Εξαίρεση αποτελούν τα λύκεια στις αποκαλούμενες «κόκκινες» περιοχές, στις περιοχές δηλαδή με επιβαρυμένο επιδημιολογικό φορτίο, όπου τα μαθήματα θα συνεχιστούν με τηλε-εκπαίδευση. Αξίζει να σημειωθεί, ότι όλες σχολικές μονάδες της Ειδικής Αγωγής (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) θα συνεχίσουν να λειτουργούν δια ζώσης σε όλη την επικράτεια.
«Γυρίζουμε στα θρανία τηρώντας τα μέτρα, μαθαίνουμε ασφαλείς», ήταν το μήνυμα της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, κατά την ανακοίνωση του ανοίγματος γυμνασίων και λυκείων.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να τηρήσουν τα γνωστά -πλέον- μέτρα πρόληψης: υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, χρήση αντισηπτικών και τακτικοί αερισμοί των χώρων. Επιπροσθέτως, τα διαλείμματα θα γίνονται ανά ομάδες μαθητών, ενώ σταθερές θα είναι οι ομάδες των μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες.
Σχολαστικοί αναμένεται να είναι οι καθαρισμοί όλων των χώρων των σχολείων, ενώ ειδικά μέτρα έχουν ληφθεί για την προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήση μουσικών οργάνων κ.ά.. Οι σχολικές γιορτές θα γίνονται επίσης με μέτρα και οι σχολικές επισκέψεις ή οι περίπατοι θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.
Όπως θυμίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ στα σχολεία θα συνεχιστούν. Ταυτόχρονα, συνεχίζει να είναι σε λειτουργία η ειδική πλατφόρμα για το κλείσιμο ραντεβού από εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες άνω των 16 (edu.testing.gov.gr). Όπως έχει τονιστεί από το υπουργείο Παιδείας, ο έλεγχος αυτός χρησιμεύει προκειμένου να υπάρχει μία καλύτερη επιδημιολογική εικόνα των σχολείων.
Τι θα γίνει με διαγωνίσματα, βαθμολογίες και απουσίες
«Βραχνάς» για μαθητές και μαθήτριες αποτελεί ο φόρτος διαγωνισμάτων που τους περιμένει με το άνοιγμα των σχολείων και το πώς θα βαθμολογηθούν κατά το Α' τετράμηνο. Από το υπουργείο Παιδείας, με σχετικές εγκυκλίους, έχει προβλεφθεί αρχικά η μεταφορά των διαγωνισμάτων του Α' τετραμήνου στο Β' τετράμηνο, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η γραπτή δοκιμασία δια ζώσης εγκαίρως. Έτσι, οι βαθμολογίες του Α΄τετραμήνου μπορεί να διαμορφωθούν και χωρίς την ύπαρξη διαγωνίσματος, αλλά με βάση την απόδοσή τους στην τάξη (φυσική και ηλεκτρονική) και από τα τεστ που έδωσαν στις τάξεις δια ζώσης.
Επιπροσθέτως, έχει προβλεφθεί η μη κατάθεση βαθμολογίας για κάποιο μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες στο Α' τετράμηνο και με την προϋπόθεση ότι αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών τους.
Όσον αφορά την καταχώρηση των απουσιών, το υπουργείο έχει διευκρινίσει ότι θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω τεχνικών ζητημάτων και ασθενείας) και ότι ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών θα εξεταστεί στο τέλος του Β' τετραμήνου.
Προβληματισμός από την ΟΛΜΕ
Τις επιφυλάξεις της για το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων έχει εκφράσει η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, επισημαίνοντας ότι τα μέτρα πρόληψης και ο τρόπος με τον οποίο αναμένεται να λειτουργήσουν οι σχολικές δομές δεν επαρκούν.
«Η αλήθεια είναι ότι, ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία, αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου, προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα», αναφέρει χαρακτηριστικά η Ομοσπονδία.
Παράλληλα, έχει τονίσει την ανάγκη να προταχθούν εγκαίρως οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών. «Θα είναι "δώρον άδωρον" να γίνει αυτό την άνοιξη ή στις αρχές καλοκαιριού», δήλωσε μέσα στην εβδομάδα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος.
Συγκεκριμένα η ΟΛΜΕ ζητά να γίνονται άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές και να ληφθούν μέτρα «για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς».
Επίσης, η εν λόγω Ομοσπονδία επιμένει στα αιτήματά της για προσλήψεις εκπαιδευτικών και την αξιοποίηση χώρων και αιθουσών, με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις.
Κεραμέως: Να είμαστε ρεαλιστικοί
«Nα είμαστε λίγο ρεαλιστικοί» τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σχολιάζοντας την πρόταση της καθηγήτριας Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθηνάς Λινού, να μοιραστούν οι μαθητές σε άλλες αίθουσες για να είναι μικρότερος ο αριθμός τους ανά τμήμα, και εξήγησε: «Δεν μπορούμε να διπλασιάσουμε τους χώρους σε όλη τη χώρα. Υπάρχουν πρακτικές δυσκολίες και για τους εκπαιδευτικούς».
Τα σχολεία θα λειτουργήσουν με τα μέτρα που έχουν υποδείξει οι ειδικοί, ενώ στα λύκεια που θα μείνουν κλειστά, συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση, ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μιλώντας το Σάββατο στο Open. «Τα παιδιά στα λύκεια έχουν πιο έντονη επαφή μεταξύ τους. Παρακαλώ εκπαιδευτικούς και μαθητές άνω των 16 να κάνουν αίτηση για τεστ», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η υπουργός Παιδείας πρόσθεσε ότι έχουν γίνει προσλήψεις ψυχολόγων για να βοηθηθεί η εκπαιδευτική κοινότητα και έχει μειωθεί η ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις ενώ υπογράμμισε ότι «οι ειδικοί προτείνουν οι αθλητικές δραστηριότητες να γίνονται σε σταθερές ομάδες. Για να ανοίξουν τα γυμνάσια αποφασίστηκε να περιοριστεί το εμπόριο. Θα έχουμε κρούσματα, είναι λογικό. Το ζητούμενο είναι να τηρούνται τα μέτρα στα σχολεία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr