Όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά:
«Φθάνει πια. Ο θάνατος σήμερα του εργάτη, φίλου, οικογενειάρχη θα είναι ο τελευταίος.
Τώρα να υλοποιηθούν άμεσα τα παρακάτω μέτρα
-6ωρες πόστες
-Κατάργηση των κόντρα βαρδιών
-Μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης. Να μη κυνηγάμε το μεροκάματο από δω και από εκεί για να τα βγάλουμε πέρα, σκοτωμένοι από το άγχος, τη πίεση να ζήσουν οι οικογένειες μας
-Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους εργαζόμενους.
Τώρα όλοι στην απεργία που αποφάσισε η Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στη πύλη από τώρα μέχρι αύριο στις 12 το βράδυ».
ΠΑΜΕ
Στην σχετική ανακοίνωση του ΠΑΜΕ αναφέρονται τα εξής:
«Το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο εκφράζει τα συλλυπητήρια και την ανείπωτη θλίψη των ταξικών συνδικάτων στην οικογένεια και τους συναδέλφους του αδικοχαμένου εργάτη στο γκέτο της COSCO.
Καταγγέλλουμε στην εργατική τάξη το νέο εργοδοτικό έγκλημα, έγκλημα που μπορούσε να είχε αποφευχθεί, έγκλημα για το οποίο οι εργαζόμενοι και το σωματείο στις προβλήτες της COSCO είχαν προειδοποιήσει.
Αυτή η εργασιακή κόλαση, ο σύγχρονος μεσαίωνας στο γκέτο της εταιρίας που οι κυβερνήσεις της παρέδωσαν ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά, αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι τα κέρδη, οι επενδύσεις και η ανάπτυξη των επιχειρηματικών ομίλων ποτίζονται με το αίμα των εργατών.
Αυτήν την εργασιακή ζούγκλα της εντατικοποίησης, της δουλειάς ήλιο με ήλιο για ένα ξεροκόμματο, τις απλήρωτες υπερωρίες μέχρι θανάτου, χωρίς μέτρα προστασίας της ζωής, της υγείας των εργαζομένων, με ανύπαρκτους ελεγκτικούς μηχανισμούς, αυτά ήρθε να νομιμοποιήσει ο νόμος Χατζηδάκη!
Οι εργαζόμενοι στις προβλήτες της COSCO ήδη βρίσκονται σε κινητοποίηση για να μη θρηνήσουν άλλους νεκρούς.
Η θλίψη τους είναι και δική μας, η οργή τους είναι και δικιά μας, ο αγώνας τους είναι και δικός μας αγώνας! Ενώνουμε την φωνή μας στα δίκαια αιτήματα τους:
Τώρα: Να αποδοθούν ευθύνες στους υπευθύνους για αυτό το νέο εργοδοτικό έγκλημα
Τώρα: Να παρθούν όλα τα Μέτρα Προστασίας της ζωής, της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στις προβλήτες της COSCO και σε κάθε χώρο δουλειάς».
ΠΕΝΕΝ
Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) επισημαίνει:
«Το ιδιότυπο καθεστώς “ελεύθερης οικονομικής ζώνης” που έχει εγκαθιδρύσει η κινέζικη Cosco, με τις πλάτες και την πολιτική στήριξη όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας, έχει ως κύρια χαρακτηριστικά την ωμή παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας, την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων και ελέγχων στους εργασιακούς χώρους και τη μη τήρηση των κανόνων για την προστασία και ασφάλεια της ζωής των εργαζομένων.
Πάνω σε αυτό το αντιδραστικό καθεστώς οικοδομείται η συνεχής επιχειρηματική επέκταση και γιγάντωση της Cosco στον Πειραιά.
Το θανατηφόρο δυστύχημα που στοίχισε σήμερα την ζωή ενός εργαζόμενου αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης και του Υπουργού Εργασίας οι οποίοι το μόνο που κάνουν είναι να διαφημίζουν νυχθημερόν τις “εμβληματικές επενδύσεις” και να δίνουν “γη και ύδωρ” να αυξάνονται και να μεγεθύνονται τα κέρδη των ξένων και εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων.
Το νέο εργατικό έγκλημα φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα τους να εντείνουν τον αγώνα τους για την λήψη άμεσων ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέτρων για την ασφάλεια και την υγιεινή στους χώρους δουλειάς και τον ουσιαστικό ρόλο των συνδικάτων στην τήρηση και εφαρμογή όλων των μέτρων για την προστασία της εργασίας και της ζωής των εργαζομένων.
Να γίνει δεκτή η δίκαιη απαίτηση των εργαζομένων για μόνιμη σταθερή εργασία με πλήρη και κατοχυρωμένα δικαιώματα».
ΚΚΕ
Σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ αναφέρει:
«Η εργατική τάξη θρηνεί έναν ακόμη νεκρό στο βωμό του κέρδους, ένα νέο άνθρωπο που έχασε με φρικτό τρόπο τη ζωή του, αυτή τη φορά στο κάτεργο της Cosco, στο λιμάνι του Πειραιά.
Το τραγικό αυτό γεγονός έρχεται να επιβεβαιώσει τη σκληρή πραγματικότητα για τους εργαζόμενους στο λιμάνι, με τα τσακισμένα εργασιακά δικαιώματα, την εντατικοποίηση της δουλειάς, την απουσία ακόμη και στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας και υγιεινής, τα οποία δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τα μεγάλα λόγια για τις επενδύσεις και τη μετατροπή του Πειραιά σε διεθνή κόμβο εμπορευμάτων.
Τόσο η σημερινή κυβέρνηση, όσο και οι προηγούμενες, είναι υπόλογες, γιατί από τη μια μεριά είχαν κάνει σημαία τους την επένδυση της Cosco κι από την άλλη στήριζαν τη μετατροπή του συγκεκριμένου χώρου σε εργασιακό γκέτο. Την ίδια στιγμή η ένταση της εκμετάλλευσης, αλλά και η διάλυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, δίνουν το σήμα στη μεγαλοεργοδοσία να ξεσαλώνει σε βάρος των εργαζομένων.
Το ΚΚΕ εκφράζει τα πιο θερμά συλλυπητήριά του στην οικογένεια του νεκρού εργάτη».
DPort Services
Η ελληνική εταιρεία DPort Services, που έχει αναλάβει την υποστήριξη της λειτουργίας και της διαχείρισης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά για λογαριασμό της ΣΕΠ Α.Ε., αναφέρει:
«Η DPort Services ανακοινώνει με οδύνη τον τραγικό θάνατο εργαζομένου της, στην απογευματινή βάρδια και ώρα 17:16 της 25ης Οκτωβρίου του 2021. Ο εκλιπών βρισκόταν για άγνωστο λόγο, πλησίον της γερανογέφυρας νούμερο 10 του Προβλήτα ΙΙ.
Η γερανογέφυρα ξεκίνησε να κινείται με εξαιρετικά αργή ταχύτητα- σύμφωνα με τη συνήθη λειτουργία της- όταν για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους ήρθε σε επαφή με τη γέφυρα, με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο.
Τη διερεύνηση της υπόθεσης έχει αναλάβει η αρμόδια Λιμενική Αρχή, το αρμόδιο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας και η Ομάδα Εμπειρογνωμόνων και Τεχνικών Ασφαλείας της DPort Services.
Σύσσωμη η διοίκηση και οι εργαζόμενοι συνάδελφοι του εκλιπόντος στο λιμάνι, εκφράζουν την οδύνη και τα θερμά τους συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του.
Η εταιρεία DPort Services σε ένδειξη πένθους, ανακοινώνει παύση εργασιών έως αύριο 26 Οκτωβρίου και ώρα 23:00».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr