Η Ομοσπονδία κατ’ επανάληψη, μετά την εφαρμογή από 1/6/2016 του άρθρου 59 του Ν. 4389/2016, με το οποίο επήλθε αναμόρφωση της φορολογικής μεταχείρισης των οχημάτων ως προς την επιβολή του τέλους ταξινόμησης στα επιβατικά αυτοκίνητα, κατέθεσε την πλήρη αντίθεσή της, με τεκμηριωμένες θέσεις και απόψεις, κυρίως στη διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε. αλλά και στην υπηρεσιακή και πολιτική ηγεσία, οι οποίες δυστυχώς δεν λήφθηκαν υπόψη παρά τις επαναλαμβανόμενες δεσμεύσεις τους.
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις, με υπηρεσιακές αναφορές, του συνόλου των προϊσταμένων των τελωνειακών μονάδων και ειδικότερα οι αρμόδιες υπηρεσίες των Τελωνειακών Περιφερειών Αττικής και Θεσσαλονίκης που πρότειναν:
α) Την άμεση αποσύνδεση του φορολογικού συντελεστή (τέλος ταξινόμησης) από τη φορολογητέα αξία του οχήματος (χονδρική ή λιανική), αφού το στοιχείο αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό (συνδέεται και εξαρτάται άμεσα από την εκάστοτε εμπορική πολιτική του πωλητή), εύκολα μεταβαλλόμενο και δεν εμπεριέχει δεδομένα μη αμφισβητούμενα.
β) Κατάργηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου με την καθιέρωση μεθόδου διαμόρφωσης του Τέλους Ταξινόμησης βασισμένη σε αντικειμενικά και εύκολα ελέγξιμα στοιχεία. Η μέθοδος αυτή θα βασίζεται στο συνδυασμό των κατωτέρω στοιχείων:
- Κυβικά εκατοστά (CC) κινητήρα.
- Ιπποδύναμη κινητήρα.
- Οδηγία εκπομπής ρύπων.
- Ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας (προκειμένου για τον προσδιορισμό του Τέλους Ταξινόμησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων).
Επισημαίνουμε ότι δεν υλοποιήθηκαν οι επαναλαμβανόμενες μέχρι σήμερα δεσμεύσεις για επίλυση του εν λόγω θέματος και τονίζουμε ότι η χώρα μας είναι αποδέκτης ενός μεγάλου αριθμού μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, παλαιάς τεχνολογίας, με αποτέλεσμα την πρόσθετη επιβάρυνση του περιβάλλοντος και την μη παροχή ασφάλειας στους πολίτες.
Για το λόγο αυτό η Ομοσπονδία αποφάσισε να προβεί στην εν λόγω κινητοποίηση στο πλαίσιο, τόσο της διασφάλισης των συναδέλφων, της αξιοπιστίας του κλάδου, της διευκόλυνσης της παρεχόμενης εργασίας των Εκτελωνιστών και των δικαιούχων των παραληφθέντων οχημάτων, όσο και της διασφάλισης των δημοσίων εσόδων με διαδικασία διαφανή και αντικειμενική.
Τέλος, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών και τη διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε. να προβούν στις απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να διευθετηθεί οριστικά το εν λόγω θέμα. Δεν είναι δυνατόν για διαφορά αξίας αυτοκινήτου ύψους 1 ευρώ να καταβάλλεται ο διπλάσιος φόρος (τέλος ταξινόμησης)".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr