Παράλληλα, πάμπολλα περιστατικά όπου συνάνθρωποί μας βρέθηκαν σε κίνδυνο για τη ζωή τους αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία.
Ο λόγος για το γνωστό μας πλέον 112, το οποίο, όπως αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ», εξοπλίζεται με νέες δυνατότητες προκειμένου να προσφέρει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Το νέο 112 προβλέπεται ότι θα παρέχει πλήθος υπηρεσιών, από βιντεοκλήσεις και επικοινωνία σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου κινητής, αλλά μόνο WI-FI μέχρι ένα βελτιστοποιημένο και διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον επικοινωνίας προσαρμοσμένο στις ανάγκες των ΑμεΑ, Silent Βutton για τη σιωπηλή αναγγελία περιστατικού (π.χ. σε περιπτώσεις ομηρίας), αλλά και οδηγίες προστασίας ακόμα κι όταν ο χρήστης βρίσκεται εκτός δικτύου. Πρόκειται για ένα σύνθετο και απαιτητικό εγχείρημα για το οποίο ήδη τρέχει διαγωνισμός από την Κοινωνία της Πληροφορίας συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων του δικαιώματος προαίρεσης και του ΦΠΑ).
Η προθεσμία κατάθεσης προσφορών για τον διαγωνισμό λήγει στις 27 Μαΐου, ενώ η διάρκεια της σύμβασης είναι 21 μήνες από την υπογραφή της. Κάτι που σημαίνει ότι το νέο 112 προβλέπεται να λειτουργήσει σε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου δύο χρόνια. Το έργο χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Πολιτικής Προστασίας «Αιγίς» και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Παρά τη σημαντική συνεισφορά του, το σύστημα του 112 χρήζει αναβάθμισης για πολλούς λόγους και κυρίως γιατί το υφιστάμενο λογισμικό του βρίσκεται εκτός υποστήριξης, ενώ οι τεχνολογίες στις οποίες βασίζεται έχουν καταστεί παρωχημένες.
Ετσι, με την υλοποίηση του έργου που προβλέπει ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός θα περάσουμε στο Next Generation 112.
Φορέας υλοποίησης είναι η Κοινωνία της Πληροφορίας ΜΑΕ, φορέας χρηματοδότησης το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ενώ κύριος του έργου και φορέας λειτουργίας η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Ο διαγωνισμός γίνεται με κριτήριο «την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής» και αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια, παραμετροποίηση και εγκατάσταση σύγχρονου Συστήματος Διαχείρισης Κλήσεων Εκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς (NG-ECMS-112) για 400 χρήστες.
Θα αποτελείται από λογισμικό διαχείρισης κλήσεων 112 Επόμενης Γενιάς, από τηλεφωνικό κέντρο IP-PBX, από λογισμικό γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών και από γεωγραφικά δεδομένα και θα παρέχει τη δυνατότητα σε τηλεφωνητές πρώτου και δευτέρου επιπέδου να πραγματοποιούν συνδιαλέξεις φωνής, βίντεο, επικοινωνία με άμεσα μηνύματα σε πραγματικό χρόνο με πολίτες και ΑμεΑ (Real-Time Text – RTT), επικοινωνία με SMS, λήψη δεδομένων eCall και ταυτόχρονο γεωεντοπισμό, όπου αυτό είναι εφικτό. Το εν λόγω σύστημα θα εγκατασταθεί στα δύο υφιστάμενα Κέντρα Δεδομένων (Data Center) του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν τηλεπικοινωνιακά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας σε διάταξη υψηλής διαθεσιμότητας έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr