Πιο αναλυτικά, ο κ. Σταϊκούρας ανέπτυξε τους τρεις άξονες δράσης του Υπουργείου Υποδομών στο επόμενο διάστημα:
1) Η άμεση αποκατάσταση των ζημιών των υποδομών, με την υλοποίηση στοχευμένων τοπικών παρεμβάσεων και μέτρων εκτάκτου χαρακτήρα που θα αποκαταστήσουν την προσβασιμότητα.
«Σε αυτή την κατεύθυνση, με την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης θα συμπεριληφθούν βραχείας αποκατάστασης έργα υποδομών, ύψους 500 με 600 εκατ. ευρώ. Έργα κυρίως οδικά και σιδηροδρομικά, καθώς και η αποκατάσταση γεφυρών», είπε και πρόσθεσε: «Στην ίδια κατεύθυνση, θα συμβάλει η ψήφιση, σε λίγες ώρες, διάταξης που κατατέθηκε χθες το βράδυ με την οποία επιτρέπεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αναλάβει τον σχεδιασμό, την ανάθεση και την εκτέλεση επειγόντων έργων αποκατάστασης στις περιοχές όπου έχει συντελεστεί φυσική καταστροφή».
2) Ο δεύτερος άξονας αφορά την υλοποίηση νέων έργων, ακόμα και με τον εκ βάθρων επανασχεδιασμό και την κατασκευή υποδομών υψηλότερης ανθεκτικότητας σε δυσμενέστερες καταστάσεις, ώστε να μετριάσουμε, όσο είναι εφικτό, μελλοντικούς κινδύνους. Σε αυτή την κατεύθυνση θα χρειαστεί η συμβολή ειδικών και επιστημόνων από την ακαδημαϊκή κοινότητα, θεσμικούς φορείς και τη δημόσια διοίκηση, ώστε να ενσωματώσουμε την κλιματική παράμετρο στην υλοποίηση έργων υποδομών, μεταξύ άλλων και αντιπλημμυρικών έργων. Επίσης, όμως, θα απαιτηθεί η άμεση και αποτελεσματική παρακολούθηση των μελετών και των έργων, σε όλες τις φάσεις τους, μέχρι και την ολοκλήρωσή τους. Και φυσικά θα απαιτηθούν πρόσθετοι χρηματοδοτικοί πόροι, προφανώς περισσότεροι σε σχέση με το παρελθόν, μέσα και από την αξιοποίηση -όπως συμφωνήσαμε χθες- επιλέξιμων μελλοντικά χρηματοδοτικών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως φυσικά και από εθνικούς πόρους.
3) Έλεγχος και συντήρηση υφιστάμενων έργων, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειάς τους. Για παράδειγμα, οι γέφυρες. Αποτελούν σημαντικό μέρος του δομικού πλούτου της χώρας μας. Παρότι αντιστοιχούν κατά μέσο όρο μόλις στο 2% με 3% των χιλιομέτρων του οδικού δικτύου, αντιστοιχούν στο 30% του κόστους κατασκευής.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη συντάξει το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών, που συνιστά την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, το Εθνικό Εγχειρίδιο Επιθεώρησης και Αξιολόγησης Γεφυρών και τον Κανονισμό Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, σε εφαρμογή νόμου του 2022, θα εκδοθεί υπουργική απόφαση για την έγκριση του κανονισμού και τη συγκρότηση της διοικητικής αρχής γεφυρών, η οποία θα εποπτεύει την εφαρμογή και την τήρηση των κανόνων σε όλες τις γέφυρες με άνοιγμα μήκους άνω των 6 μέτρων. Μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης, ξεκινάει η άμεση εφαρμογή του κανονισμού προς διενέργεια περιοδικών επιθεωρήσεων και αξιολόγηση υφιστάμενης κατάστασης. Παράλληλα, με την εφαρμογή του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάλυσής του, θα ξεκινήσει η καταγραφή των γεφυρών από τους αρμόδιους φορείς.
«Κινούμενοι πάνω σε αυτούς τους τρεις άξονες, άμεσα και αποτελεσματικά, με σχέδιο και αποφασιστικότητα, επιδιώκουμε να αποκαταστήσουμε τον πληγέντα από τις καταστροφές κοινωνικό, οικονομικό και παραγωγικό ιστό της χώρας μας, να ενισχύσουμε την ασφάλεια της κοινωνίας μας και να βαδίσουμε σε ένα δρόμο ευημερίας, προκοπής και αλληλεγγύης, ειδικά σήμερα που η οικονομία μας το επιτρέπει, στηριζόμενη σε πιο στέρεες βάσεις», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr