Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο νέος Κανονισμός στοχεύει να ρυθμίσει περαιτέρω, κατ΄ εφαρμογή του Κανονισμού του πλαισίου πτήσεων ΣμηΕΑ (ΦΕΚ/Β/3152/30-9-2016), την ευρεία χρήση των ΣμηΕΑ στη χώρα μας προκειμένου να εξασφαλίσει ένα υψηλό επίπεδο ασφαλείας πτήσεων, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυξάνεται ραγδαία η χρήση των ΣμηΕΑ για επαγγελματικούς σκοπούς.
Τι προβλέπει ο κανονισμός
Οι χειριστές που κάνουν επαγγελματική χρήση ενός ΣμηΕΑ, πρέπει να είναι κάτοχοι άδειας χειριστή ΣμηΕΑ συγκεκριμένης κατηγορίας, (ανάλογα τη μέγιστη μάζα απογείωσης – οι άδειες χωρίζονται σε 5 κατηγορίες) που χορηγείται από την ΥΠΑ.
Προκειμένου να αδειοδοτηθεί ένας υποψήφιος, επαγγελματίας χειριστής ΣμηΕΑ, πρέπει να ολοκληρώσει πρόγραμμα θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης σε αδειοδοτημένο Εκπαιδευτικό Κέντρο ΣμηΕΑ, καθώς και να πετύχει στις θεωρητικές εξετάσεις της ΥΠΑ και σε πρακτική εξέταση ενώπιον πιστοποιημένου εξεταστή. Με παρόμοιες διαδικασίες, αδειοδοτούνται τόσο οι εκπαιδευτές όσο και οι εξεταστές ΣμηΕΑ.
Τα Εκπαιδευτικά Κέντρα ΣμηΕΑ λαμβάνουν άδεια λειτουργίας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που τίθενται στον εν λόγω Κανονισμό. Ακολουθώντας τις υψηλές προδιαγραφές και υιοθετώντας τις αρχές που έχουν τεθεί από ευρωπαϊκούς και διεθνείς Οργανισμούς, τα Εκπαιδευτικά Κέντρα ΣμηΕΑ πρέπει να διαθέτουν σύγχρονες εγκαταστάσεις, οπτικοακουστικά μέσα και ΣμηΕΑ που κατέχουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά της κατηγορίας τους.
Κοινός στόχος όλων είναι η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΣμηΕΑ πιστοποιημένων από την ΥΠΑ που μπορούν να παρακολουθήσουν οι υποψήφιοι χειριστές ΣμηΕΑ.
Ο νέος Κανονισμός θεσμοθετεί το πλαίσιο της επαγγελματικής χρήσης των ΣμηΕΑ στη χώρα μας, εξασφαλίζοντας την επαγγελματική δραστηριότητα των χειριστών τους, αλλά παράλληλα ενισχύει την ασφάλεια πτήσεων των ΣμηΕΑ που αποτελεί θέμα πρωτίστης σημασίας για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr