μία αξιόλογη θέση. Σήμερα συνολικά στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τη Κύπρο και τα Σκόπια ελέγχουμε 12 καταστήματα, τα οποία μοιράζονται αντιστοίχως σε 3,5,2 και δύο. Από την άλλη στην Ελλάδα, υπογράψαμε να λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στη Μύκονο, το οποίο θα εγκαινιαστεί αυτό το μήνα, ενώ θα λειτουργήσουμε και τρία shop in shop στο καινούργιο πολυκατάστημα Golden Hall που θα ανοίξει τις πύλες του το Νοέμβριο. Συνολικά σήμερα λειτουργούμε σε Ελλάδα και εξωτερικό 45 καταστήματα και ο στόχος είναι να διευρυνθούμε ακόμη περισσότερο, μοιράζοντας τις δυνάμεις μας σε Ελλάδα και Βαλκάνια.
Θα μπορούσε κάποια στιγμή ο τζίρος σας να είναι μοιρασμένος 50%-50% μεταξύ ελληνική αγοράς και εξωτερικό;
Δεν ξέρω πότε θα συμβεί αυτό, όμως είναι ένας από τους στόχους που έχουμε θέσει και πιστεύω ότι είναι απόλυτα εφικτός. Πέρυσι οι πωλήσεις του εξωτερικού μας απέφεραν το 11,2% του ενοποιημένου μας τζίρου, δηλαδή 3,1 εκατ. ευρώ. Με τις έως τώρα ενδείξεις πιστεύω ότι το συγκεκριμένο ποσοστό θα κινηθεί πάνω από 13% που σημαίνει πάνω από 4,2 εκατ. ευρώ. Από πλευράς αγορών, το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων του εξωτερικού θα προέλθει από τη Βουλγαρία. Αυτό, όμως όχι λόγω μεγαλύτερης δυναμικής αλλά λόγω του ότι στη χώρα λειτουργούμε περισσότερα καταστήματα. Εν κατακλείδι, χωρίς να αμφισβητώ την δύναμη της βουλγάρικης αγοράς περιμένω περισσότερα από την Ρουμανία.
Σε οικονομικό επίπεδο, ποιοι είναι οι φετινοί σας στόχοι;
Ηδη από το πρώτο τρίμηνο τα θεμελιώδη μας έχουν δείξει μία σημαντική άνοδο. Θυμίζω ότι ο τζίρος μας ενισχύθηκε κατά 22% και τα προ φόρων καθαρά μας κέρδη βελτιώθηκαν κατά 64%. Πιστεύω ότι η χρονιά θα κλείσει με πωλήσεις ύψους 32,5 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας άνοδο της τάξεως του 16,5% έναντι του 2007 και τα προ φόρων αποτελέσματά μας θα κινηθούν στο 1,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 22%.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr