Η Ευρώπη προορίζεται να παραλαμβάνει το περισσότερο πετρέλαιο από το Ιράν, σε σχέση με τα προηγούμενα πέντε χρόνια και αυτό είναι μια ένδειξη ότι το Ιράν ανακτά και πάλι το χαμένο μερίδιο στην πετρελαϊκή αγορά.
Οι αφίξεις σε supertankers θα φτάσουν στα 622.581 βαρέλια ημερησίως τον Ιανουάριο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ζήτηση από το Νοέμβριο του 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία της κυκλοφορίας των tankers που παραθέτει το Bloomberg. Δυο ιρανικά supertankers, τα Huge και Snow, βρίσκονται καθ’οδόν μεταφέροντας περί τα 4 εκατ. βαρέλια. Οι μεταφορές πετρελαίου ξεκίνησαν πέρσι μετά από την πλήρη άρση του εμπάργκο.
Το Ιράν προσπαθεί να κερδίσει και πάλι παραδοσιακούς του πελάτες όπως είναι η Ελλάδα και η Ιταλία, που αποτελούν προτεραιότητα. Πέρα από αυτό όμως, οι νέες συνθήκες αποτελούν ευκαιρία για την εξεύρεση και νέων πελατών, σύμφωνα με εξειδικευμένη εταιρία στο Dubai.
Μέχρι να υπάρξει η απόφαση του ΟΠΕΚ για μείωση της παραγωγής, στις 30 Νοεμβρίου, είχε ξεσπάσει ένας πόλεμος τιμών με στόχο την απόκτηση μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς. Ωστόσο, θα χρειαστεί να περάσει καιρός ώστε να υπάρξουν ασφαλή συμπεράσματα ότι το Ιράν ανακτά και πάλι το μερίδιο αγοράς του, καθώς τα πρώτα tankers έφτασαν στα λιμάνια της χώρας αναχώρησαν μετά την 1η Ιανουαρίου.
Ελλάδα και Ιταλία κυριαρχούν σε πετρέλαιο που χρειάζεται υψηλή διύλιση ενώ από τους μεγαλύτερους αγοραστές από την ημέρα άρσης του εμπάργκο, είναι η Γαλλία. Πλέον το μερίδιο αγοράς του Ιράν, βρίσκεται κοντά στα επίπεδα που βρισκόταν προ της επιβολής του εμπάργκο.
Η συμφωνία του ΟΠΕΚ δεν συμπεριέλαβε το Ιράν με αποτέλεσμα η μείωση της παραγωγής από τη Σ. Αραβία να δώσει το πλεονέκτημα στο Ιράν ώστε να μπει και σε νέους πελάτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα supertankers Huge και Snow, αναμένεται να παραδόσουν το πρώτο φορτίου στις αρχές του επόμενου μήνα, στο oil hub του Rotterdam.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr