Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την ψηφιακή βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής τους σε ιδιωτικό συμφωνητικό, οι πολίτες ακολουθούν τα ίδια βήματα με εκείνα που απαιτούνται για τη συμπλήρωση Εξουσιοδότησης ή Υπεύθυνης Δήλωσης. Συγκεκριμένα, ο πρώτος υπογράφων εισέρχεται στο docs.gov.gr και αφού επιλέξει την επιλογή «Ψηφιακή Βεβαίωση Ιδιωτικού Συμφωνητικού» αυθεντικοποιείται:
- είτε μέσω των κωδικών Taxisnet, εφόσον ο πολίτης έχει επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου,
- είτε με τους κωδικούς web banking (Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Attica Bank, Παγκρήτια Τράπεζα, Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας, Τράπεζα Χανίων ή Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων).
Στη συνέχεια, αφού επιβεβαιώσει τα στοιχεία του, επιλέγει τη δημιουργία νέου συμφωνητικού μέσω της σχετικής επιλογής και συμπληρώνει τους ΑΦΜ και τα ονοματεπώνυμα των συνυπογραφόντων, οι οποίοι αποκτούν με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα να υπογράψουν το έγγραφο. Κατόπιν, αναρτά σε μορφή .pdf το έγγραφο στο οποίο θέλει να βεβαιώσει τις υπογραφές του ιδίου και των συμβαλλομένων. Ταυτόχρονα, επιλέγει αν επιθυμεί τη βεβαίωση στα ελληνικά ή στα αγγλικά. Τέλος, αφού επιβεβαιώσει την ακρίβεια των στοιχείων του και των συμβαλλομένων, υπογράφει και βεβαιώνει το γνήσιο της υπογραφής του. Για την ολοκλήρωση της υπογραφής, απαραίτητη είναι η χρήση κωδικών μιας χρήσης (OTP – One Time Password), οι οποίοι αποστέλλονται στον πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου που ο πολίτης έχει ήδη δηλώσει από παλαιότερη βεβαίωση, υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση ή μέσω καταχώρησης στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
Κάθε επόμενος υπογράφων, αφού επισκεφθεί το docs.gov.gr και επιλέξει την «Ψηφιακή Βεβαίωση Ιδιωτικού Συμφωνητικού», αυθεντικοποιείται με τον ίδιο τρόπο. Στη συνέχεια, επιλέγει το πεδίο «Εκκρεμότητες», ώστε να εντοπίσει το προς υπογραφή έγγραφο και συνεχίζει την ίδια διαδικασία. Υπενθυμίζεται πως όλοι οι συμβαλλόμενοι καλούνται επίσης να συμπληρώσουν κατά τη διαδικασία υπογραφής τους τον κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται στον πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχουν δηλώσει. Μόνο όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί από όλους τους συμβαλλόμενους, εμφανίζεται το υπογεγραμμένο έγγραφο ψηφιακά βεβαιωμένο στις θυρίδες τους, στο my.gov.gr.
Η επαλήθευση του εγγράφου μπορεί να γίνει είτε σκανάροντας τον κωδικό QR είτε εισάγοντας τον μοναδικό κωδικό του εγγράφου στο docs.gov.gr/validate. Στο τέλος κάθε σελίδας αναγράφονται ο μοναδικός κωδικός και ο κωδικός QR του εγγράφου, ώστε να διευκολύνουν την διαδικασία επαλήθευσης. Επιπλέον, στην τελευταία σελίδα του εγγράφου αναγράφονται τα ονοματεπώνυμα, πατρώνυμα, και οι ΑΦΜ όλων των συνυπογραφόντων μαζί με τη ημερομηνία και ώρα της τελευταίας υπογραφής. Ενισχύεται με αυτό τον τρόπο η ασφάλεια των συναλλαγών και η αξιοπιστία των εγγράφων που διακινούνται τόσο μεταξύ πολιτών, όσο και μεταξύ πολιτών και Δημοσίου.
Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Κράτους προβλέπει την προσθήκη νέων ψηφιακών εργαλείων και εφαρμογών που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών. Παράλληλα στοχεύει στην περαιτέρω βελτίωση και ενίσχυση των υπηρεσιών που έχουμε θέσει ήδη σε λειτουργία. Σε αυτό το πλαίσιο δίνουμε πλέον τη δυνατότητα υπογραφής ιδιωτικού συμφωνητικού για περισσότερους από δυο συμβαλλόμενους, εξυπηρετώντας μια σειρά συναλλαγών που έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες ώστε οι πολίτες να κερδίζουν χρόνο- να κερδίζουν ζωή».
Υπενθυμίζεται ότι το docs.gov.gr τέθηκε σε λειτουργία τον Νοέμβριο του 2021, ολοκληρώνοντας πλήρως την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που σχετίζονται με το γνήσιο της υπογραφής για το σύνολο των ιδιωτικών εγγράφων που συντάσσουν οι πολίτες. Μέχρι σήμερα μέσω του docs.gov.gr έχει βεβαιωθεί το γνήσιο της υπογραφής σε περισσότερα από 335.000 έγγραφα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr