Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται σε Βραζιλία (77%), Ινδονησία (68%), ΗΠΑ (64%) και Αυστραλία (61%)Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει σχετική παγκόσμια έρευνα της Amdocs, η οποία διενεργήθηκε σε συνεργασία με την Coleman Parkes Research, σε δείγμα 1.300 μικρομεσαίων επιχειρήσεων (σ.σ. η έρευνα θεωρεί ως ΜμΕ εταιρείες που απασχολούν από έναν έως 100 εργαζομένους).
Σύμφωνα με την έρευνα, προφανώς η χρήση του cloud από τις ΜμΕ ποικίλει ανά τον πλανήτη, με τα υψηλότερα ποσοστά να απαντώνται στη Βραζιλία (77%), την Ινδονησία (68%), στις ΗΠΑ (64%) και στην Αυστραλία (61%). Στον αντίποδα, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στη Γερμανία (34%), στη Ρωσία (43%) και στον Καναδά (49%).
Οι αναλυτές σχολιάζουν ότι η εικόνα αυτή ίσως ξενίζει, καθώς ανατρέπει την παραδοσιακή άποψη που θέλει τις νέες τάσεις της τεχνολογίας να έχουν μεγαλύτερη απήχηση στις ώριμες οικονομίες του πλανήτη και μικρότερη στις αναδυόμενες ή στις υπό μετάβαση αγορές. Διευκρινίζουν, πάντως, ότι τα υψηλά ποσοστά χρήσης του cloud σε μία αγορά δεν συνεπάγονται απαραίτητα και πιο "ώριμη” χρήση. Για παράδειγμα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Βραζιλίας, αν και κατέχουν την παγκόσμια πρωτιά στη χρήση υπηρεσιών cloud, φαίνεται να περιορίζονται σε πιο basic υπηρεσίες (Dropbox και Google Drive), ενώ οι ΜμΕ της Γερμανίας, αν και υστερούν στα ποσοστά χρήσης, αξιοποιούν το cloud για μια πιο ευρεία γκάμα υπηρεσιών.
Οι κλάδοι
Η έρευνα διαπιστώνει ότι, παρά το γεγονός πως συγκεκριμένοι κλάδοι της οικονομίας καθοδηγούν την παγκόσμια ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες cloud, όλοι οι τομείς της οικονομικής δραστηριότητας έχουν αρχίσει να διερευνούν το cloud. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, κλάδοι, όπως οι Τηλεπικοινωνίες, τα Media και η Ψυχαγωγία, αλλά και οι επαγγελματικές υπηρεσίες πρωταγωνιστούν στην υιοθέτηση του cloud computing (με 68% και 61% αντίστοιχα). Ωστόσο και οι υπόλοιποι τομείς, αν και υστερούν στη χρήση υπηρεσιών cloud, κάθε άλλο παρά αδιάφοροι είναι στην υιοθέτησή τους: οι κατασκευές και η αυτοκινητοβιομηχανία (με 48%), καθώς και ο τομέας της ενέργειας (με 51%), επίσης, φαίνεται να κάνουν στροφή προς το cloud.
Οι πάροχοι
Σε κάθε περίπτωση, οι ανάγκες που καλύπτουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσα από τη χρήση του cloud είναι τόσο διαφορετικές, που οι πάροχοι σχετικών υπηρεσιών - όπως υποδεικνύει η έρευνα - πρέπει να στοχεύουν στις προσωποποιημένες ανάγκες κάθε εταιρείας.
Για παράδειγμα, η πλειοψηφία των ΜμΕ και συγκεκριμένα το 75%, επιθυμεί οι λύσεις cloud να συνδυάζονται με τις παραδοσιακές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που χρησιμοποιεί (κινητή και σταθερή τηλεφωνία, Internet, κ.λπ.).
Επιπλέον, περίπου επτά στις δέκα δηλώνουν ότι θα επιθυμούσαν να λαμβάνουν το σύνολο των υπηρεσιών από έναν και μόνο πάροχο, ενώ το 68% δηλώνει ότι είναι πιο πιθανό να ανανεώσουν το συμβόλαιο τους με τον παραδοσιακό πάροχο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, εφόσον αυτός είναι σε θέση να τους παρέχει και υπηρεσίες cloud.
Τέλος, το 80% των ΜμΕ απαντά ότι θα προτιμούσε να λαμβάνει έναν ενιαίο λογαριασμό για όλες τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που λαμβάνει (παραδοσιακές και βασισμένες στο cloud).
Εμπόδια
Την ίδια στιγμή που η υιοθέτηση του Cloud ενισχύεται, η έρευνα διαπιστώνει ότι πολλοί παράγοντες είναι εκείνοι που εμποδίζουν την περαιτέρω διείσδυση των σχετικών υπηρεσιών στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο. Μεταξύ αυτών, η έρευνα κατατάσσει το νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο κάθε χώρας, που πολλές φορές αποθαρρύνει τις επιχειρήσεις από την υιοθέτηση του cloud. Ο δεύτερος παράγοντας, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι η γενικότερη πορεία της οικονομίας κάθε χώρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr