Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».
Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».
Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».
Η γραμμή είναι διπλή
Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».
Προκαλεί δηλαδή τρομερή εντύπωση πώς σε μία διπλή γραμμή βρέθηκαν μαζί τα δύο τρένα.
«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Ο κ. Γενηδούνιας που βρέθηκε στο σημείο της τραγωδίας έκανε αντίστοιχες δηλώσεις και στο Open επιμένοντας στις καταγγελίες. «Δεν μπορούν να βρεθούν δυο τρένα στην ίδια γραμμή στη συγκεκριμένη διαδρομή που είναι διπλή. Η υποδομή είναι διαρκώς υπό ανάταξη. Έπρεπε να λειτουργούν τα συστήματα και τα φανάρια εδώ και καιρό. Αλλά παραμένουν για χρόνια εκτός λειτουργίας».
Σύμφωνα με την εμπειρία του είπε πως «το Intercity λογικά σε εκείνο το σημείο πήγαινε με 160 χιλιόμετρα. Το εμπορικό με λιγότερα».
Με βάση τα όσα γνωρίζουμε στη λάθος πλευρά βρέθηκε το επιβατικό τρένο, τόνισε.
Σε δηλώσεις που έκανε στον ΣΚΑΪ είπε ακόμα πως ηλεκτρονικό σύστημα υπάρχει μόνο στο κομμάτι Τιθορέα - Δομοκός. Σε όλο το υπολοιπο δίκτυο δεν υπάρχει ούτε ηλεκτρονικό σύστημα, αλλά ούτε καν σήμανση και οι μηχανοδηγοί κινούνται ανά σταθμό με οδηγίες από τους μηχανοδηγούς. Από το 2000 δεν λειτουργούν τα συστήματα, είπε.
Τις εντολές δίνει ο διαχειριστής που όπως είπε ο κ. Γενηδούνιας είναι ο ΟΣΕ.
Τέλος, είπε ότι «η υποδομή ανήκει στον ΟΣΕ, αυτός που δίνει τις εντολές είναι ο ΟΣΕ, οι εντολές μεταφέρονται από σταθμαρχείο σε σταθμαρχείο». Αν λειτουργούσαν τα συστήματα, αυτό δεν θα είχε συμβεί. Το περιστατικό είναι αδιανότητο. Δεν υπήρχε καμία ένδειξη για τη σύγκρουση.
Όσο για τα συστήματα που διαχρονικά δεν λειτουργούν οι ευθύνες ανήκουν στο διαχειριστή που είναι ο ΟΣΕ και φυσικά το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών που πληρώνει τα συστήματα τα οποία δεν δουλεύουν.
Ανάλογες καταγγελίες έκανε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας μιλώντας στην ΕΡΤ για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Είπε πως εμπειρικά εκτιμά πως πρόκειται για λάθος και ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο τέτοιο δυστύχημα. Τόνισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση.
Επιβεβαίωσε δε πως δεν λειτουργούν τα φανάρια και πως οι μηχανοδηγοί παίρνουν απλώς εντολή από τους σταθμάρχες για το πώς θα κινηθούν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr