Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει ένα πλέγμα προτεινόμενων ρυθμίσεων που αναπτύσσεται σε σχέση με τους δύο πυλώνες, των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αλλά και τη μικροκινητικότητα.
Για τα ΣΒΑΚ, το σχέδιο νόμου επιδιώκει να αντιμετωπίσει προβλήματα που αναδείχθηκαν από την εφαρμογή του άρθρου 22 του ν.4599/19 (Α’ 40) και προς τούτο καταργείται το σχετικό άρθρο και αντικαθίσταται από δεκατέσσερα διακριτά άρθρα.
Ειδικότερα, θεσπίζονται απλοί και ενιαίοι κανόνες τους οποίους πρέπει να ακολουθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση έργων σε δημόσιες μεταφορές, μη-μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο), συνδυασμένες μεταφορές, οδική ασφάλεια, διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, αστική εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κινητικότητας και ευφυή συστήματα μεταφορών.
Τα ΣΒΑΚ καθιερώνονται έτσι ως μοχλοί δράσης βελτίωσης των συνθηκών της αστικής και περιαστικής κινητικότητας και ως φορέας αξιοποίησης σημαντικών κοινοτικών πόρων.
Για την μικροκινητικότητα, ενσωματώνονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) με σχετικές τροποποιήσεις άρθρων, τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα (ΕΠΗΟ).
Πρόκειται για τα Πατίνια (e-scooters), Τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skate boards), Αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway) και ΕΠΗΟ που δεν υπάγονται σε κάποια εκ των ανωτέρω κατηγορία.
Δημιουργούνται κανόνες για την κυκλοφορία και τις προδιαγραφές οχημάτων που έχουν κατακλύσει τους δρόμους, αλλά έως σήμερα, δεν περιγράφονταν με σαφήνεια ως τύποι οχημάτων στη νομοθεσία.
Ενδεικτικά:
- σε οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο ΚΟΚ τα οχήματα αυτά που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα) παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί. Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα
- απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα)
- καθορίζεται στο ήμισυ το επιβαλλόμενο πρόστιμο για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών
- δίδεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίζουν χώρους για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών
- ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εξοπλισμό των ΕΠΗΟ κατ΄ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση) καθώς και τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας που πρέπει να φέρει ο χρήστης για την επιβολή διοικητικού προστίμου
- ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr