1) Προέρχεστε από ένα κλάδο που θεωρείται από πολλούς ως ο πλέον υπεύθυνος για την ακρίβεια που πλήττει την αγορά. Είστε της ίδιας άποψης κ. Κ. Μαχαίρα;
Δεν έχω αυτή την άποψη και μπορώ να σας το αποδείξω με στοιχεία. Καταρχήν ένα σούπερ μάρκετ είναι μία επιχείρηση που μεταπουλά προϊόντα. Το μεικτό περιθώριο κέρδους για τον κλάδο κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 26%. Από αυτό θα πρέπει να αφαιρεθεί το μεταφορικό κόστος που είναι από 3% έως 5%, καθώς και τα διοικητικά έξοδα, η ψαλίδα των οποίων είναι μεταξύ 19%-23%. Με απλούς υπολογισμούς βλέπουμε ότι μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ κινείται οριακά πάνω αλλά και κάτω από το 0% το κέρδος της. Εμείς στην ΑΒ προκειμένου από τη μία να διαθέτουμε ανταγωνιστικές τιμές στην αγορά και από την άλλη να διατηρήσουμε την κερδοφορία μας, καταρχήν μειώσαμε τα διοικητικά μας έξοδα στο 19%, ενώ επενδύσαμε και στις τιμές των προϊόντων μας κατά 7 εκατ. ευρώ. Μπορώ να ισχυριστώ, ο κάτοχος της κάρτας μας AB Plus αγοράζει κατά 1,5% φθηνότερα από τον ανταγωνισμό, ενώ χωρίς την κάρτα είμαστε και πάλι φθηνότεροι από τους υπόλοιπους παίκτες κατά 0,5%.
2) Ποιος τελικά είναι υπεύθυνος για όλη αυτή την ακρίβεια;
Θα ήταν λάθος να ισχυριστώ ότι δεν υπάρχουν κακώς κείμενα στον κλάδο μας . Όμως δεν είμαστε οι κύριοι υπεύθυνοι, καθώς αρκετά επώνυμα προϊόντα πωλούνται στο εξωτερικό μισοτιμής σε σχέση με ότι ισχύει στην Ελλάδα. Από την άλλη δεν μπορεί μία επιχείρηση όταν αγοράζει ακριβά να πουλά φθηνά. Μπορεί να το κάνει, αλλά έως ένα σημείο και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Όπου και πάλι όμως είναι πολύ δύσκολο για τον κλάδο μας, καθώς βασικό του γνώρισμα είναι ο έντονος δανεισμός των επιχειρήσεων. Από την άλλη σοβαρό μερίδιο ευθύνης θεωρώ ότι έχουν και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, οι οποίοι πρέπει να εντείνουν τους ελέγχους στην αγορά και να μην τους κορυφώνουν μόνο την περίοδο των εορτών.
3) Λόγω της ακρίβειας αυτής, υπάρχει αίσθηση ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα έχουν το πρώτο λόγο έναντι των επωνύμων στο μέλλον. Ισχύει αυτό;
Πιστεύω ότι είναι είδη που δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν τα επώνυμα προϊόντα και το βασικότερο είναι σημαντικά φθηνότερα. Εμείς στην ΑΒ σκοπεύουμε να στηρίξουμε αυτά τα προϊόντα περισσότερο στο μέλλον και ήδη αυτό φαίνεται. Για το 2008 εκτιμώ ότι οι συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα τα είδη Ελληνικής Γης, τα ΑΒ, τα 365 και τα Green Leaf, θα μας προσδώσουν το 16% του συνολικού τζίρου μας από περίπου 13% που ήταν πέρυσι.
4) Σε επίπεδο επενδύσεων, σε ποια φάση βρισκόμαστε
Εκτός από την αναμόρφωση των 34 καταστημάτων της Plus που θα μας κοστίσει περί τα 20 εκατ. ευρώ σε εξέλιξη βρίσκεται η δημιουργία των αποθηκευτικών μας χώρων στα Οινόφυτα για τα φρέσκα προϊόντα, ενώ αναδιοργανώνουμε την αποθήκη της Θεσσαλονίκης που αποκτήθηκε με την εξαγορά της Plus. Παράλληλα έχουμε προχωρήσει και στον επανασχεδιασμό της αποθήκης που λειτουργούμε στην Μάνδρα Αττικής, που προορίζεται μόνο για ξηρό φορτίο. Το συνολικό κόστος των επενδύσεων που σχεδιάζουμε για την επόμενη διετία υπολογίζω ότι θα ξεπεράσει τα 52 εκατ. ευρώ.
5) Οσον αφορά στο σχεδιασμό σας για την επέκταση του δικτύου ποιος είναι αυτός και πως σκοπεύετε να εντείνετε την παρουσία σας στο franchsing;
Το πλάνο μας είναι στα τέλη του 2008 να διαχειριζόμαστε ένα δίκτυο από 208 καταστήματα, ενώ αυτή τη στιγμή που μιλάμε φθάνουμε τα 197. Σχετικά με το franchising θα μπορούσα να πω ότι εάν το θέλαμε έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα ακόμη και 200 καταστήματα με δικαιόχρηση. Ομως δεν είναι αυτός ο σκοπός μας. Θέλουμε να αναπτυχθούμε σταδιακά με συνεργάτες που μπορούν να διαφυλάξουν όπως και εμείς στην εταιρεία το σήμα ΑΒ. Mέχρι στιγμής διαθέτουμε 40 καταστήματα franchising και το πλάνο είναι να δημιουργούμε 10-15 νέα σημεία κάθε χρόνο.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr