Χαράς ευαγγέλια για τους φίλους της F1 στην Ελλάδα η είδηση του CNN πως ο Bernie Ecclestone, ο ισχυρός άντρας της F1, βρίσκεται ένα βήμα πριν τη δημιουργία πίστας Γκραν Πρι στη Δραπετσώνα. Άλλωστε, πριν από λίγους μήνες, η ομάδα της ΔΙΕΛΠΙΣ που βρίσκεται πίσω από το σχεδιασμό της πίστας στη Δραπετσώνα, είχε παρουσιάσει και επίσημα το πρότζεκτ και είχε δημοσιοποιήσει και τη στήριξη του πρωθυπουργού. Από τη μεριά του, ο Ecclestone δήλωσε ότι σκοπεύει να συναντήσει τον Πρωθυπουργό αλλά και το Δήμαρχο Αθηναίων, σημειώνοντας βέβαια πως βασική προϋπόθεση για το όλο εγχείρημα αποτελεί το αν και κατά πόσο η Ελλάδα δύναται να επωμισθεί το οικονομικό βάρος ενός τέτοιου έργου. "Πρέπει να δούμε αν οι Ελληνες έχουν λεφτά", ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, καθώς η συνήθης επένδυση για τη δημιουργία μίας πίστας F1 αλλά και για τη συντήρησή της για μία δεκαετία. Μάλιστα ο συντάκτης του άρθρου του CNN, αναρωτιέται πως μία χώρα στην οικονομική κατάσταση της Ελλάδας θα μπορούσε να δικαιολογήσει ένα τέτοιο έξοδο.
Κι εδώ κάπου έρχεται η απάντηση, από την επιστολή του ίδιου του Πρωθυπουργού προς την ομάδα της ΔΙΕΛΠΙΣ, όπου ο κ.Σαμαράς είχε δηλώσει την υποστήριξή του στο έργο, αρκεί να βρεθούν τα ιδιωτικά κεφάλαια. Η ΔΙΕΛΠΙΣ, πάλι, εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξη αναφορικά με την υποψηφιότητα της Ελλάδας και δηλώνει βέβαιη για τη χρηματοδότησή του έργου από τον ιδιωτικό τομέα.
Ελληνικό και Αχαΐα: Η ιστορία των... βετεράνων υποψηφίων
Πριν μερικά χρόνια, ο Bernie Ecclestone είχε ξαναεπισκεφθεί την Ελλάδα με στόχο πάλι τη δημιουργία πίστας F1, αυτή τη φορά στον ανεκμετάλλευτο χώρο του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού. Αργότερα, το 2011, τα φώτα έπεσαν πάνω σε έκταση στην Χαλανδρίτσα Αχαΐας, με την πολιτεία για πρώτη φορά να προκρίνει επισήμως το συγκεκριμένο χώρο για πιθανή διεξαγωγή ενός Ελληνικού Γκραν Πρι. Όπως αναφέρει επίσημο κείμενο της εποχής: "Εγκρίθηκε από τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη η επένδυση για την κατασκευή πίστας αγώνων F1 στην Χαλανδρίτσα Αχαϊας. Η επένδυση ανέρχεται σε 94,6 εκατ. ευρώ και επιδοτείται κατά 30,5% από τον προηγούμενο επενδυτικό νόμο. Το νέο αυτό σχέδιο έχει είχε υποβληθεί από την εταιρία «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.» και η έκταση του έργου είναι 928,5 στρέμματα. Σύμφωνα με την μελέτη προβλέπεται η δημιουργία πίστας αγώνων διεθνών προδιαγραφών και όλων των υποστηρικτικών κτηρίων και εγκαταστάσεων για την λειτουργία της επένδυσης. Η πίστα έχει μελετηθεί για τη λειτουργία αγώνων αυτοκινήτων F1, αγώνων μοτοσικλέτας παγκοσμίου πρωταθλήματος super bike, καθώς επίσης αγώνων και πρωταθλήματος καρτ. Ο χώρος μπορεί να φιλοξενήσει αγώνες και άλλων κατηγοριών όπως επίσης να χρησιμοποιηθεί και για διοργάνωση εκδηλώσεων".
"Στόχος το 2017 να έχουμε αγώνα Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα"
Το έργο περιλαμβάνει μια μαρίνα που θα φιλοξενεί μεγάλα γιοτ, υποδομές για Formula 1 θαλάσσης και εναέριους αγώνες, βάση υδροπλάνων, κτίριο πιτ σε μορφή καραβιού, 38.000 σταθερές θέσεις θεατών (και πολλαπλάσιες θέσεις σε φορητές κατασκευές για θεατές), ξενοδοχείο 5 αστέρων, καζίνο, συγκροτήματα χώρων τέχνης, μουσείο, εμπορικό κέντρο 45.000 τμ. και πάρκο έκτασης 220.000 τμ.
Σε συνέντευξη τύπου που έγινε τον Απρίλιο γύρω από την υποψηφιότητα της Δραπετσώνας, ο πρώην υπουργός Σήφης Βαλυράκης είχε δηλώσει πως: "Στόχος μας είναι το 2017 να έχουμε αγώνα Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα". Οι παριστάμενοι στο πάνελ, μεταξύ των οποίων ο εφοπλιστής Ανδρέας Ποταμιάνος, ο πρώην πρόεδρος της ΕΛΠΑ Βασίλης Δεσποτόπουλος, ο Βασίλης Αποστολόπουλος από το "Ιατρικό Κέντρο" και ο πρόεδρος της ΚΑΕ Παναθηναϊκός, Δημήτρης Γιαννακόπουλος, αναφέρθηκαν φυσικά και στο τεράστιο κόστος υλοποίησης και συντήρησης του έργου, με μοναδική ελπίδα την εύερση ιδιωτικού κεφαλαίου- πλάνο που, ουσιαστικά, "σφράγισε" η επιστολή του Αντώνη Σαμαρά πως υποστηρίζει μεν το σχέδιο, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, όλα να γίνουν με χρηματοδότηση από τον ιδιωτικό τομέα.
Ωστόσο, η ανακοίνωση από μεριάς του τότε δημάρχου της περιοχής Τζανή Λουκά, πως στην κατασκευή του έργου θα εργαστούν 8.500 άνθρωποι για τρία χρόνια, θα υπάρξουν 4.650 μόνιμοι υπάλληλοι και θα ανοίξουν 2.500 εποχιακές θέσεις εργασίας για 1.5 μήνα την εποχή των αγώνων, μόνο...σφίξιμο στο στομάχι προκάλεσε τελικά, αφού η ύπαρξη τόσων υπαλλήλων θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το κόστος του έργου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr