Στο πλαίσιο του συνεδρίου «Restart mAI City», ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, Γενικός Διευθυντής της Mindhaus, παρουσίασε τα ευρήματα πανελλαδικής, ποσοτικής έρευνας σε δείγμα 500 ατόμων με θέμα «Ποια είναι η φυσιογνωμία της έξυπνης πόλης, ακούγοντας τους κατοίκους», την οποία υλοποίησε η Mindhaus.
Η έρευνα εστίασε στο κατά πόσο και σε ποιο βαθμό είναι εξοικειωμένο το ελληνικό κοινό με τον όρο ‘έξυπνη πόλη’, καθώς και στο τι ζητούν οι πολίτες, κατά προτεραιότητα, για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, αλλά και την αντιμετώπιση μεγάλων προβλημάτων όπως είναι η κλιματική αλλαγή. Παράλληλα, αναδείχθηκε ο τρόπος με τον οποίο μία δομημένη στρατηγική για το brand ενός προορισμού μπορεί να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του στην προσέλκυση επισκεπτών, επενδυτών και ταλέντου, εξοικονομώντας, παράλληλα, οικονομικούς πόρους της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Με ορισμένες από τις βασικές αρχές δημιουργίας για το brand ενός τόπου να είναι το μακροπρόθεσμο όραμα, η συνεργασία μεταξύ των εταίρων και η μοναδική αίσθηση του τόπου (sense of place), επισημάνθηκε, παράλληλα, ο ενεργός ρόλος που οι ίδιοι οι πολίτες επιθυμούν, πλέον, να έχουν, συν-διαμορφώνοντας οργανικά την ταυτότητα του τόπου ή του προορισμού στον οποίο κατοικούν.
Τα κύρια ευρήματα όπως παρουσιάζονται στην έρευνα: «Ποια είναι η φυσιογνωμία της έξυπνης πόλης, ακούγοντας τους κατοίκους», περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
- Ως «έξυπνη πόλη» χαρακτηρίζεται η πόλη που αξιοποιεί την τεχνολογία για να βελτιώσει την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών, συμμετέχει στις τεχνολογικές εξελίξεις, παράγει καινοτόμες και δημιουργικές λύσεις ενώ βρίσκεται σε συνεχή διάλογο και ανοικτή επικοινωνία με τους πολίτες.
- Τα πρακτικά οφέλη των ‘έξυπνων πόλεων’ (οι σημαντικότερες επιλογές των ερωτώμενων) είναι: η βιώσιμη και έξυπνη διαχείριση των πόρων (νερό, απορρίμματα, ενέργεια), καθώς και η άμεση εξυπηρέτηση σε δημόσιες υπηρεσίες και η δυνατότητα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης και πληρωμών
- Η εξοικείωση του ελληνικού κοινού με τον όρο «έξυπνη πόλη» είναι περιορισμένη (λιγότερο από ένας στους τέσσερις ερωτώμενους δηλώνει πολύ ή πάρα πολύ εξοικειωμένος)
- Η έννοια της «έξυπνης πόλης» ενισχύει σημαντικά την τουριστική ταυτότητα ενός τόπου, αν επικοινωνείται σωστά. Ειδικότερα, η «έξυπνη πόλη», είναι σημαντικό κριτήριο στην επιλογή ενός τουριστικού προορισμού, για το κοινό που είναι εξοικειωμένο με τον όρο. Συγκεκριμένα, υπερδιπλάσιο αποδείχθηκε το ποσοστό των εξοικειωμένων ερωτώμενων που θεωρούν πολύ σημαντικό κίνητρο την «ευφυία» μιας πόλης, όταν επιλέγουν έναν προορισμό.
«H στρατηγική για την ταυτότητα ενός προορισμού δεν είναι κάτι θεωρητικό, αλλά είναι ο κρίκος που πρακτικά συνδέει όλες τις δράσεις ανάπτυξης, διαχείρισης και προώθησης ενός τόπου. Μεγιστοποιεί τα αποτελέσματα του προϋπολογισμού, μειώνει τις επικαλύψεις και συμβάλει στη δημιουργία ικανοποιημένων πολιτών, επισκεπτών και επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, αποδεικνύεται ότι η «ευφυία» ενός τόπου ελκύει όχι μόνο τους κατοίκους, αλλά και τους επισκέπτες», σημείωσε ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, Γενικός Διευθυντής της Mindhaus κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο πάνελ του συνεδρίου.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Δήμου Τρικκαίων και της e-Trikala Α.Ε. και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, το συνέδριο πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά για το σύνολο των Δημοτικών Αρχών της Ελλάδας, με τη συμμετοχή περισσότερων από 500 αιρετών και συνέδρων. Για πρώτη φορά, σημαντικοί εισηγητές ανέλυσαν τις υπάρχουσες πολιτικές και τις άμεσα εφαρμόσιμες και λειτουργικές λύσεις, με σύμμαχο την τεχνολογία, ώστε να αναπτυχθούν σύγχρονες και έξυπνες πόλεις, πιο φιλικές, λειτουργικές και ασφαλείς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr