Σημειώνεται ότι αυτό αποτελεί το τρίτο βήμα για την ανανέωση του στόλου μαζί με την προμήθεια των Belharra από το Πολεμικό Ναυτικό και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επικρατέστερες θεωρούνται η ιταλική και η γαλλική πρόταση, ενώ υπάρχει και η ολλανδική, ωστόσο είμαστε στην αρχή της διαδικασίας της προμήθειας.
Θα ακολουθήσει συνεδρίαση του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων για το θέμα και στη συνέχεια θα επιληφθεί η Διεύθυνση Εξοπλισμών, που θα διαπραγματευτεί με τους ενδιαφερόμενους, ώστε να αποφασίσει τελικά το ΚΥΣΕΑ.
Σε ό,τι αφορά την πρόταση της Fincantieri, θεωρείται δελεαστική για την ελληνική πλευρά, δεδομένου ότι προβλέπει τη μεταφορά τεχνογνωσίας αλλά και την κατασκευή των δύο εκ των τριών κορβετών σε ελληνικά ναυπηγεία, συγκεκριμένα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ειδικότερα, οι Ιταλοί έχουν προτείνει στην ελληνική πλευρά η πρώτη κορβέτα να κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της εταιρείας στην Ιταλία και οι υπόλοιπες δύο στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, με παράλληλη μεταφορά τεχνογνωσίας και τεχνικής υποστήριξης. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Περίπου αντίστοιχη αναμένεται να είναι και η πρόταση των Γάλλων, οι οποίοι πάντως επιδιώκουν εσχάτως να συνδέσουν την προμήθεια των Gowind με την πορεία υλοποίησης των φρεγατών Belh@rra. Σύμφωνα με πληροφορίες, και η Naval Group σχεδιάζει να προτείνει κάτι ανάλογο σε συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μόνο όμως εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εργασίες εκσυγχρονισμού και επέκτασης των δεξαμενών του ελληνικού ναυπηγείου προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν οι σχετικές εργασίες. Υπενθυμίζεται ότι η Naval Group είχε καταθέσει πρόταση για την απόκτηση τεσσάρων κορβετών Gowind στα 1,7 δισ. ευρώ, τιμή στην οποία περιλαμβάνονταν η ναυπήγηση, ο οπλισμός, η εκπαίδευση των πληρωμάτων και η μετέπειτα υποστήριξη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr