Πίνουμε λιγότερο από όσο πιστεύουμε
Αναφορικά με το αλκοόλ ειδικότερα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι παρά το ότι μπορεί να πιστεύουμε ότι ως λαός το «τσούζουμε» λίγο παραπάνω, εντούτοις μόλις το 6,9% του ερωτώμενου πληθυσμού δήλωσε ότι καταναλώνει καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά αλκοολούχα ποτά οποιουδήποτε είδους (μπύρας, κρασιού, ουίσκι, λικέρ, ούζου, τσίπουρου, ρακί κ.ά.) καταγράφοντας μείωση 28,9% σε σχέση με το 2009, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ανερχόταν στο 9,7%. Επίσης, 5 στους 10 καταναλώνουν αλκοόλ σπανίως ή καθόλου, αφού συγκεκριμένα: 3 στους 10 (32,3%) δήλωσαν ότι δεν καταναλώνουν καθόλου αλκοόλ, ενώ 2 στους 10 (21,8%) καταναλώνουν αλκοόλ μία φορά τον μήνα ή λιγότερο.
Η καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ διαφοροποιείται μεν κάπως ανάλογα με το φύλο, παραμένοντας δε σε χαμηλά ποσοστά, ήτοι 11,8% στους άνδρες και 2,5% στις γυναίκες. Η συντριπτική πλειονότητα (60,1%) δεν καταναλώνει καθόλου αλκοόλ από Δευτέρα έως Πέμπτη με το ισορροπημένο μοτίβο κατανάλωσης να αφορά και στον αριθμό των ποτών όσων καταναλώνουν, αποδεικνύοντας ότι η κουλτούρα της συχνής και βαριάς κατανάλωσης του εξωτερικού δεν έχει περάσει στην ελληνική κοινωνία.
Για του λόγου το αληθές, από όσους καταναλώνουν αλκοόλ από Δευτέρα έως και Πέμπτη, οι 7 στους 10 (67,0%) δηλώνουν ότι καταναλώνουν 1 ποτό την ημέρα, το ίδιο με το 53,0% που καταναλώνει από Παρασκευή έως και Κυριακή. 2 έως 3 ποτά τις καθημερινές δήλωσε ότι καταναλώνει το 26,8%, ενώ για το τριήμερο Παρασκευή-Κυριακή, που ο κόσμος βγαίνει περισσότερο, το ποσοστό φτάνει το 39,5%.
Οι Έλληνες δεν επιλέγουν το "binge drinking"
Τέλος, αναφορικά με την κατανάλωση 6 ή περισσότερων αλκοολούχων ποτών σε μία περίσταση (π.χ. σε βραδινή έξοδο, σε πάρτι, σε γεύμα, μόνος στο σπίτι κ.λπ.), αυτό δηλαδή που οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι περιγράφουν ως "binge drinking", 3 στους 10 δήλωσαν ότι κατανάλωσαν τη συγκεκριμένη ποσότητα σε μία μόνο περίσταση κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών πριν τη διενέργεια της έρευνας, 4 στους 10 ότι δεν κατανάλωσαν ποτέ 6 ή περισσότερα αλκοολούχα ποτά σε μία περίσταση κατά το αντίστοιχο διάστημα και οι υπόλοιποι 3 ότι δεν έχουν ποτέ στη ζωή τους (και όχι μόνο τους τελευταίους 12 μήνες) καταναλώσει 6 ή περισσότερα αλκοολούχα ποτά σε μία περίσταση.
Το προφίλ του μέσου Έλληνα
Σε γενικές γραμμές, το προφίλ του μέσου Έλληνα/Ελληνίδας άνω των 15 ετών συντίθεται από στοιχεία όπως: α) βάρος στο πλαίσιο του φυσιολογικού ή ελαφρώς πάνω από αυτό, με το 41,5% να κυμαίνεται στο φυσιολογικό, το 39,4% να είναι υπέρβαροι και το 16,9% παχύσαρκοι, β) ελάχιστη σωματική δραστηριότητα -σαφώς αλληλένδετο με το προηγούμενο- με μόλις 3 στους 10 (28,1%) να καταβάλλουν ελαφρά σωματική προσπάθεια και 5 στους 10 (51,7%) να κάνουν εργασίες που απαιτούν μέτρια σωματική προσπάθεια, γ) διατροφή που περιλαμβάνει τα πάντα, με την πλειονότητα να καταναλώνει καθημερινά φρούτα (54,6%), λαχανικά, σαλάτες ή χυμούς φρέσκων λαχανικών (62%) και κόκκινο κρέας το πολύ 2 φορές την εβδομάδα (78,1%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr