Συγκεκριμένα, η Τουρκική Υδρογραφική Υπηρεσία, με την NAVTEX υπ’ αριθμόν 248/17, υποστήριξε πριν από λίγες ώρες πως όποιο πλοίο κινείται στο Αιγαίο θα πρέπει να αναζητεί οδηγίες προς ναυτιλλόμενους από τους σταθμούς Σμύρνης, Κωνσταντινούπολης και Αττάλειας.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ακόμη προβολή των τουρκικών διεκδικήσεων στο Αιγαίο οι οποίες δεν έχουν σταματήσει το τελευταίο διάστημα. Ο έλεγχος της κίνησης και κυρίως η αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης στον Αιγαίο διεκδικούνται με διάφορους τρόπους από την Τουρκία, όπως φάνηκε και από το χθεσινό περιστατικό στα δυτικά της Λέσβου, όπου τουρκική ακταιωρός έκανε προσομοίωση επιχείρησης διάσωσης αρκετά μίλια δυτικά του νησιού.
Η τουρκική NAVTEX δεν περιορίζεται στο Αιγαίο, αλλά αφορά και την ανατολική Μεσόγειo (την περιοχή Ρόδου - Καστελόριζου), για την οποία είθισται να εκδίδει NAVTEX ο σταθμός Αττάλειας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΓΕΝ:
«Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι, καθόσον αφορά στις αναρτήσεις του διαδικτύου σχετικά με την αγγελία NAVTEX υπ’ αριθμόν 248/17, που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα της Τουρκικής Υδρογραφικής Υπηρεσίας, οι περιοχές αρμοδιότητος της Ελλάδας για την εκπομπή αγγελιών NAVTEX προς τους ναυτιλλόμενους έχουν καθιερωθεί από τη δεκαετία του ’80 με αποφάσεις του International Maritime Organization (ΙΜΟ), στο πλαίσιο συνδιασκέψεών του, στις οποίες συμμετείχε και η Τουρκία.
Σημειώνεται ότι με την ίδια διαδικασία έχει καθιερωθεί το σύνολο των περιοχών αρμοδιότητας και λοιπών κρατών της Μεσογείου.
Πληροφορίες σχετικά με την υποδομή NAVTEX ελληνικής αρμοδιότητος είναι ανηρτημένες στην ιστοσελίδα της Υδρογραφικής Υπηρεσίας (www.hnhs.gr).
Σε κάθε περίπτωση, το Πολεμικό Ναυτικό θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες για την ασφάλεια των ναυτιλλόμενων με απόλυτη συνέπεια και σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί στη χώρα μας από τον IMO».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr