Το κυβερνητικό κλιμάκιο, συνοδευόμενο από εκπροσώπους των ΜΜΕ, επιθεώρησε το ανελκυσμένο πλοίο από Περιπολικό Ανοικτής Θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος και έκαναν τις ακόλουθες διαπιστώσεις.
"Η Ελλάδα αποδεικνύει ότι και στο περιβάλλον μπορεί να τα καταφέρει, γιατί το περιβάλλον είναι ο πλούτος της χώρας μας και από την πρώτη ημέρα του ναυαγίου οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος ήταν εδώ, σε συνεργασία με τα στελέχη του Λιμενικού και του υπουργείου Ναυτιλίας. Αξίζει να τους ευχαριστήσουμε όλους όσους συνέβαλαν στην επιχείρηση αυτή, γιατί αποδείχτηκε ότι έχουμε διαμάντια στο Δημόσιο Τομέα, στελέχη που κάνουν το καλύτερο δυνατό για το περιβάλλον και για τη χώρα τους ανέφερε ο αν. Υπουργός ΠΕΚΑ Σ. Φάμελος που πρόσθεσε τα εξής: "Νομίζω, μετά το καθαρισμό των παραλιών αυτό που έρχεται στην ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος είναι η αποκατάσταση της περιβαλλοντικής ζημιάς και στο θαλάσσιο οικοσύστημα και η αποκατάσταση όλου του οικοσυστήματος.
Πλέον την ευθύνη αναλαμβάνουν οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος μαζί με το Γραφείο Αποκατάστασης Περιβαλλοντικής Ζημιάς. Έχουμε μια πλήρη σειρά μετρήσεων που εξελίσσονται πάρα πολύ καλά, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στη θαλάσσια στήλη είναι πολύ θετικά.
Όμως θα υπάρχει κι ένα εξαντλητικό σχέδιο αποκατάστασης και του πυθμένα του Σαρωνικού. Να το πω πρακτικά ο Σαρωνικός, μετά από αυτή την παρέμβαση θα είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι ήτανε πριν το ναυάγιο. Θα έχουμε μια πολύ καλή οικοσυστηματική ανάλυση και δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα προφανώς για την αλιεία και την κολύμβηση, αλλά και για όλα τα στάδια των τροφικών αλυσίδων. Γιατί θέλουμε να είμαστε ήσυχοι και να απολαμβάνουμε αυτό το φυσικό αγαθό, το περιβάλλον, που έχουμε στη χώρα μας. Το έργο αυτό θα εξελιχθεί πάλι με βάση την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Ουσιαστικά θα χρεωθεί στα ασφαλιστικά συμβόλαια η αποκατάσταση του οικοσυστήματος και οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, μαζί με το Γραφείο Αποκατάστασης Περιβαλλοντικής Ζημιάς, μαζί και με το ΕΛΚΕΘΕ θα επιβλέψουν την αποκατάσταση και του θαλάσσιου οικοσυστήματος. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι με βάση τους φυσικούς παράγοντες, το οικοσύστημα έχει ήδη αποκατασταθεί. Η ρύπανση έχει συλλεχθεί δεν υπάρχουν πετρελαιοειδή πλέον ούτε στις ακτές ούτε στην επιφάνεια της θάλασσας. Έχει γίνει μια εξαντλητική απορρύπανση , όλα αυτά έχουν συλλεχθεί και τα έχουμε διαχειριστεί ως απόβλητα, όπως είπα. Τώρα θα παρέμβουμε για την αποκατάσταση της τροφικής και της βιολογικής αλυσίδας στον πυθμένα, ώστε να μην υπάρχει καμία υπόνοια για κανένα κίνδυνο στο μέλλον."
Ο υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός από την πελυρά τόνισε ότι "είναι η πρώτη φορά που ένα βυθισμένο πλοίο ανελκύεται με βάση τη περιβαλλοντική νομοθεσία. Είναι η πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, που ένα ναυάγιο, το οποίο έχει προκαλέσει εκτεταμένη ρύπανση βγαίνει στην επιφάνεια, και μάλιστα μόλις δυόμισι μήνες από τότε που έλαβε χώρα το περιστατικό. Είναι η πρώτη φορά που οι εργασίες καθαρισμού των ακτών, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ολοκληρώνονται με επιτυχία.
Έχοντας ως γνώμονα την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», που προβλέπεται στο Προεδρικό Διάταγμα 55 του 1998, η όλη διαδικασία της ναυαγιαίρεσης γίνεται χωρίς ο ελληνικός λαός να πληρώσει ούτε ένα ευρώ.
Με βάση αυτή την αρχή και σε συνδυασμό με την δηλωθείσα πολιτική βούληση, σκοπός μας είναι το Αγία Ζώνη ΙΙ να είναι το πρώτο από τα δεκάδες καταγεγραμμένα ναυάγια που πρόκειται να σηκώσουμε από τις ελληνικές θάλασσες. Ελπίζουμε ότι πολύ σύντομα θα είμαστε μάρτυρες και άλλων τέτοιων σκηνών, όπου ναυάγια, για χρόνια θαμμένα στο βυθό, περιβαλλοντικές βόμβες μέσα στη θάλασσα, θα ανελκύονται, θέτοντας τους υπεύθυνους μπροστά στις ευθύνες που έχουν απέναντι στο περιβάλλον και τον ελληνικό λαό.
Ο Δημοσθένης Μπακόπουλος Διοικητής της νεοσυσταθείσας Δημόσιας Αρχής Λιμένων (Δ.Α.Λ) σημείωσε ότι με "το Αγία Ζώνη ΙΙ, για εμάς στη ΔΑΛ, ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση. Από τα 55 καταγεγραμμένα ναυάγια που έχουν εγκαταλειφθεί στον πυθμένα του Αργοσαρωνικού, μας έχουν μείνει 54 που πρέπει και αυτά να βγουν. Όλοι μαζί, εφαρμόζοντας την νομοθεσία, θα μετράμε σύντομα αντίστροφα, 53, 52, κτλ. Τέλος, μεγάλος στόχος, στο πλαίσιο των εντολών της πολιτικής ηγεσίας, παραμένει η ανέλκυση του Sea Diamond από το λιμάνι της Σαντορίνης, για την οποία εργαζόμαστε συστηματικά και με επιμονή."
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr