Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε ημερίδα, που διοργάνωσε το υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης και το Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), η Ελλάδα μαζί με τη Ρουμανία, την Πολωνία, τη Λετονία έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων στην Ευρώπη.
Οι νεκροί από τροχαία σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχονται 1,24 εκατομμύρια και σε 50 εκατομμύρια οι τραυματίες, ενώ στην Ευρώπη, οι θάνατοι από τροχαία ανέρχονται σε 40.000 και οι τραυματίες σε 1,7 εκατομμύρια, που κοστίζουν εκτός από τις ανθρώπινες ζωές και το 2% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ.
Ο διευθυντής τροχαίας Θεσσαλονίκης, ταξίαρχος Θεόδωρος Τυρεκίδης, αναφερόμενος στο ανθρώπινο και κοινωνικό κόστος των τροχαίων δυστυχημάτων, επεσήμανε ότι «τα τροχαία ατυχήματα, εκτιμάται, ότι αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο». Ο κ. τυρεκίδης, αναφέρθηκε επίσης και στα νούμερα της Ελλάδας, διευκρινιζόντας: "Πριν από δέκα χρόνια, κάθε χρόνο, είχαμε περίπου 2.500 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα. Το 2013 είχαμε κάτω από 800 και για το 2014 αναμένουμε ότι θα είναι κάτω από 600".
Σε ό,τι αφορά το νομό Θεσσαλονίκης, σημείωσε, ότι στο ενδεκάμηνο του 2014 καταγράφηκαν 51 θάνατοι από τροχαία (το 2013 ήταν 59), από τα οποία ένα 30% οφείλεται σε παράσυρση πεζών από δίκυκλα.
Σύμφωνα με ευρωπαϊκές έρευνες, τους μεγαλύτερους κινδύνους διατρέχουν οι αποκαλούμενοι «ευπαθείς χρήστες των δρόμων», π.χ. οι ποδηλάτες, οι μοτοσικλετιστές, οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά, κ.α., καθώς π.χ. για κάθε χιλιόμετρο που διανύει σε δρόμους της Ε.Ε. ένας ποδηλάτης έχει οκτώ φορές περισσότερες πιθανότητες θανάτου από έναν αυτοκινητιστή, εννέα φορές περισσότερες ένας πεζός και είκοσι φορές περισσότερες ένας μοτοσικλετιστή.
Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία μειώθηκε αισθητά το ποσοστό όσων εντοπίστηκαν να οδηγούν μετά από κατανάλωση αλκοόλ.
Σημαντικό ρόλο στη μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων σε απόλυτους αριθμούς έπαιξε η εντατικοποίηση των ελέγχων (ταχύτητας, τροχαίων παραβάσεων και αλκοοτέστ), η συστηματικότερη εφαρμογή νομικού πλαισίου, η βελτίωση του οδικού δικτύου, η βελτίωση της κατασκευής των οχημάτων, αλλά και οι καμπάνιες πληροφόρησης κυρίως των νεώτερων οδηγών για τα αποτελέσματα των παραβάσεων του ΚΟΚ και της κακής οδικής συμπεριφοράς.
Σε ό,τι αφορά την ευθύνη της πρόκλησης ατυχημάτων, όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν, ότι για τα τροχαία ατυχήματα ευθύνεται συντριπτικά έναντι άλλων παραγόντων ο ανθρώπινος παράγοντας και δευτερευόντως άλλοι, όπως η κατάσταση του οδικού δικτύου, η κατάσταση το οχήματος, κ.α. Να σημειωθεί, δε, πως 25-30% των ατυχημάτων οφείλεται σε απόσπαση προσοχής του οδηγού» υπογράμμισε τέλος, λέγοντας ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείται το κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση, ή άλλες συσκευές που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού.
«Είναι υπόθεση όλων μας να συμβάλουμε στη μείωση τροχαίων ατυχημάτων» τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Μακεδονίας και Θράκης Γιώργος Ορφανός.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr