Την εκδήλωση προλόγισε ο Αλκιβιάδης Σιαράβας, Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας της KPMG στην Ελλάδα, ο οποίος - ανέφερε «Στην KPMG ο σεβασμός προς τους άλλους έχει πρωταγωνιστικό ρόλο– αυτός άλλωστε είναι ο πυρήνας των αξιών μας και αυτό που πάντα πιστεύαμε. Ανέκαθεν προσφέρουμε ίσες ευκαιρίες σε όλους και δίνουμε μεγάλη αξία στην μοναδικότητα του καθενός. Στην KPMG δεν κάνουμε διακρίσεις ως προς το φύλο, αλλά εστιάζουμε έμπρακτα αποκλειστικά στον επαγγελματισμό και την αξιοπρέπεια των ανθρώπων μας. Αξίζει να σημειωθεί πως η KPMG η πρώτη εταιρεία που έκανε γυναίκα συνεταίρο το 1995, πρώτη ανάμεσα στις “BIG 4” εταιρείες, την κ. Δήμητρα Καραβέλη, ενώ σήμερα το 57% των εργαζομένων μας είναι γυναίκες».
Ακολούθησε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας για την Ισότιμη Ένταξη και τη Διαφορετικότητα στην Ελλάδα του ΣΔΕ που διεξήγαγε η εταιρεία Kantar, από τις Έφη Γριμάνη, Director-Brand Strategy Insights Division, Kantar και Λέλα Χαραυγή, Chief Growth Officer, Kantar. Πρόκειται για την πρώτη παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στην marketing κοινότητα, σχετικά με την Διαφορετικότητα και την Ισότιμη ένταξη, περιλαμβάνοντας 10 000 ερωτώμενους από 27 χώρες. Στην Ελλάδα συμμετείχαν 512 άτομα, προερχόμενοι κυρίως από εταιρίες καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών καθώς και από Διαφημιστικές και media agencies.
Πάνελ 1 Κεντρικός Ομιλητής: Νικόλας Γιατρομανωλάκης, Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού. Από αριστερά προς τα δεξιά: Αλκιβιάδης Σιαράβας, Marketing & Communications Manager, KPMG στην Ελλάδα, Ζήνα Μαυροειδή, Διευθύνουσα Σύμβουλος, e-fresh, Μαργαρίτα Μάτσα, Διευθύνουσα Σύμβουλος, MINOS-EMI/ UNIVERSAL MUSIC GROUP και Giovanna Καμπούρη, Μέλος Δ.Σ. Puig SL & Exea Ventures-Ισπανία, AptarGroup-ΗΠΑ, ΕΕΣΥΠ-Ελλάδα.
To Inclusion Index, βασίστηκε σε 5 διαστάσεις της διαφορετικότητας, που είναι τo φύλο, η εθνικότητα, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, η θρησκεία και η αναπηρία και αντανακλά στις αντιλήψεις και απόψεις του εργαζόμενου για το εργασιακό του περιβάλλον και στις εμπειρίες του στην εταιρία. Το συνολικό Inclusion Index για την Ελλάδα είναι 59% ενώ ο μέσος όρος σε παγκόσμιο επίπεδο είναι στο επίπεδο του 64%. Κάποια σημαντικά ευρήματα είναι τα παρακάτω:
46% από τους ερωτώμενους συμφώνησαν ότι η εταιρία στην οποία εργάζονται, κάνει ενεργά βήματα ως προς την Διαφορετικότητα και την ένταξη. 1 στους 5 συμμετέχοντες δηλώνει ότι είναι πιθανό να φύγει από την εταιρία στην οποία εργάζεται ή από το συγκεκριμένο industry λόγω της έλλειψης ισότιμης ένταξης ή/και διακρίσεων που έχει βιώσει. 1 στις 10 γυναίκες δηλώνει ότι έχει την εμπειρία διακρίσεων λόγω του φύλου της. 2 στις 10 γυναίκες θεωρούν ότι έχουν αντιμετωπίσει εμπόδια στην καριέρα τους λόγω του ποιες είναι. 1 στους 10 ερωτώμενους είναι μάρτυρας ύπαρξης διακρίσεων ανάμεσα σε συναδέλφους τους λόγω του σεξουαλικού τους προσανατολισμού. Σημαντικό εύρημα της ποιοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στους καταναλωτές είναι ότι κοινωνικά οι άνθρωποι τείνουν να διατηρούν τον «πολιτικά ορθό» τόνο της φωνής που έχει μια φιλελεύθερη προσέγγιση. Ωστόσο όταν το θέμα γίνει προσωπικό και «χτυπά την πόρτα του σπιτιού μας» φαίνεται ότι ο συντηρητισμός και η δυσαρέσκεια επικρατούν.
Ακολούθησε το πρώτο πάνελ συζήτησης στο οποίο συμμετείχαν οι καταξιωμένοι καλεσμένοι Νικόλας Γιατρομανωλάκης, Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού, Giovanna Καμπούρη, Μέλος Δ.Σ. Puig SL & Exea Ventures-Ισπανία, AptarGroup-ΗΠΑ, ΕΕΣΥΠ-Ελλάδα, Μαργαρίτα Μάτσα, Διευθύνουσα Σύμβουλος, MINOS-EMI/ UNIVERSAL MUSIC GROUP, Ζήνα Μαυροειδή, Διευθύνουσα Σύμβουλος, e-fresh.
Ο κ. Γιατρομανωλάκης επεσήμανε ότι ο χώρος της πολιτικής εξακολουθεί να έχει στερεότυπα, καθώς μόνο το 20% των μελών της Βουλής είναι γυναίκες, 0% ΛΟΑΤΚΙ+ και πολύ χαμηλό ποσοστό ατόμων με αναπηρία. Επίσης, σε συνέχεια επίσκεψής του στη Θράκη, μας μετέφερε τη σημαντικότητα της χειροτεχνίας, η οποία αποτελεί βασικό μέσο ένταξης και κοινωνικοποίησης των γυναικών σε αγροτικές και πατριαρχικές περιοχές της Ελλάδας.
Η κ. Καμπούρη ξεκίνησε την τοποθέτησή μεταφέροντας μια προσωπική της εμπειρία. Ήταν το βλέμμα των δύο σημαντικών αντρών στη ζωή της – του παππού και του πατριού της – μεταφέροντας το μήνυμα «Ό,τι θέλεις μπορείς να το πετύχεις» που λειτούργησε ως κινητήριος δύναμη της σημαντικής της καριέρας. Επίσης, επισήμανε ότι βασικός σκοπός της κοινωνίας και των επιχειρήσεων δεν είναι η ενσωμάτωση των μειονοτήτων, αλλά η συμπερίληψή τους. Είναι σημαντικό να αγκαλιάζουμε και να γιορτάζουμε τη διαφορετικότητα.
Η αρχική τοποθέτηση της κ. Μάτσα ήταν ότι οι γυναίκες σε θέσεις ευθύνης πρέπει να αποδεικνύουν συνεχώς ότι είναι καλύτερες από τους άντρες. Ωστόσο, για γυναίκες που θέλουν και μπορούν να εξελιχθούν επαγγελματικά “sky is the limit”. Έχοντας ως όχημα την πίστη και την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους μπορούν να είναι επιτυχημένες, έστω και σε ανδροκρατούμενους επαγγελματικούς χώρους, σαν τον δικό της. Η μουσική αφουγκράζεται την κοινωνία και στηρίζει τη διαφορετικότητα καθώς η φωνή του ενός γίνεται η φωνή των πολλών.
Πάνελ 2 Κεντρική Ομιλήτρια: Maria Savinovskikh, Business Unit CFO, Kraft Heinz. Από αριστερά προς τα δεξιά: Galyna Koliada, Tax Manager, KPMG στην Ελλάδα, Thinusha Naicker, Warehouse & Distribution Cluster Head: East Europe & Middle East, Alcon, Αλκιβιάδης Σιαράβας, Marketing & Communications Manager, KPMG στην Ελλάδα και Robbert van der Meer, CEO & Founder, bFlex.
Τέλος, η κ. Μαυροειδή εστίασε στη δυσκολία και πρόκληση που βιώνουμε όλοι να απαλλαγούμε από τα στερεότυπα με τα οποία γεννιόμαστε και με τα οποία είναι εμποτισμένη η κοινωνία. Επίσης, τόνισε ότι τα θέματα ισότητας είναι πιο έντονα ανάλογα με την ιεραρχία μέσα στην επιχείρηση. Είναι σημαντικό σε κάθε εργασιακό χώρο να καλλιεργήσουμε μια εταιρική κουλτούρα ίσων ευκαιριών ώστε τα άτομα να αισθάνονται ότι ανήκουν και ότι μπορούν να είναι ο εαυτός τους.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με το δεύτερο πάνελ συζήτησης το οποίο συντόνισε η Galyna Koliada, Διευθύντρια στο φορολογικό τμήμα της KPMG και στο οποίο συμμετείχαν στελέχη επιχειρήσεων που εργάζονται στην Ελλάδα αλλά δεν έχουν ελληνικές ρίζες. Οι Maria Savinovskikh, Business Unit CFO, Kraft Heinz, Robbert van der Meer, CEO & Founder, bFlex και Thinusha Naicker, Warehouse & Distribution Cluster Head: East Europe & Middle East, Alcon μίλησαν για τη σημασία της συμπερίληψης, αλλά τις προκλήσεις και προκαταλήψεις που αντιμετώπισαν ή και αντιμετωπίζουν ενώ εργάζονται στην Ελλάδα.
Ο Robbert van der Meer ανέφερε ότι καθημερινά καλείται να επιλύσει πολλά προβλήματα στο χώρο εργασίας αναζητώντας λύσεις και ότι η διαφορετικότητα είναι κλειδί για την επιτυχία. Οι κ.κ. Maria Savinovskikh και Thinusha Naicker μας μετέφεραν την αρχική τους δυσκολία να ενταχθούν ως «ξένες» στην ελληνική κοινωνία, μεταφέροντας το μήνυμα ότι για όλους τους ανθρώπους και εργαζόμενους – ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους - εστιάζοντας σε αυτά που μας ενώνουν και όχι σε αυτά που μας χωρίζουν προάγει τη δημιουργικότητα, την παραγωγικότητα και την ενθάρρυνση, οδηγώντας σε θετικά αποτελέσματα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr