Παράλληλα, η εταιρεία θυμίζει μερικές έρευνες που πραγματοποίησε με αφορμή γεγονότα που συνέβησαν στην Ελλάδα το 2021.
Πιο αναλυτικά:
Πρόθεση ψήφου
Στην πρόθεση ψήφου το κόμμα που ξεχώρισε μέσα στο 2021 είναι το Κίνημα Αλλαγής, το οποίο διπλασίασε τα ποσοστά του από την πρώτη μέτρηση τον Φεβρουάριο (5.5%) μέχρι την τελευταία τον Δεκέμβριο (11%).
Αξιολόγηση οικονομικής κατάστασης και διαχείρισης της πανδημίας
Οι θετικές αξιολογήσεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας στη διάρκεια της χρονιάς φάνηκε να αυξάνονται στην πορεία του χρόνου. Οι αρνητικές αξιολογήσεις ωστόσο παρέμειναν σταθερά σε πολύ μεγάλα ποσοστά (72-63%).
Η κυβέρνηση στην διαχείριση της πανδημίας αξιολογήθηκε σε όλο το 2021 αρνητικά από το 60% περίπου της κοινής γνώμης
Συναισθήματα από την πολιτική και οικονομική κατάσταση και σημαντικότερα προβλήματα της χώρας
Τα τέσσερα κυρίαρχα συναισθήματα ήταν η απογοήτευση, ο θυμός, η αισιοδοξία και η απελπισία.
Στα σημαντικότερα προβλήματα για την χώρα οι πολίτες τον Οκτώβριο τοποθετούσαν στην κορυφή τους χαμηλούς μισθούς και τις συνθήκες εργασίας ενώ τον Δεκέμβριο πρώτο πρόβλημα έγινε η πανδημία.
Πολιτικά πρόσωπα της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης
Τα πολιτικά πρόσωπα που ξεχώρισαν σε επίπεδο συμπάθειας ήταν από την κυβέρνηση οι Νίκος Δένδιας (69%) και Κυριάκος Πιερρακάκης (60%), ενώ από την αξιωματική αντιπολίτευση οι Ανδρέας Ξανθός (50%) και Ευκλείδης Τσακαλώτος (46%).
Έρευνες με αφορμή γεγονότα που συνέβησαν το 2021
Ράλλυ Ακρόπολις – Η επιστροφή του στο πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος υπήρξε σημαντικό γεγονός για την χώρα μας. Η prorata πραγματοποίησε έρευνα με αφορμή αυτό το γεγονός, στην οποία αναδείχθηκε η προτίμηση της κοινής γνώμης για την διεξαγωγή του αγώνα στην Στερεά Ελλάδα καθώς και ο θετικός αντίκτυπος που εκτιμούσαν ότι θα είχε για την χώρα γενικότερα.
#metoo – Η καταγγελία της Σοφία Μπεκατώρου στο πλαίσιο διαδικτυακής ημερίδας για σεξουαλική κακοποίηση ευαισθητοποίησε την ελληνική κοινωνία, οδηγώντας πολλές γυναίκες να μοιραστούν δημόσια αντίστοιχα βιώματα παρενόχλησης και κακοποίησης δημιουργώντας το ελληνικό #metoo. Η prorata πραγματοποίησε έρευνα ανίχνευσ
Αξίες στην Κρίση – Values in crisis: World Value Survey, EKKE, Prorata 2ο ΚΥΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Πρόκειται για τη διεθνική διαδικτυακή έρευνα πάνελ τριών κυμάτων με τίτλο «Values in Crisis – a Crisis of Values?» που συντονίζεται από το Center for the Study of Democracy, Leuphana University, υπό την εποπτεία του Christian Welzel, Αντιπρόεδρου της World Value Survey. Στην έρευνα συμμετέχουν 16 χώρες. Η Ελλάδα εκπροσωπείται από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ), το οποίο συνεργάζεται με την prorata. Βασικό ερώτημα είναι αν με την ανατροπή πολλών βεβαιοτήτων η πανδημία δύναται να επιφέρει αλλαγές στους αξιακούς προσανατολισμούς των ατόμων, όπως αυτοί έχουν καταγραφεί τις τελευταίες δεκαετίες από την WVS. Δεδομένου ότι οι αξίες ναι μεν αλλάζουν αργά πλην όμως και κάτω από εξαιρετικές συνθήκες μεταστρέφονται (period effect), ειδικό ενδιαφέρον έχει το αν με την πανδημία κοινωνικές ομάδες με εξωστρεφείς και «μετα-υλιστικές» προτιμήσεις παλινδρομήσουν σε παραδοσιακούς και βιοσυντηρητικούς προσανατολισμούς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr