Είστε σε μία αγορά όπου ο ανταγωνισμός μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι μερικές φορές φθάνει και τα όρια του κανιβαλισμού. Πόσο εύκολο είναι να διατηρήσετε τα κεκτημένα σε οικονομικό επίπεδο και εν συνεχεία να τα αυξήσετε;
Καθόλου εύκολο. Σε όλη αυτή την κατάσταση τον πρώτο λόγο τον έχει ο καταναλωτής αυτός σε κρατά ή σε διώχνει από την αγορά. Αυτόν πρέπει να ικανοποιούμε μέσα από μια πληθώρα προϊόντων και προσφοράς υψηλής αξίας υπηρεσιών. Πιστεύω λοιπόν ότι μέσα σε αυτό το κλίμα του οξύ ανταγωνισμού η Μετρό έχει καταφέρει να ενισχύει σταθερά την παρουσία της, όπως επιβεβαιώνουν και τα μεγέθη μας. Για το 2007 οι προβλέψεις μου είναι ότι ο τζίρος μας θα φθάσει τα 600 εκατ. ευρώ από 549 εκατ. ευρώ πέρυσι και τα κέρδη μας θα ξεπεράσουν τα περυσινά που ήταν 17,8 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά τα κέρδη θα μπορούσαν να ήταν και καλύτερα όμως προκειμένου να διατηρήσουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των χαμηλών τιμών είμαστε αναγκασμένοι να θυσιάσουμε μέρος της κερδοφορίας μας.
Βασική προτεραιότητα της εταιρείας είναι η πανελλαδική ανάπτυξη του δικτύου σας. Ποια είναι τα πλάνα σας για το 2008 και τι επενδύσεις προγραμματίζεται για την υλοποίήσή τους;
Η ανάπτυξη του δικτύου ήταν και θα είναι βασικός πυλώνας της ανάπτυξής μας. Σήμερα λειτουργούμε ένα δίκτυο από 74 καταστήματα εκ των οποίων τα 44 είναι τα Μy Market και τα 30 είναι τα Mετρό που κινούνται στον χώρο της χονδρικής.Το άμεσο πλάνο μας είναι η δημιουργία ενός καταστήματος cash & carry και δύο σούπερ μάρκετ. Οσον αφορά τις επενδύσεις που έχουμε δρομολογήσει για την επόμενη χρονιά σημαντικό μέρος των οποίων θα χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία νέων σημείων θα φθάσει τα 18 εκατ. ευρώ.
Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι όσον αφορά τα σούπερ μάρκετ το πλάνο μας είναι ανοίγουμε καταστήματα σε μία ακτίνα 200 περίπου χλμ. Γύρω από το λεκανοπέδιο Αττικής. Οσον αφορά το δίκτυο της χονδρικής θέλουμε να δημιουργήσουμε καταστήματα σε όλη την ελληνική επικράτεια αλλά και τα νησιά όπου έχουμε ξεκινήσει παρουσία αλλά δεν είμαστε ακόμη δυνατοί. Για παράδειγμα στην Κρήτη λειτουργούμε ένα cash & carry αλλά θέλουμε να δημιουργήσουμε ακόμη δύο.
Στον σχεδιασμό σας υπάρχουν πλάνα διείσδυσης σε κράτη του εξωτερικού.
Η Κύπρος είναι στους στόχους μας γι αυτό και προχωρήσαμε στην αγορά εκεί οικοπέδου. Δεν μπορώ να πω μετά βεβαιότητας πότε θα επιχειρήσουμε την διείσδυσή μας σε αυτό το κράτος. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι το πλάνο μας για την αγορά της Κύπρου αφορά την δημιουργία cash & carry καθώς υπάρχουν στον τομέα της χονδρικής σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.
Tην τελευταία διετία παρατηρείται αύξηση εξαγορών; Πιστεύεται ότι θα συνεχιστούν και πόσο ενδιαφέρει τη Μετρό να αποκτήσει παίκτες από τον ανταγωνισμό;
Οχι μόνο θα συνεχιστούν αλλά και θα ενταθούν. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες που αποφασίζουν να πουλήσουν την εταιρεία τους δεν είναι καλοί στη δουλειά τους. Μπορεί να συντρέχουν άλλοι λόγοι με επικρατέστερο ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό. Η Μετρό έχει τα μάτια της ανοιχτά και έχουμε εξετάσει κατά καιρούς διάφορες περιπτώσεις. Ομως δεν σκοπεύουμε να αγοράσουμε προβλήματα.
Δ.Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr