Άλλωστε, η Vodafone ελέγχει το 91,2% της HoL μετά την απόκτηση των ποσοστών της Intracom και της World Equities Investments Holdings.
Η εξαγορά αυτή ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, καθώς η Vodafone με την Wind έχουν καταθέσει πρόταση για την εξαγορά της Forthnet (στην οποία ελέγχουν το 40%), όπως άλλωστε έχει κάνει και ο ΟΤΕ (αν και η πρόταση του αφορά μόνο στην εξαγορά της Nova).
Γιατί είναι ελκυστική η HOL…
Στο επίκεντρο των εξελίξεων είναι το πακέτο συνδυαστικών υπηρεσιών triple play (τηλεφωνία, Internet, συνδρομητική τηλεόραση).
Η εξαγορά κρίθηκε απαραίτητη από την Vodafone, καθώς την ενισχύει με 519.000 νέους συνδρομητές (11% μερίδιο αγοράς πελατών σταθερής επικοινωνίας), αλλά και με το δίκτυο της HOL τόσο σε Αττική όσο και στην υπόλοιπη χώρα.
Σημειώνεται ότι η HOL διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο οπτικών ινών στην Ελλάδα, μεταξύ των εναλλακτικών παρόχων, που ξεπερνά τα 5.200 χλμ., ενώ είναι και ο πρώτος πάροχος στην Ελλάδα που αναβαθμίζει το δίκτυο οπτικών ινών του στα 100 Gigabit. Το τεχνικό πλεονέκτημα, η απόκτηση δηλαδή της υποδομής της HOL, ανοίγει την πόρτα στην Vodafone, για να διαμορφώσει τις συνθήκες ενιαίας υπηρεσίας παροχής και τηλεοπτικού περιεχομένου.
Vodafone και Wind – Γερμανός δεν ενδιαφέρονται πάντως, μόνο για τη Nova, αλλά για την ίδια την Forthnet ως πακέτο. Ενώ ο ΟΤΕ ενδιαφέρεται μόνο για τη Nova.
…αλλά και η Forthnet
Τι είναι όμως αυτό που κάνει τη Forthnet τόσο ελκυστική; Η απάντηση είναι απλή και στηρίζεται στην έγκυρη επιλογή της να αλλάξει στρατηγική και να στοχεύσει πρώτη στην αγορά 3Play. H Forthnet είδε πρώτη την ανάγκη του καταναλωτή για μία ενιαία υπηρεσία που θα παρέχει εκτός από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και ψυχαγωγία. Είναι μια διεθνής τάση, που καταγράφεται στις δυτικές αγορές, εδώ και αρκετό καιρό, όπου οι μεγαλύτεροι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στρέφονται στο περιεχόμενο. Τα περιθώρια αυτόνομης ανάπτυξης όμως, λόγω της κρίσης, περιορισμένα. Την "αδυναμία" αυτή διείδαν ΟΤΕ, Wind και Vodafone, εντείνοντας το τελευταίο διάστημα την κόντρα για την απόκτηση της Forthnet και μέσω αυτής της Nova.
Ταυτόχρονα, οι παραδοσιακές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες 2Play και Τηλεφωνίας αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας και σταδιακά συρρικνώνονται, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς .
Άρα, αυτό που συμβαίνει στην ελληνική αγορά τις τελευταίες 15μέρες, είναι φυσικό επακόλουθο. Είναι πολλά τα πρόσφατα παραδείγματα τηλεπικοινωνιακών παρόχων που εξαγοράζουν ή συνάπτουν εμπορικές συνεργασίες με παρόχους περιεχομένου και συγκεκριμένα με τη συνδρομητική τηλεόραση, προκειμένου να παρέχουν πακέτα 3play στους συνδρομητές τους.
H αγορά του 3play είναι μία ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, με προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, καθώς η διείσδυση των υπηρεσιών 3play στα ελληνικά νοικοκυριά έχει υπερδιπλασιαστεί τα δύο τελευταία χρόνια. Από 300 χιλιάδες συνδρομητές υπηρεσιών 3play στο τέλος του 2012, στο πρώτο τρίμηνο του 2014 ανέρχονται πλέον στους 650 χιλιάδες.
Σ.K.X.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr