Ασφαλώς, το μεγάλο στοίχημα είναι να πειστεί το επιβατικό κοινό για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι τα δρομολόγια να επανεκκινήσουν μέχρι το τέλος του Μαρτίου ή το αργότερο στις αρχές Απριλίου.
Πώς, όμως, θα γίνει αυτή η επανεκκίνηση. Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο Μεταφορών και Υποδομών μετά την παραίτηση του Κώστα Καραμανλή έκανε το πρωί της Τετάρτης (8/3) μία παρουσίαση του κυβερνητικού σχεδιασμού.
Ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως μέχρι να μπουν σε λειτουργία τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που εκκρεμούν, τα δρομολόγια θα είναι πιο αραιά, όπως και λιγότεροι θα είναι και οι σταθμοί στους οποίους θα σταματούν τα τρένα. Την ίδια ώρα οι σταθμοί θα λειτουργούν αυστηρά με δύο σταθμάρχες σε όλες τις βάρδιες.
Σε λειτουργικό επίπεδο, σύμφωνα με πληροφορίες, οι γραμμές στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος έχουν καθαριστεί και αυτό που απομένει να γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες για να είναι έτοιμες να δοθούν στην κυκλοφορία, είναι ορισμένες εργασίες στην ηλεκτροδότηση.
Πάντως, ακόμη δεν έχει καθοριστεί το ποια δρομολόγια και ποια τμήματα του σιδηροδρόμου θα λειτουργήσουν άμεσα.
Αναφερόμενος στους εργαζομένους, σημείωσε ότι η στάση τους είναι εξαιρετικά δημιουργική και στηρίζουν την άποψη να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος. Είναι και εκείνοι στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, τόνισε και πρόσθεσε ότι θα υπάρξει μια νέα συνάντηση μαζί τους την ερχόμενη Παρασκευή.
Όπως είπε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου θα γίνει με αυξημένα μέτρα ασφαλείας, τα οποία θα καθοριστούν τις επόμενες ημέρες σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, τους εργαζομένους αλλά και την εταιρεία που λειτουργεί τα τρένα, την Hellenic Train (πρ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Στο μεταξύ, επίκειται η αλλαγή διοικήσεων στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, καθώς οι επικεφαλής και των δύο οργανισμών έχουν υποβάλλει τις παραιτήσεις τους. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται μέσα στις επόμενες ημέρες.
Τέλος, για την επόμενη μέρα είπε πως η εκτίμησή της κυβέρνησης είναι πως εντός του έτους θα γίνει η παράδοση του υπόλοιπου τμήματος που έχει να κάνει με φωτοσήμανση, τηλεειδοποίηση και συστήματα ελέγχου ταχύτητας και αυτόματης πέδησης στα τρένα.
Μητσοτάκης: Θα αξιοποιήσουμε πλήρως την εμπειρία των ευρωπαϊκών υπηρεσιών
Στο μεταξύ, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Κρίστιαν Σμιτ, Διευθυντή αρμόδιο για τις χερσαίες μετακινήσεις στη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τον Εκτελεστικό Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ, την Ελμπιέτα Λούκανιουκ, μέλος του επιτελείου της Επιτρόπου Μεταφορών Αντίνα Βάλεαν, και την Αναπληρώτρια Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Ελένη Παλαιολόγου.
Τα μέλη της ευρωπαϊκής αποστολής παρουσίασαν στον πρωθυπουργό τις πρώτες σκέψεις, οι οποίες θα διαμορφωθούν σε συγκεκριμένες προτάσεις, για τη βελτίωση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, την ασφάλεια των συγκοινωνιών, την αναβάθμιση υποδομών, την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για επενδύσεις στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Μαξίμου, ο πρωθυπουργός τόνισε πως η Ελλάδα, στο πλαίσιο της απόλυτα διαφανούς διερεύνησης της τραγωδίας στα Τέμπη, θα αξιοποιήσει πλήρως την εμπειρογνωμοσύνη και την εμπειρία των ευρωπαϊκών υπηρεσιών.
Στη συνάντηση έλαβαν επίσης μέρος ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, και η Διευθύντρια του Διπλωματικού Γραφείου του Πρωθυπουργού Πρέσβης Άννα Μαρία Μπούρα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr