Νωρίτερα ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Μαουρίτσιο Λούπι, έκανε λόγο για οκτώ νεκρούς και 427 διασωθέντες.
Σύμφωνα με τον Λούπι μεταξύ των διασωθέντων είναι και τα 56 μέλη του πληρώματος. Στον κατάλογο των επιβαινόντων περιλαμβάνονταν 478 ονόματα, εκ των οποίων οι 422 επιβάτες, όμως ο υπουργός σημείωσε ότι ο αριθμοί αυτοί θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με επιφύλαξη.
Σε κάθε περίπτωση «είναι πολύ πρόωρο» να μιλάμε για αγνοούμενους, επέμεινε ο υπουργός. Εξήγησε μάλιστα ότι ορισμένοι από τους διασωθέντες δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο των επιβαινόντων. «Δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των επιβατών», είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Από την πλευρά της, η υπουργός Άμυνας Ρομπέρτα Πινότι είπε ότι η έρευνα για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων συνεχίζεται αν και η επιχείρηση για την εκκένωση του πλοίου έχει ολοκληρωθεί.
Ωστόσο αντιφατικές είναι οι πληροφορίες για τον αριθμό των ατόμων που επέβαιναν στο πλοίο Norman Atlantic και το υπουργείο Ναυτιλίας έχει καλέσει για το λόγο αυτό εκπρόσωπο της ναυλώτριας εταιρείας ΑΝΕΚ να δώσει επίσημη ενημέρωση για τον αριθμό των επιβαινόντων στο πλοίο.
Στέλεχος της εταιρείας που είχε μιλήσει νωρίτερα με το ΑΜΠΕ έκανε λόγο για 471 επιβαίνοντες (418 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα) και δεν απέκλεισε κάποιοι να μην μπήκαν στο πλοίο για κάποιο λόγο.
Το Λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή επικαλούμενο νωρίτερα το αρμόδιο κέντρο της Ρώμης rcc που έχει την ευθύνη της επιχείρησης, ανέφερε, ότι διασώθηκαν συνολικά 432 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα από το Norman Atlantic.
Σε ό,τι αφορά τους νεκρούς, μέχρι στιγμής έχει ταυτοποιηθεί, ήδη από χθες Κυριακή, μόνο ο ένας Έλληνας, που έχασε τη ζωή του καθώς εγκλωβίστηκε στη σκάλα διαφυγής του πλοίου.
Από πλευράς ελληνικού Λιμενικού ανακοινώθηκε ότι το Αρχηγείο του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. είναι σε διαρκή επικοινωνία με το Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης της Ρώμης για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες διασταύρωσης των στοιχείων των διασωθέντων και της λίστας των επιβατών του Ε/Γ-Ο/Γ Norman Atlantic που έχει δοθεί από την εταιρεία στο Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. για την οριστική διακρίβωση του αριθμού πιθανόν αγνοουμένων.
Παράλληλα, για τη συνεχή ενημέρωση των συγγενών των επιβαινόντων του Ε/Γ-Ο/Γ Norman Atlantic σχετικά με την εξέλιξη της επιχείρησης, τίθενται σε 24ωρη λειτουργία δύο επιπλέον Γραμμές Ενημέρωσης, με αριθμούς κλήσης 213 137 1042 και 213 137 1036.
Επίσης το Λιμενικό ενημερώνει ότι η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συνεχίζεται τόσο εντός του πλοίου, όσο και στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή.
Επιπλέον στη Ρώμη παράλληλα μεταβαίνει ο Γενικός Επιθεωρητής του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, ενώ από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έχει προταθεί και η αποστολή ειδικού κλιμακίου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του Λιμενικού Σώματος, προκειμένου να ενισχύσουν τις έρευνες εντός του πλοίου.
Στην ευρύτερη περιοχή παραμένουν τέσσερα ελικόπτερα των Ενόπλων Δυνάμεων, το αεροσκάφος ΑC του Λιμενικού Σώματος, ένα ελικόπτερο τύπου Dauphin του Λιμενικού Σώματος, καθώς και η φρεγάτα Ναυρίνο για να συνδράμουν στις έρευνες.
Έφτασαν οι πρώτοι διασωθέντες
Το απόγευμα έφτασε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας έφτασε το Cruise Europa με 69 διασωθέντες από το Norman Atlantic, μεταξύ των οποίων και 38 Έλληνες. Το πλοίο έφτασε περίπου στις 19:30 και αμέσως ανέβηκαν γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν κάποιοι από τους διασωθέντες χρειάζονται να μεταβούν σε κάποιο νοσοκομείο
Στις 21:30 κατέβηκαν από το πλοίο οι πρώτοι από τους διασωθέντες που είναι καλά στην υγεία τους και ήταν σε θέση να περπατήσουν.
Πάντως, ένα από τα ασθενοφόρα παρέλαβε, ήδη, ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου, το οποίο στη διάρκεια του κατάπλου, τραυματίστηκε από τον καταπέλτη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, δεν πρόκειται για σοβαρό τραυματισμό.
Το βράδυ έφτασε στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας και το C-130 με 43 Έλληνες διασωθέντες που είχαν μεταφερθεί στο Λέτσε και το Μπάρι.
Εισαγγελική έρευνα στην Ιταλία
Εν τω μεταξύ, η εισαγγελία του Μπάρι ανακοίνωσε την έναρξη έρευνας για ποινικές ευθύνες. Η έρευνα έχει ως στόχο την εξακρίβωση των αιτίων της πυρκαγιάς που εκδήλωθηκε χθες το πρωί στο γκαράζ του πλοίου, που μετέφερε μεταξύ άλλων οχημάτων και πολλά φορτηγά με φορτίο λαδιού.
Το πλοίο είχε περάσει πρόσφατα από επιθεώρηση και ο ιταλός πλοιοκτήτης Κάρλο Βισεντίνι δήλωσε στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa ότι είναι βέβαιος για το αξιόπλοο και την ασφάλεια του πλοίου.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της επιθεώρησης εντοπίσθηκε πρόβλημα σε μία από τις πόρτες πυρασφάλειας του γκαράζ, αλλά αυτό το πρόβλημα είχε διευθετηθεί διευκρίνισε ο ιταλός πλοιοκτήτης, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Το πλοίο που είχε αναχωρήσει στις 5:30 το απόγευμα από την Πάτρα με προορισμό την Ιταλία μέσω Ηγουμενίτσας, ήταν ναυλωμένο στην ΑΝΕΚ και σε αυτό μεταφέρονταν 125 φορτηγά, 3 λεωφορεία, 84 IX, 3 αυτοκινούμενα και μία μηχανή.
Για την ώρα αδιευκρίνιστες παραμένουν οι αιτίες που προκάλεσαν τη φωτιά στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο.
Συγκλονιστικές μαρτυρίες διασωθέντων
Τις ώρες αγωνίας που έζησαν και τη μάχη τους με τα κύματα και τις φλόγες προκειμένου να κρατηθούν στη ζωή περιγράφουν οι μαρτυρίες των διασωθέντων, που έφτασαν στις 10 το πρωί στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας με το ελικόπτερο Σικόρσκι του Πολεμικού Ναυτικού.
Με τα μάτια κατακόκκινα και συγκινημένος, ένας πολιτικός μηχανικός από τον Βόλο, θυμάται τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε στο φλεγόμενο πλοίο.
Όπως λέει, η αγωνία του ήταν για τη ζωή των δύο ανήλικων παιδιών του:«Να μην τύχει σε κανέναν άνθρωπο. Κατά τις 5 το ξημέρωμα, το καράβι είχε τυλιχτεί στις φλόγες. Άρχισαν να γίνονται ανατινάξεις, έλιωναν λαμαρίνες. Έβγαινε από μέσα φωτιά. Ψάχναμε να βρούμε μέρος χωρίς φωτιά. Μέσα στη θύελλα, πανικός... Έβγαλαν πρώτα τα παιδιά, μετά τις μητέρες. Χαίρομαι που σώθηκε η οικογένεια μου.
Το αυτοκίνητο καταστράφηκε- πηγαίναμε διακοπές. Όλα τα παιδάκια ήταν συνεργάσιμα, συμπεριφέρθηκαν σαν μεγάλοι. Δεν γνωρίζαμε εάν θα αντέξει το σκάφος. Ήταν συνεχόμενη αγωνία. Ελευθερώθηκα όταν σώθηκαν τα παιδιά μου, 9 και 14ετών- είναι καλά. Τους έσωσε ιταλικό ελικόπτερο. Θα τους συναντήσω στην Πάτρα.
Ήταν ο χειρότερος καιρός που μπορούσες να φανταστείς. Έλιωναν τα πάντα. Όλη την νύχτα τα ελικόπτερα επιχειρούσαν. Ένας Ιταλός διασώστης κόντεψε να πέσει τρεις φορές στη θάλασσα. Να ευχαριστήσω τον Άλεξ. Εκείνος έβγαλε την οικογένεια μου από το πλοίο. Ανακουφιστήκαμε όταν είδαμε ελληνικό ελικόπτερο. Είμαστε από τους τελευταίους. Μας έσωσε το ελληνικό ελικόπτερο. Ήταν οι καλύτεροι, γιατί δεν έστειλαν περισσότερους; Προσέγγιζαν τέλεια, έβγαζαν περισσότερους. Όταν βλέπεις ανθρώπους από την πατρίδα σου συγκινείσαι».
Ένας οδηγός νταλίκας, ο κ. Ανδρέας, εμφανώς σοκαρισμένος υποστηρίζει ότι διασώστες στο πλοίο «ήταν το ελληνικό πλήρωμα, ο καπετάν Παύλος και οι οδηγοί». Όπως περιγράφει, βοήθησαν τα παιδιά τις γυναίκες και τους ηλικιωμένους. Χρειάστηκε, όπως λέει, οι ίδιοι οι οδηγοί «να δεθούν με σχοινιά για να σώσουν μια γυναίκα και ένα παιδί που εγκλωβίστηκαν στην φυσούνα».
Την ώρα που ξέσπασε η φωτιά κοιμόταν. «Ήταν κλειδωμένες πολλές πόρτες. Υπήρχε ένα πυρωμένο σίδερο. Οι σόλες μας έλιωσαν. Σπάσαμε τη γέφυρα να μην σκάσουμε από την κάπνα. Λιποθύμησαν άνθρωποι από υποθερμία», αναφέρει ο κ. Ανδρέας.
Ένας άλλος οδηγός, ο κ. Χατζηπετρής, εξέφρασε την αγωνία του για κάποιους συναδέλφους του που είχαν κοιμηθεί μέσα στα φορτηγά τους, γιατί από τη στιγμή που ξέσπασε η πυρκαγιά μέχρι τη διάσωσή του δεν τους είδε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr