1) Σχετικά με την πορεία σας στα Βαλκάνια σε ποιο κράτος ή κράτη υπάρχουν μεγαλύτερες προοπτικές και γιατί;
Οι συνθήκες της αγοράς διαφοροποιούνται σταδιακά με την προοδευτική είσοδο των Βαλκανικών χωρών στην Ε.Ε.Με την ένταξη το 2007 της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαμορφώνεται πλέον ένας σαφής και ξεκάθαροςευρωπαϊκός προσανατολισμός των Βαλκανίων ενώη σταδιακή εναρμόνιση των κρατών προς την ευρωπαϊκή νομοθεσία, διευκολύνει αντιστοίχωςτην προσέλκυση νέων επενδυτών. Εξαιρώντας τα μακροπρόθεσμα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη, το πολύ θετικό στοιχείο, που έχει άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των καταναλωτών, έχει να κάνει κυρίως με το εύρος των παρεχόμενων προϊόντων, τις ανταγωνιστικές τιμές που δημιουργούνται αλλά κυρίως με την βελτίωση της ποιότητας. Όλα αυτά συντελούν σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, με νέες αγορές να δημιουργούνται και να επηρεάζουν θετικά την κατανάλωση νέων προϊόντων. Χώρες που πραγματικά ξεχωρίζουν για όλους τους παραπάνω λόγους είναι η Ρουμανία και η Βουλγαρία ενώ η έκπληξη έρχεται από την Σερβία όπου η ανάπτυξη παρουσιάζει κάθε χρόνο διπλάσια ποσοστά.
2) Πως διαμορφώθηκαν τα οικονομικά μεγέθη το 2007 ( Ελλάδα και Εξωτερικό) και ποιες είναι οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα περίοδο;
Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω ένα χρόνο νωρίτερα, από το 2006 γιατί μαζί με το 2007 αποτέλεσαν δύο κομβικής σημασίας έτη για τις εταιρείες που πραγματεύονται στο χώρο της προτηγανισμένης πατάτας και όχι μόνο . Η ιδιαιτερότητα τους και συνάμα η δυσκολία τους οφείλεται στις άσχημες καιρικές συνθήκες οι οποίεςεπηρέασαν καθοριστικά την ανοδική τιμή της πατάτας παγκοσμίως. Συνδυαστικά παρατηρείται σε δεύτερο επίπεδο, ότι λόγω της αλλαγής κλίματος στην ευρωπαϊκή ήπειρο, τα κέντρα παραγωγής πατάτας μεταφέρονται περισσότερο βόρεια όπου τα ποσοστά βροχόπτωσης είναι ακόμη υψηλά. Παρόλα αυτά η McCain έχονταςτροποποιήσει το μείγμα πωλήσεων ( sales mix ) έκλεισε την χρονιά κοντά στους 40.000 τόνους προϊόντων στην Ελλάδα ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις στα Βαλκάνια κυμάνθηκαν στους 15.000 τόνους.
Οι ρυθμοί ανάπτυξης, με βάση τα σημερινά στοιχεία αναμένεται να κινηθούν στο 5% για την Ελλάδα και στο 15% για τα Βαλκάνια, ποσοστά σημαντικά ανώτερα από εκείνα του κλάδου.
3) Τι τιμολογιακή πολιτική ακολουθείται σε αυτά τα κράτη? Είναι διαφορετική από της Ελλάδος;
Με δεδομένη την μικρότερη αγοραστική δύναμη και την ύπαρξη δασμών που επιβαρύνουν το αρχικό κόστος είμαστε υποχρεωμένοι, στη ζώνη των Βαλκανίων, να ακολουθούμε διαφορετική τιμολογιακή πολιτική προσφέροντας επιπλέον εκπτώσεις. Ο στόχος για την ζώνη αυτή αφορά κυρίως ανάπτυξη και δευτερευόντως κερδοφορία. Η πρόκληση σε αυτά τα κράτη είναι να επενδύσουμε αρχικά στο χτίσιμο και την ισχυροποίηση του brand και ακολούθως στην κερδοφορία, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ζημιογόνες χρήσεις.
4) Προϊοντικά, πόσους κωδικούς διακινείτε σήμερα; Ποια κατηγορία εμφανίζει τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης;
Στην Ελλάδα η McCain διακινεί περίπου στους 58 κωδικούς με τους σαράντα πέντεεξ αυτών να απευθύνονται στην μαζική εστίαση και τους υπόλοιπουςδεκατρείς στην λιανική.Το κομμάτι της λιανικής αποτελείγια την McCain το βήμα αναγνωρισιμότητας της στο ευρύ καταναλωτικό κοινό ( brand awareness ) . Για τον τζίρο της εταιρείας το retail αποτελεί το 10% ενώ με παρεμβάσεις στο προϊοντικό μείγμα (marketing mix)στόχο έχει να προσφέρει συνδυασμό καινοτομίας και άριστου προϊόντος, λανσάροντας κωδικούς προστιθέμενης αξίας για τον καταναλωτή. Αξίζει να αναφερθεί ότι η καινούρια πρότασή για πουρέαπό 100% φυσικό προϊόν βρήκε εξαιρετικά θετική ανταπόκριση από τους καταναλωτές. Σε ότι αφορά στο υπόλοιπο 90% που ανήκει στην μαζική εστίαση το λανσάρισμα των νέων κωδικών ανταποκρίθηκε επάξια στις προσδοκίες τωνεπαγγελματιών που επιδιώκουν ενίσχυση και διαφοροποίηση των καταλόγων τους δίνοντας νέα ώθηση στις πωλήσεις. Ναυαρχίδα του στόλου παραμένει η πατάτα κατέχοντας ένα μερίδιο στο συνολικό τζίρο, της τάξης του 70% παραχωρώντας το υπόλοιπο 30% στα προϊόντα προστιθέμενης αξίας και στην νέα τάση που ονο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr