Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ για το πώς οι πολίτες αποτιμούν το εκπαιδευτικό σύστημά τους, οι Έλληνες δηλώνουν την μικρότερη ικανοποίηση ανάμεσα σε 35 χώρες.
Υπεραισιοδοξία στο Υπουργείο Παιδείας
Ωστόσο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, η φετινή αναμένεται να αρχίσει με τα βιβλία έτοιμα και με λιγότερα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, αφού σε πρώτη φάση, από την προηγούμενη κιόλας εβδομάδα, προσελήφθησαν 19.480 εκπαιδευτικοί.
Από αυτούς, 12.392 είναι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων) και 3.988 Δευτεροβάθμιας. Επιπλέον, 3.100 αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) προσελήφθησαν στην Ειδική Εκπαίδευση.
«Είμαστε πανέτοιμοι, για πρώτη φορά φέτος τοποθετήθηκαν τόσοι πολλοί αναπληρωτές στην ώρα τους», διαβεβαιώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου.
Στη συνέχεια τονίζει ότι «σχεδόν το σύνολο των κενών έχει καλυφθεί, ενώ τα βιβλία είναι ήδη στη θέση τους». Την ίδια στιγμή σχολιάζοντας τις αλλαγές που ανακοίνωσε σε ό,τι αφορά τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά και τον επανασχεδιασμό του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξηγεί πως «τον Σεπτέμβριο του 2020 θα συναντηθούν οι μεταρρυθμίσεις του Λυκείου με τις μεταρρυθμίσεις της Ανώτατης Εκπαίδευσης».
«Τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν θα έχουν εισαχθεί οι πρώτοι φοιτητές με το νέο σύστημα θα έχει ολοκληρωθεί και το σχέδιό μας για την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», σημειώνει, ενώ χαρακτηρίζει «εκ του πονηρού και σπέκουλα» τις αντιδράσεις στην κατάργηση της εξέτασης του μαθήματος των Λατινικών στις πανελλαδικές εξετάσεις.
«Κάποιοι αποφάσισαν να ιδεολογικοποιήσουν όλη αυτή την υπόθεση με τα Λατινικά», παρατηρεί και προσθέτει πως «οι περισσότεροι από όσους χύνουν κροκοδείλια δάκρυα δεν έχουν πει ποτέ πώς πρέπει να διδάσκονται».
Όχι σε άλλες αλλαγές βιτρίνας
Βέβαια παρά τις συνεχείς αλλαγές που ανά τα χρόνια έχει προωθήσει το Υπουργείο Παιδείας της εκάστοτε κυβέρνησης, τα αδρά αποτελέσματα των Πανελληνίων είναι ενδεικτικά του μέτριου επιπέδου του ελληνικού σχολείου.
Κάθε χρόνο, περίπου ένας στους τρεις μαθητές στην κορυφαία στιγμή της εκπαιδευτικής τους διαδρομής συγκεντρώνει μέση επίδοση κάτω από τη βάση. Ωστόσο, ενώ τα φώτα από το υπουργείο Παιδείας στρέφονται στο σύστημα εισαγωγής στο τέλος του λυκείου, τα προβλήματα δημιουργούνται ήδη από το δημοτικό και το γυμνάσιο. Είναι μόνιμα, αλλά ουδείς έχει επιχειρήσει να τα αντιμετωπίσει μεθοδικά.
Αποδεδειγμένα οι χρόνιες παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος δεν λύνονται με αλλαγές βιτρίνας που μοναδικό στόχο έχουν να δώσουν τη σφραγίδα του κάθε Υπουργού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr