Τον συντονισμό της έκθεσης έχει ο Δρ Μεγακλής Ρογκάκος και την εικαστική επιμέλειά της έχουν ο Κος Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης, η Κα Γεωργία Δαμιανάκη, η Κα Γεωργία Κουρκουνάκη και ο Δρ Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος.
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Δημοσθένης Γαλλής, Νίκος Γιαβρόπουλος, Μάριον Ιγγλέση, Γιάννα Καλή, Στέλλα Καπεζάνου, Άρης Κατσιλάκης, Χάρης Κοντοσφύρης & Παναγιώτης Κυράτσης, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Γεωργία Ματσαμάκη, Δημήτρης Μεράντζας, Άλκηστις Μιχαηλίδου, Ιωάννης Μονογυιός, Nicholas Moore, Εμμανουήλ Μπιτσάκης, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Θόδωρος Μπρουσκομάτης, Κωνστανίνος Παρδάλης, Κωνστανίνος Πάτσιος, Αγλαΐα Περράκη, Άρτεμις Ποταμιάνου, Νατάσσα Πουλαντζά, Ειρήνη Πουλιάσση, Βαγγέλης Ρόμπολας, Margot Roulleau-Gallais, Δημήτρης Σκουρογιάννης, Άννα-Μαρία Σμυρνάκη, Άρις Στοΐδης, Γιώργος Ταξιαρχόπουλος, Shubba Taparia, Olga Tobreluts, Amikam Toren, Ricardo Cinalli, Μίλλυ Φλαμπουριάρη και Ken Howard.
Η συγκεκριμένη παρουσίαση αποτελεί συνέχεια της έκθεσης “Η Βρεταννία του Προσαλέντη” που το Ίδρυμα Κερκυραϊκής Κληρονομιάς οργάνωσε για το Φεστιβάλ Κέρκυρας 2018.
Πηγή έμπνευσης των έργων της έκθεσης είναι το ολόγλυφο σύμπλεγμα της Βρεταννίας που σχεδίασε ο γλύπτης Παύλος Προσαλέντης (1784-1837) και επιστέγαζε την πρόσοψη του Ανακτόρου των Αγίων Μιχαήλ και Γεωργίου στην Κέρκυρα κατά την περίοδο 1823-1864.
Ο τίτλος της έκθεσης αναφέρεται στη ρομαντική παράδοση του νεοκλασικισμού, που καλύπτει την περίοδο δράσης του Προσαλέντη και την αντιστοίχιση της Αθηνάς Παλλάδας με τη Βρεταννία, δύο θεών που είναι μάλλον συνυφασμένες. Ο υπότιτλος “Το Λυκόφως των Ειδώλων” αρμόζει ιδανικά αφού η Βρετανία στα τέλη του 20ού και στις αρχές του 21ου αιώνα, έπειτα από μια μακρά διαδρομή ως Βρετανική Αυτοκρατορία, φαίνεται να πνέει τα λοίσθια της δυναμικής της ιδιαίτερα μετά από την αμφιλεγόμενη αποχώρηση της από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες μέσα από τον ξεχωριστό εικαστικό προσανατολισμό τους καταθέτουν άμεσα κοινωνικά και πολιτικά σχόλια με διεισδυτική κριτική στόχευση όχι μόνο για την ανατροπή των παγκόσμιων κυριαρχικών δεδομένων αλλά και την ρευστότητα των ηθικών αξιών που τα συνοδεύουν.
Ο ιστορικός της τέχνης Δρ Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος σημειώνει: «“Το Λυκόφως των Θεών” ήταν η τέταρτη και τελευταία όπερα στην επική τετραλογία του Richard Wagner “Το δακτυλίδι των Νιμπελούνγκεν” (1848-1870). Ο φιλόσοφος Friedrich Nietzsche έκανε μια σατιρική αναφορά στο έργο του Wagner τιτλοφορώντας το βιβλίο που εξέδωσε το 1889 “Το λυκόφως των ειδώλων. Πώς να φιλοσοφεί κανείς με ένα σφυρί”, επιδιώκοντας να γράψει μια γενική και σύντομη εισαγωγή σε ολόκληρο το έργο του. Ο Nietzsche που έγραφε στο τέλος του 19ου αιώνα ήταν ένας αδέκαστος κριτής της Γερμανικής κουλτούρας και μαζί με αυτήν ολόκληρου του Ευρωπαϊκού πολιτισμού. Η κύρια κριτική του ήταν ότι ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός ήταν σε παρακμή με αποτέλεσμα ο μηδενισμός να κυριαρχεί πάνω σε όλες τις υπόλοιπες ηθικές αξίες».
Η έκθεση συνοδεύεται από έγχρωμο δίγλωσσο (ελληνικά, αγγλικά) κατάλογο 130 σελίδων, που περιλαμβάνει ένα δοκίμιο του Μεγακλή Ρογκάκου για τη Βρεταννίa του Προσαλέντη και παρουσιάζει τα συμμετέχοντα έργα τέχνης μαζί με σχόλια από τους επιμελητές Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη, Γεωργία Δαμιανού, Γεωργία Κουρκουνάκη και Κωνσταντίνο Β. Πρώιμο.
Η παρουσίαση της έκθεσης γίνεται από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κερκυραϊκής Κληρονομιάς στο πλαίσιο του εικαστικού προγράμματος ΧΑΝΙaRT-2021, συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, το Δήμο Πλατανιά, την Αίθουσα Τέχνης Match More και το Ζεύξις Art Studio. Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας, κατασκευών και εγκαταστάσεων και η διάρκειά της θα είναι μέχρι την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021. Ανοικτά κάθε Κυριακή από 11:00 έως 19:00 και έπειτα από προσυνεννόηση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο [email protected] με Ελεύθερη Είσοδο.
Στη διάρκεια των εγκαινίων και σε κάθε επίσκεψη στο Μουσείο θα τηρούνται όλα τα ισχύοντα μέτρα για την προάσπιση της δημόσιας υγείας, σύμφωνα με τα αντίστοιχα πρωτόκολλα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr