Πολλές εταιρίες καλούνται να πληρώσουν ένα λογαριασμό, που έφτασε ήδη στα 6 εκατ. ευρώ εξαιτίας των πρόσθετων επιβαρύνσεων που επιφέρουν οι εναλλακτικές διαδρομές. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεως Θεσσαλονίκης η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί δύο μέρες περισσότερο και το επιπλέον κόστος υπολογίζεται μεταξύ 5.000-10.000 ευρώ ανά συρμό.
Ήδη μάλιστα λόγω των χρονικών καθυστερήσεων στις παραδόσεις εμπορευμάτων σύμφωνα με εκπροσώπους επιχειρήσεων από την Β. Ελλάδα έχουν σπάσει συμβόλαια ενώ αυστριακές και γερμανικές μεταφορικές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει στην διεκδίκηση αποζημιώσεων.
Αυτή τη στιγμή 40 βαγόνια βρίσκονται εγκλωβισμένα στα Σκόπια ενώ πάνω από 250 κενά βαγόνια που πρέπει να επιστρέψουν σε άλλες χώρες βρίσκονται ενός ελληνικού εδάφους με άγνωστο το πότε να ξαναλειτουργήσει η γραμμή. Την ίδια ώρα πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει και στη σιδηροδρομική γραμμή της Βουλγαρίας που χρησιμοποιείται ως εναλλακτικός διάδρομος καθώς δεν είναι εφικτό εδώ και δέκα ήμερες να δεχτεί άλλα βαγόνια με εμπορεύματα προς και από την Ελλάδα.
Σημαντικές όμως είναι και οι επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις που εισάγουν εμπορεύματα και πρώτες ύλες από την Κεντρική Ευρώπη. Οι καθυστερήσεις έχουν οδηγήσει σε επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητάς τους δραστηριότητας αλλά και σε αύξηση του κόστους παραγωγής .
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr