Ανεξαρτήτως όμως της έκτασης των ζημιών είναι σημαντικό να γνωρίζουν τόσο οι οδηγοί όσο και οι επιβάτες τι πρέπει να κάνουν, εφόσον εμπλακούν σε ατύχημα. Μιλήσαμε με τον κο Γιώργο Κροντήρη, Product Manager Consumer Lines της AIG Greece, σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κανείς, εάν βρεθεί σε αντίστοιχη περίπτωση.
- Τοποθεσία ατυχήματος
Μετά από ένα ατύχημα είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας, χωρίς ωστόσο να αλλοιωθούν τα στοιχεία του τόπου του ατυχήματος. Για το λόγο αυτό, οι οδηγοί χρησιμοποιώντας το κινητό τους τηλέφωνο μπορούν να βγάλουν φωτογραφίες της αρχικής θέσης των εμπλεκομένων οχημάτων και στη συνέχεια να τα μετακινήσουν σε μέρος όπου δεν εμποδίζεται η κυκλοφορία.
- Κλήση στη φροντίδα ατυχήματος και δήλωση ευθύνης
Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η κλήση στη φροντίδα ατυχήματος η οποία θα καταγράψει το συμβάν συμπληρώνοντας και τη δήλωση ατυχήματος που θα πρέπει να υπογράψει ο ασφαλισμένος. Επίσης, θα φωτογραφήσει τα εμπλεκόμενα οχήματα, τον τόπο συμβάντος και γενικά θα συλλέξει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα βοηθήσουν στην πληρέστερη εικόνα της ζημιάς. Τα τηλέφωνα της φροντίδας αναγράφονται σε κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο ανεξαρτήτως ασφαλιστικής εταιρείας.
- Ανταλλαγή στοιχείων οδηγών και πιθανών μαρτύρων
Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί θα πρέπει να ανταλλάξουν μεταξύ τους τα στοιχεία τους (πινακίδα, ασφαλιστήριο συμβόλαιο, τηλέφωνο επικοινωνίας κλπ) και στην περίπτωση που υπάρχουν μάρτυρες είναι εξίσου σημαντικό να κρατηθούν και τα δικά τους στοιχεία. .
- Πότε καλούμε την τροχαία
Καλό είναι να ενημερώνεται πάντα η Τροχαία, ώστε να καταγραφεί το συμβάν. Άλλωστε, η δήλωση της Τροχαίας, ειδικά αν έχει υπογραφεί και από τις δυο πλευρές αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την αποζημίωση του αναίτιου οδηγού.
- Σε περίπτωση τραυματισμού
Στην περίπτωση όπου υπάρχει τραυματισμός, εκτός από την Τροχαία, θα πρέπει να κληθεί άμεσα και το ΕΚΑΒ. Αν μάλιστα οι τραυματίες είναι εγκλωβισμένοι μέσα στο όχημα, θα πρέπει να κληθεί και η Πυροσβεστική.
Οι τραυματίες δεν πρέπει ποτέ να μετακινούνται, καθώς η μεταφορά τους μπορεί να επιδεινώσει τα τραύματα, ενώ στην περίπτωση που φορούν κράνη, δεν πρέπει να γίνεται καμία προσπάθεια αφαίρεσής τους.
- Μεταφορά στο συνεργείο
Μετά τη δήλωση ατυχήματος, η οδική βοήθεια αναλαμβάνει να μεταφέρει το όχημα σε συνεργείο της επιλογής του ασφαλισμένου, ή σε συνεργαζόμενο συνεργείο που διατηρεί η ασφαλιστική εταιρία. Στην περίπτωση της AIG Greece, η επιλογή του συνεργαζόμενου συνεργείου επιτρέπει στον οδηγό να κάνει χρήση οχήματος αντικατάστασης ενώ τον γλυτώνει και από πολλά διαδικαστικά ζητήματα, καθώς η επικοινωνία γίνεται απευθείας με την ασφαλιστική εταρεία.
- Πραγματογνωμοσύνη και επισκευή
Για να μπορέσει να προχωρήσει η επισκευή του οχήματος και η αποζημίωση, είναι απαραίτητο να γίνει πρώτα έλεγχος από τον πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής εταιρίας, ο οποίος θα επισκεφτεί το συνεργείο προκειμένου να συντάξει την έκθεσή του.
- Αποζημίωση
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες συμμετέχουν στο Φιλικό Διακανονισμό, ο οποίος επιτρέπει στην αναίτια πλευρά να αποζημιωθεί άμεσα από την ίδια την ασφαλιστική της εταιρεία. Η προϋπόθεση για να ισχύει ο Φιλικός Διακανονισμός είναι η αποδοχή της ευθύνης από την υπαίτια πλευρά. Με το Φιλικό Διακανονισμό εφόσον υπάρχει αποδοχή ευθύνης, η αποζημίωση ολοκληρώνεται γρήγορα και χωρίς εμπλοκή των ασφαλισμένων ενώ, σε περίπτωση αντιδικίας η διαδικασία περιπλέκεται και ενδέχεται να καθυστερήσει η αποζημίωση
- Στην περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος
Σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα πρέπει να γίνει κλήση της Τροχαίας για να καταγραφεί το συμβάν και να γίνει η αποδοχή της ευθύνης από τον τρίτο - ανασφάλιστο. Στην περίπτωση που το ανασφάλιστο όχημα κριθεί αποκλειστικά υπαίτιο για το ατύχημα την υποχρέωση αποζημίωσης υπό προϋποθέσεις φέρει το Επικουρικό Κεφάλαιο.
Για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων, εταιρίες όπως η AIG Greece παρέχουν ακόμη και στο βασικό τους πρόγραμμα την κάλυψη ζημιών από ανασφάλιστο όχημα, απαλλάσσοντας με αυτό τον τρόπο τον ασφαλισμένο από πολύπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες. Έτσι, σε περίπτωση ατυχήματος με ανασφάλιστο όχημα που έχει αποδεδειγμένη υπαιτιότητα, η εταιρία αναλαμβάνει:
- την πλήρη καταγραφή της ζημιάς την ώρα του ατυχήματος και αυτόματα το άνοιγμα του φακέλου της αποζημίωσης – μέσα από την Φροντίδα Ατυχήματος,
- την αποζημίωση των Υλικών Ζημιών άμεσα εντός ορίου κάλυψής του κάθε Ασφαλισμένου, είτε αποζημιώνοντας τον για την αποκατάσταση της ζημιάς που πλήρωσε, ή στέλνοντας τον σε ένα από τα συνεργαζόμενα της συνεργεία, έτσι ώστε να αποκατασταθεί η ζημιά χωρίς ο ίδιος να εκταμιεύσει χρήματα.
Σε κάθε περίπτωση καλό θα είναι να έχετε πάντα στο όχημα σας εκτός από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και τα έντυπα που το συνοδεύουν ώστε να μπορείτε να τα συμβουλευτείτε σε κάθε περίπτωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr