To νερό Ζαγόρι καταλαμβάνει σήμερα μία από τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Που το αποδίδετε αυτό και πως αυτή η προτίμηση αποτυπώνεται στα αποτελέσματά σας;
Οταν ξεκινήσαμε δράση στο εμφιαλωμένο νερό η κατά κεφαλήν κατανάλωση έφθανε τα 35 λίτρα. Σήμερα αγγίζει τα 120 λίτρα και συνεχίζει να αυξάνεται. Αυτό σημαίνει ότι ο Έλληνας καταναλωτής είναι πλέον πιο συνειδητοποιημένος και αναζητά τις πιο υγιεινές και αποδεδειγμένα πιο ποιοτικές επιλογές για τη ζωή του. Θεωρώ λοιπόν, ότι η προτίμηση των καταναλωτών για το Ζαγόρι ξεκινά και τελειώνει στην ποιότητα που διακρίνει το αγαθό μας. Αυτή η προτίμηση αποτυπώνεται περίτρανα και στα οικονομικά μας μεγέθη που για φέτος εκτιμώ ότι σε επίπεδο τζίρου θα φθάσουμε τα 50 εκατ. ευρώ με τα κέρδη προ φόρων να πλησιάζουν τα 7 εκατ. ευρώ. Πέρυσι για πρώτη φορά τα έσοδα από την εμφιάλωση αναψυκτικών για λογαριασμό τρίτων δε συμπεριλήφθησαν στα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας, όπου ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε στα 40,8 εκατ. ευρώ, έναντι 32,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 26,65%. Αντίστοιχα, τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 5,7 εκατ. ευρώ, έναντι 5,1 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 11,65%. Όσον αφορά στα κεφάλαια της εταιρίας, αυτά διαμορφώθηκαν στα 22,934 εκατ. ευρώ, έναντι 19,448 εκατ. ευρώ για το 2006, αυξημένα κατά 17,92%.
Πως σκοπεύει η εταιρεία να διατηρήσει το προβάδισμα που έχει αποκτήσει έναντι του ανταγωνισμού;
Καταρχήν με το να διαθέσουμε τα προϊόντα μας σε ακόμη περισσότερα σημεία πώλησης πετυχαίνοντας μεγαλύτερη πανελλαδική παρουσία. Σε δεύτερη φάση και για το 2008 έχουμε δρομολογήσει μία σειρά από επενδύσεις που θα φθάσουν τα 6,5 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές αφορούν στην ανακαίνιση και επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του εργοστασίου στην περιοχή Περίβλεπτος Ιωαννίνων, στην εγκατάσταση νέων γραμμών εμφιάλωσης για το φυσικό, μεταλλικό νερό ΖΑΓΟΡΙ αλλά και στην εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής perform P.E.T. και πωμάτων στο εργοστάσιο της Βιομηχανικής Περιοχής Ιωαννίνων καθώς αυτό προσφέρει πλήρη καθετοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και υποστηρίζει όλες τις γραμμές εμφιάλωσης στα άλλα δύο εργοστάσια, μέσω των υλικών συσκευασίας. Υπενθυμίζω ότι και το 2007 είχαμε πραγματοποιήσει εξίσου σημαντικές επενδύσεις που άγγιξαν τα 4 εκατ. ευρώ.
Με βάση τελευταίες μετρήσεις τι μερίδιο αγοράς ελέγχετε;
Σύμφωνα με στοιχεία των τριών ανεξάρτητων εταιριών μετρήσεων, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι, ως αυτόνομο brand, κατέχει σήμερα την πρώτη θέση στην Ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού, τόσο στη ζεστή όσο και στην κρύα αγορά.
Εκτός από την ελληνική αγορά, ποια είναι τα σχέδια σας για το εξωτερικό;
Σήμερα διατηρούμε αρκετά μεγάλη παρουσία σε κράτη του εξωτερικού, όπως ο Καναδάς , η Ολλανδία, η Κύπρο, η Γερμανία, η Αλβανία κ.λ.π. Από το σύνολο των παραγόμενων προϊόντων μας το 92% διοχετεύεται στην ελληνική αγορά και το υπόλοιπο στο εξωτερικό. Ο στόχος μας βεβαίως είναι να ενισχύσουμε το μερίδιο των εξαγωγών μας και γι αυτό μελετούμε διάφορα ενδεχόμενα. Υπάρχει από μέρους μας μεγάλο ενδιαφέρον για την αγορά της Ιαπωνίας και της Κίνας, όπου το πιθανότερο είναι να διεισδύσουμε σε αυτές μέσω κάποιου συνεργάτη;
Πλάνα εισόδου στην χρηματιστηριακή αγορά έχετε;
Στην παρούσα φάση δεν εξετάζουμε τέτοιο ενδεχόμενο γιατί διαθέτουμε τα κεφάλαια για τις επενδύσεις που πραγματοποιούμε και μάλιστα πρέπει να σας πω ότι η δανειακή μας επιβάρυνση είναι μηδενική. Δεν αποκλείω το ενδεχόμενο εισόδου μας στο Χρηματιστήριο, όμως αυτή τη στιγμή η προτεραιότητά μας είναι να ενισχύουμε την εταιρεία βασιζόμενοι αποκλειστικά στις δικές μας δυνάμεις.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr