Όπως εξήγησε «Το πρόβλημα ξεκινάει από το 2020, που έγιναν οι πρώτοι διορισμοί στην εκπαίδευση 4.500 εκπαιδευτικών και αυτοί έπρεπε το 2022, σύμφωνα με τον δημοσιοϋπαλληλικό νόμο που ίσχυε τότε να μονιμοποιηθούν. Το υπουργείο μας διαβεβαίωνε επανειλημμένα ότι θα προχωρούσε η διαδικασία και στις μισές διευθύνσεις προχώρησε. Τώρα τους λέει ότι δεν θα μονιμοποιηθείτε αλλά θα αξιολογηθείτε πρώτα, επικαλούμενο μεταγενέστερο νόμο του 2022»
«Στους μισούς νομούς της Ελλάδας μονιμοποιήθηκαν οι συνάδελφοι που διορίστηκαν το 2020 γιατί ο νόμος που ίσχυε όταν διορίστηκαν, έλεγε πως στη διετία έπρεπε να μονιμοποιηθούν» είπε στην ΕΡΤ ο κ. Κωνσταντίνου.
Όπως ανέφερε «το Σεπτέμβριο του 2022, μας ξαναδιαβεβαίωσε το υπουργείο ότι θα προχωρήσουν οι μονιμοποιήσεις όλων» και συνέχισε «έρχεται τώρα το υπουργείο 19 Ιανουαρίου του 2023 και τους διαμηνύει ότι δεν θα μονιμοποιηθείτε αλλά θα αξιολογηθείτε. Ενώ οι συνάδελφοι διορίστηκαν το 2020, επικαλείται νόμο του 2022 και λέει ότι με βάση αυτόν τον νόμο δεν μπορείτε να μονιμοποιηθείτε. Θα πρέπει να αξιολογηθείτε πρώτα».
«Μιλάμε για μια ομηρεία 4.500 εκπαιδευτικών και με διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας ότι θα προχωρούσε απρόσκοπτα η μονιμοποίησή τους. Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα και πρόκειται για εκπαιδευτικούς που ήταν 10 με 15 ολόκληρα χρόνια αναπληρωτές σε όλες τις περιοχές της χώρας» υπογράμμισε.
Έωλη χαρακτήρισε την απόφαση του υπουργείου, γιατί «δεν έχει δώσει στις διευθύνσεις εγκύκλιο γραπτή να άρουν τις μονιμοποιήσεις, όσοι τις έχουν προχωρήσει. Γι΄αυτό και ελάχιστες διευθύνσεις της χώρας έχουν προχωρήσει σε άρση των μονιμοποιήσεων». Και ενημέρωσε πως «το πρώτο βήμα που κάνουμε είναι να προσφύγουμε δικαστικά»
Όσον αφορά στη θέση της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση ανέφερε πως δεν συζητήθηκε ποτέ. «Όλη η διαδικασία πρέπει να ξεκινάει από μία επιμόρφωση» υποστήριξε. «Το 70% των συναδέλφων μας έχει πάρει πτυχίο τη δεκαετία του -80, αρχές δεκαετίας 90. Η τελευταία οργανωμένη επιμόρφωση έγινε αρχές δεκαετίας του -90, σημείωσε. Οι επιμορφώσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια είναι διαδικτυακές και όχι ουσιαστικές. Ένα powerpoint και στο τέλος 10 απαντήσεις του εκπαιδευτικού» ανέφερε
«Νόμοι αξιολόγησης έχουν υπάρξει διαχρονικά από όλα τα πολιτικά κόμματα» σημείωσε ωστόσο υποστήριξε πως «το χαρακτηριστικό όλων αυτών ήταν ότι ποτέ δεν ζητήθηκε η γνώμη των ομοσπονδιών. Δεν υπήρξε ποτέ διάλογος, παρά μόνο επιβολή ενός νόμου».
Στο διά ταύτα υποστήριξε πως «Δεν εφαρμόστηκαν οι νόμοι για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εδώ και 50 χρόνια γιατί έγιναν χωρίς το διάλογο και χωρίς τη συναίνεση από τις ομοσπονδίες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr