Ο κ. Κακουδάκης ευχαρίστησε το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο του νησιού, τα εναέρια μέσα και τις ενισχυτικές δυνάμεις που κατέφθασαν στο νησί και ανακοίνωσε στον ΑΝΤ1 ότι ο Δήμος θα πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες για την διεκδίκηση αποζημίωσης από τους υπαιτίους.
«Βιώσαμε τρομερή βλάβη, ψυχική οδύνη και τρομοκρατήθηκαν κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού. Είναι αδιανόητα ότι τέθηκε σε τέτοιο κίνδυνο σε μέρα κόκκινου συναγερμού, σε απομονωμένη δασική έκταση στην οποία δεν είχαμε άμεση πεζή πρόσβαση για πυροσβεστική παρέμβαση. Σας υπενθυμίζω ότι από την Ύδρα δεν έχουμε καν ορατότητα προς το συγκεκριμένο σημείο, η περιοχή είναι σαφώς ορατή μόνο από τις Σπέτσες. Είμαι 10 χρόνια δήμαρχος του νησιού και πρώτη φορά συναντάω τέτοιο περιστατικό, Αν δεν είχε παρέμβει έγκαιρα η Πυροσβεστική, το δάσος θα είχε καεί και θα είχε απειληθεί ανοιχτά ο ίδιος ο οικισμός της Ύδρας», είπε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς σχετικά με τη δίωξη του πληρώματος εν αντιθέσει με τους εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρίας και τους μισθωτές, οι οποίοι μάλιστα αυθημερόν αναχώρησαν από τη χώρα, ο κ. Κακουδάκης υπογράμμισε ότι δεν γνωρίζει το περιεχόμενο της σχηματισθείσας δικογραφίας και επεσήμανε την ανάγκη για πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.
Προβληματισμός για τη δίωξη του συνόλου του προσωπικού
Προβληματισμό για το γεγονός ότι συνελήφθη και διώχθηκε το σύνολο του προσωπικού του ψυχαγωγικού σκάφους εξέφρασε από την δική του πλευρά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ) Γιώργος Βάλλης.
«Μπορώ να καταλάβω την αυτοδίκαιη ποινική ευθύνη του πλοίαρχου, αλλά γιατί απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε ανθρώπους π.χ. που ασκούσαν τις ειδικότητες του μάγειρα ή του καμαρότου;», διερωτήθηκε ο κ. Βάλλης και αποκάλυψε ότι μίλησε με τον πλοίαρχο λίγο μετά το συμβάν: «Ο άνθρωπος, μου είπε: Την ώρα που ξέσπασε η φωτιά ήμουν στην καμπίνα. Πήρα τηλέφωνο αμέσως όλες τις αρμόδιες αρχές, ανέφερα το συμβάν, ωστόσο δεν γνωρίζω τίποτα σχετικά με το ποιος το προκάλεσε, δεν έχω εμπλακεί σε τίποτα και νομίζω ότι έμπλεξα σε ένα θέμα για το οποίο δεν έχω καμία ευθύνη».
Ακόμα ο κ. Βάλλης σημείωσε ότι με την παρούσα νομοθεσία απαγορεύεται απολύτως η ρίψη πυροτεχνημάτων, ακόμα και κατόπιν ενημέρωσης της κατά τόπον αρμόδιας λιμενικής αρχής, πράγμα που άλλαξε καθώς μέχρι πρότινος, αν η αρχή το ενέκρινε αυτό θα μπορούσε να γίνει. «Επομένως», κατέληξε, «κανείς πλοίαρχος δεν θα διακινδύνευε να χάσει το ίδιο του το ναυτικό δίπλωμα κάνοντας τέτοιο που είναι ξεκάθαρα παράνομο».
Τέλος, ανέφερε ότι οι διωκτικές αρχές θα πρέπει να αναζητήσουν το έγγραφο που φέρει την ονομασία «Κατάλογος Προτιμήσεων» («Preference list»). Σύμφωνα με όσα συμβαίνουν στις μισθώσεις τέτοιων σκαφών, ένα τέτοιο έγγραφο υποβάλλεται από τους υποψήφιους μισθωτές προς την εταιρία 10 μέρες πριν τον πλου και περιλαμβάνει όλες τις «ιδιαίτερες ψυχαγωγικές προτιμήσεις» των μισθωτών. «Αν οι συγκεκριμένοι μισθωτές είχαν την εντύπωση ότι τους επιτρέπεται κάτι τέτοιο, θα το έγραφαν στον κατάλογο εκείνο», επεσήμανε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr