«Ο προϋπολογισμός του υπουργείου Πολιτισμού μειώθηκε στο μισό κάτω από την πίεση των δανειστών -για μουσεία, θέατρα, φεστιβάλ δεν υπάρχουν χρήματα και τώρα όσο ποτέ μετράει πλέον στην Ελλάδα η προσπάθεια μαικήνων των τεχνών και ευρηματικών καλλιτεχνών», σημειώνεται στην αρχή του άρθρου.
Στην ανταπόκριση παρουσιάζεται συνομιλία με την κριτικό τέχνης και ιδιοκτήτρια της πρώτης μη κερδοσκοπικής γκαλερί της Αθήνας, Ηλιάνα Φωκιανάκη, η οποία με διάφορα παραδείγματα, αναφέρεται στις προσπάθειες των καλλιτεχνών να συνεχίσουν να δημιουργούν στα χρόνια της κρίσης.
Η εφημερίδα παρατηρεί πως «από το 2010 τα οικονομικά της Ελλάδας "τηλεκατευθύνονται" από την Τρόικα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, στων οποίων τις υπαγορεύσεις δεν υπάρχει θέση για κρατικές πολιτιστικές δαπάνες, παρά μόνο ως προέκταση για τον τουρισμό, όπου, για παράδειγμα, ο συντηρητικός πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς αποφάσισε παράταση του χρόνου λειτουργίας των σημαντικότερων κρατικών μουσείων και αρχαιολογικών χώρων».
Στη συνέχεια αναφέρεται στην πρωτοβουλία του συνταγματολόγου Γιώργου Κασιμάτη για τη συλλογή υπογραφών ενός ψηφίσματος προς την ΟΥΝΕΣΚΟ για τη δημιουργία ταμείου συντήρησης των αρχαίων πολιτιστικών μνημείων της Ελλάδας, για την οποία δεν είναι πλέον σε θέση το κράτος, όπως σημειώνει.
«Τα πρώτα τρία χρόνια της κυριαρχίας των δανειστών ο προϋπολογισμός του υπουργείου Πολιτισμού μειώθηκε στο μισό», συμπληρώνει, «σχεδόν 2.000 υπάλληλοι σε μουσεία, θέατρα και άλλες υπηρεσίες που εξαρτώνται από τα χρήματα του υπουργείου, απολύθηκαν».
Ακολούθως γίνεται αναφορά στη σύγχρονη Τέχνη για την οποία, όπως σχολιάζεται, «δεν υπάρχει καμιά προτεραιότητα στην κρατική πολιτιστική πολιτική», κάτι που όπως λέγεται, «δεν συνέβαινε ποτέ, αν και αυτό δεν είναι τελείως δίκαιο καθώς υπάρχει το νέο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο όμως ακόμη δεν έχει ανοίξει διότι δεν βρίσκονται τα χρήματα για το προσωπικό και τη λειτουργία του».
Στην ανταπόκριση επισημαίνεται πως στα προηγούμενα χρόνια ιδιώτες υποστηρικτές του πολιτισμού υποκατέστησαν σε μεγάλο μέρος το κράτος και ως παραδείγματα αναφέρονται τα Ιδρύματα Ωνάση, η Σταύρος Νιάρχος το οποίο έχει διαθέσει τρία εκατομμύρια ευρώ για το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ενώ ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ένας σημαντικός μαικήνας των Τεχνών, έχει δικά του σχέδια για μουσεία και το 2013 ίδρυσε μια οργάνωση για εγκαταστάσεις στο δημόσιο χώρο της Αθήνας όπως και νησιών για να κάνει τη σύγχρονη τέχνη περισσότερο προσβάσιμη σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr