Πολλοί είναι αυτοί που το παραλληλίζουν ευθέως με το Σύστημα Δεσμών του 1983 σε μια πιο «ελαφριά» έκδοση. Ο λόγος για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αποφάσισε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Ο νέος υπουργός, Τάσος Κουράκης, στην ουσία πάει ένα βήμα παρακάτω το νόμο Αρβανιτόπουλου του 2013, έχοντας στόχο την επιστροφή στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που καθιερώθηκε το 1983.
Στο πλαίσιο των αλλαγών αυτών, στόχος είναι η μετάβαση από τη μια τάξη του λυκείου στην άλλη να μην είναι τόσο αυστηρή. Η νέα ηγεσία του υπουργείου κατέστησε εξαρχής σαφές πως δεν θα υπάρξουν αλλαγές στο σύστημα των πανελλήνιων εξετάσεων για φέτος, έτσι ώστε οι υποψήφιοι αυτής της χρονιάς να εισαχθούν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα.
Ανατροπή αλλά όχι άμεσα
Σε γενικές γραμμές, η νέα κυβέρνηση στοχεύει στην ανατροπή του μέχρι πρότινος συστήματος το οποίο όμως θα τεθεί σε εφαρμογή για πρώτη φορά στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 για τους μαθητές της φετινής Β΄Λυκείου. Όπως σχολιάζουν τα κυβερνητικά στελέχη, αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους εν μέσω της σχολικής χρονιάς, ενώ βασική μέριμνα αυτή τη στιγμή είναι αφενός να μην διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες και αφετέρου να ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που θα τις διευκολύνουν.
Όλες οι αλλαγές
- Εντός των αλλαγών που συμπεριλαμβάνονται στην ατζέντα της νέας κυβέρνησης για το εκπαιδευτικό σύστημα, είναι η κατάργηση και του ρόλου της Τράπεζας Θεμάτων, όπως τουλάχιστον υφίστατο μέχρι σήμερα. Η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την Τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές και μαθήτριες της Α και Β΄ Λυκείου παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2015, ενώ οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από την διδαχθείσα ύλη. Στην ουσία, η Τράπεζα θα λειτουργεί πλέον ως βοήθημα για τους καθηγητές.
- Στο «συρτάρι» τουλάχιστον προσωρινά μπαίνει επίσης η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Μέσω της συζήτησης θα αναζητηθεί ένας νέος τρόπος για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου προκειμένου να επιλυθούν οι ελλείψεις και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει.
- Πλέον για το μέσο όρο του μαθητή σε κάθε τάξη θα παίζουν ρόλο οι βαθμοί σε όλα τα μαθήματα και θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 9,5. Στην πράξη δηλαδή οι μαθητές θα μπορούν να αποφοιτήσουν από το λύκειο πιο εύκολα σε σύγκριση με το τώρα.
- Συν τοις άλλοις, η εισαγωγή στα ΑΕΙ δεν θα εξαρτάται από τους βαθμούς προαγωγής στην Α’ και Β’ Λυκείου. Δεν θα ισχύσει καμία αλλαγή στο εξεταστικό που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στις εξετάσεις του 2015-2016, ενώ οι Πανελλαδικές νέου τύπου με τα 4 μαθήματα προς το παρόν δεν θα εφαρμοστούν.
- Τέλος, οι φετινοί μαθητές που φοιτούν στη Β' Λυκείου θα δώσουν του χρόνου Πανελλαδικές με το ισχύον σύστημα και τις όποιες μικρές αλλαγές ανακοινώσει η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr